Gå til innhold

TOTAL stillhet etter kl. 23???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en nabo som klager på at jeg spiller musikk om natten. Det er det riktig at jeg gjør. Men jeg spiller KJEMPELAVT. Jeg har vært inne i leiligheten hans og hørt hvordan det høres ut. Det kan SÅVIDT høres. Hvis det regner ute, hører man det bedre.

Nå i natt kom politiet etter at naboen hadde ringt til dem. De var kjempetruende mot meg og ga meg et skriftlig pålegg. Jeg protesterte ikke fordi de var så truende. Men nå i ettertid har jeg stilt spørsmål ved lovligheten av det de har gjort. Nattero kan da ikke bety TOTAL stillhet? Som sagt så er lyden av regnet høyere enn musikken min. Skal politiet gi skriftlig pålegg til regnet også da? Tror tilogmed man kan høre vinden bedre enn musikken min.

Tror det er naboen som ikke liker meg. Dessverre har han fått politiet på sin side. Politiet truet meg og sa at neste gang ville jeg få et forenklet forelegg.

Anonymkode: 9e46d...fd4

Skrevet

Kjøp deg sånne! Trådløse!

IMG_6075.JPG

IMG_6076.JPG

Anonymkode: 292f4...603

• Liker 27
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp deg sånne! Trådløse!

IMG_6075.JPG

IMG_6076.JPG

Anonymkode: 292f4...603

Mente selvfølgelig ikke ørepropper men ja slike. 

Anonymkode: 60894...13a

• Liker 2
Skrevet

Hvis naboen kan høre musikken spiller du for høyt etter kl. 23, ja.

• Liker 45
Skrevet

Når nabo hører det, er det ikke lavt. Med mindre det er papirvegger.

Anonymkode: e5ce4...842

• Liker 15
Skrevet

Og når politiet kommer så kan det heller ikke ha vært så lavt  

• Liker 14
Skrevet

Forskjell på hvor forstyrrende ulike lyder er. Musikk er mer forstyrrende enn vind for de fleste, men det finnes jo også en del folk som ligger søvnløse når det blåser mye. Uansett er det faktisk sånn at naboen skal slippe å høre musikken din etter 23, vanskelig å ringe politiet for å få dem til å skru av regnet. Altså tar naboen tak i det problemet det er realistisk å gjøre noe med - deg og musikkspillingen din. 

Bare slutt å høre på musikk høyt etter 23, verre er det vel ikke?

Anonymkode: 8e827...c48

• Liker 28
Skrevet

Spiller ingen rolle om det bare så vidt høres. Det er plagsomt okke som. Og det skal være rolig etter kl 23. Så da får du slå av eller bruke headphones. 

• Liker 10
Skrevet

Såklart bruker man høretlfoner etter 23.

Anonymkode: b7483...eaf

• Liker 4
Skrevet

Det finnes dessverre de som klikker i vinkel om det knaker litt i gulvet. Virker som det er en slik nabo du har. 😕

Skrevet
4 minutter siden, cleangal skrev:

Hvis naboen kan høre musikken spiller du for høyt etter kl. 23, ja.

Det regnet igår. Regnet overdøvet musikken

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når nabo hører det, er det ikke lavt. Med mindre det er papirvegger.

Anonymkode: e5ce4...842

Det er papirvegger

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og når politiet kommer så kan det heller ikke ha vært så lavt  

De kom fordi de kjedet seg på jobb og ville ha noen å utvise makt over. De sa selv at de ikke kunne høre musikken fra gangen, men at de stolte på naboens ord.

Skrevet

Ja, total stillhet etter kl 23, ikke noe er verre enn å høre naboens bråking / musikk eller hva det skal være når man skal prøve å sove for natten. Skjerp deg å kjøp hodetelefoner! Du er ikke alene i blokka

Anonymkode: ac6d9...7d5

• Liker 14
Skrevet

Du kan ikke sammenlikne musikk med regn! Regn tror jeg for de aller fleste er noe som er behagelig, "alle" elsker lyden av regn når de skal sove. Musikk fra naboen derimot, irriterende, irriterende og atter irriterende og en får ikke sove. #forbannapånaboen

Anonymkode: ac6d9...7d5

• Liker 21
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det regnet igår. Regnet overdøvet musikken

Det er papirvegger

De kom fordi de kjedet seg på jobb og ville ha noen å utvise makt over. De sa selv at de ikke kunne høre musikken fra gangen, men at de stolte på naboens ord.

Hvilket svar er du ute etter egentlig?

«Naboen suger», «politiet er noen maktkåte idioter som elsker å plage uskyldige mennesker», «DU må selvfølgelig få høre på musikk natten igjen om du vil, så lenge DU har bestemt at volumet er OK, så er det naboen som er dust og ute etter deg, i virkeligheten hører han ingenting!»? 

Bare slutt å bråke om natta, politiets/naboens intensjon er jo revnende likegyldig, du bryter ordensreglementet der du bor, slutt med det!

Anonymkode: 8e827...c48

• Liker 26
Skrevet

oppfattelsen av ha som er høyt og ikke er nok veldig varierende, derfor er regelen om stille etter klokka 23.00.
Du er en svært irriterende nabo, som ikke bare er våken hele natta, men spiller musikk også.

Jeg mener at så lenge det generer andre, du har fått beskjed om det så gjør man noe med det, selv om du altså mener det ikke er høyt. Jeg forstår ikke trangen enkelte har for å hevde  det de mener er riktig så lenge det plager andre. Om du har rett eller ikke spiller ingen rolle. Det plager naboen din og da gjør man noe med det.

Regn kan være alt fra sildring som du så vidt hører, og øredøvende bråk hvis det øsregner på utvendig vidnusbrett. 
Ingen må spille eller bråke om natten. Kjøpe deg øretelefoner som flere her har sagt, og ta hensyn til naboen din.

Anonymkode: aecf4...4ce

• Liker 10
Skrevet

1.Få deg øretelefoner

2.Få deg normal døgnrytme

3. Slutt å lage tråder om musikkspillingen din og naboen annenhver dag

På forhånd takk

Anonymkode: b84b3...490

• Liker 13
Skrevet

Hadde jeg vært naboen din så hadde jeg antaglivis endt opp med å knuse anlegget ditt. Sånne idioter som skal spille musikk hele natta er det værste som finnes! Bruk headsett om natta så er problemet løst.

Det er ikke lavt hvis naboen hører det og det er iallefall ikke lavt hvis politiet kommer og ber deg skru ned.

Anonymkode: 69855...cf7

• Liker 17
Skrevet

Jeg forstår veldig godt at det kan virke frustrerende for deg, men folk flest HATER virkelig å høre andre menneskers musikk. Naboen bør sikkert gå en runde eller to med seg selv, men han har uansett reglementet på sin side, så du gjør klokt i å bare skaffe deg noen hodetelefoner. La konflikten ligge der:) Lykke til!

Anonymkode: f979a...564

Skrevet

Politiet gir vel ikke pålegg uten videre eller oppfører de seg truende?

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...