Gå til innhold

Krevende barn=krevende ungdommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan berolige meg med at barn som er krevende som små, kan bli høvelig greie ungdommer? Har et barn på 4 år som stortsett er veldig blid og grei, men samtidig har et krevende temperament og en enorm vilje. I barnehagen går det kjempebra. Aldri noen vansker. Leker supert med andre, følger alle rutiner, krangler ikke etc. Hjemme er det rn god del krangling med småsøsknene (hvor det absolutt hender at jeg forstår at hun blir provosert, men sinnet står ikke helt i forhold til situasjonen alltid), og humøret svinger raskt fra strålende til fullstendig raseri og tilbake igjen (og vi ser jo da at hun ønsker å gjøre det godt igjen). Jeg synes jo vi ser at det skjer lettere når hun er sliten, men det er ikke alltid vi ser et mønster i det. Når vi er alene med henne, er hun alltid blid og grei. Problemene kommer vel ofte når det er travelt og når hun må kjempe litt med søsknene om oppmerksomheten. Nå er jeg egentlig ikke ute etter å finne forklaringer på atferden, for jeg tror jeg ser at det er en blanding av temperament, oss som foreldre som også kan gjøre feil, andre omstendigheter (som dårlig tid etc), men spm er altså til dere andre som har hatt lignende barn: Hvordan ble disse barna som tenåringer og voksne? 

Anonymkode: be94f...e52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...