AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #1 Skrevet 24. august 2018 Jeg studerer desentralisert. Bachelor over 4 år med ukentlige samlinger på studiestedet. Jobber som vikar her og der ved siden av studiene. Vurderer å søke på en liten stiling som brukerstyrt personlig assistent. Ringte kontaktpersonen og fikk opplyst at brukeren er "oppegående", ivaretar personlig hygiene osv selv. Men trenger hjelp til praktiske ting i hjemmet. Er det noen som har erfaring med å være bpa for folk som ikke er 100% rullestolbrukere? Kjenner en som er BPA, men der sitter bruker i rullestol så der er assistenten "hender og føtter". Mens i denne stillingen er brukeren mer selvhjulpet. Er redd jeg skal bli til en ren vaskehjelp/hushjelp. Brukeren har familie (samboer og flere barn) så derfor er jeg litt i tvil om jeg skal søke. Vil ikke ende opp som hushjelp for en familie. Lønna er noenlunde den samme som de andre jobbene jeg tar på fritiden. Men dette er en fast stilling som det kan være mulig å kombinere med studier. Har noen erfaringer og tanker og komme med? Anonymkode: b0366...c3e
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #2 Skrevet 24. august 2018 Det er nok husarbeid, hagearbeid, kanskje handling og tunge løft du skal ta da ja. Jeg er blant de som kan få BPA, men foreløpig "bruker" jeg mannen og barna. Blir det for tungt for dem etterhvert som jeg klarer mindre selv, så må jeg ha BPA, og da er det for å få gjort husarbeid og slike ting jeg vanligvis har gjort før jeg ble syk. Feks. pusse vinduer klarer jeg ikke, skifte dekk pleide jeg å gjøre på egenhånd (muskelsvinn gjør at jeg ikke har sjans lenger), bære handleposer, klesvask osv. Anonymkode: 87f54...637 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå