AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #1 Skrevet 24. august 2018 Jeg leier en leilighet som har inkludert vaskemaskin. For en uke siden ble denne ødelagt og huseier kommer å ser på den i helgen (har bor et stykke unna og kan bare komme i helger og fridager). Kan jeg kreve lavere leie når feks vaskemaskina i leiligheten ikke virker over en viss tid? Jeg får ikke vasket klær hos familie siden jeg bor 14 timer unna dem Anonymkode: 9bc5f...11b
Ny Bruker Skrevet 24. august 2018 #2 Skrevet 24. august 2018 Jeg tenker heller at du må kjøpe en ny (kan godt være brukt) vaskemaskin for å ertsatte den som ble ødelagt under din bruk.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #3 Skrevet 24. august 2018 Om det er snakk om 1 uke, så er vel ikke det noe stress. Hadde ikke begynt å krangle på leien der, altså.. Går an å være litt raus med sine medmennesker Anonymkode: 90fae...43e 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #4 Skrevet 24. august 2018 Her hadde jeg iallfall ikke foreslått å få redusert husleie. Det får være måte på. Kanskje det ender med at du må kjøpe din egen. Anonymkode: bd0a6...064 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #5 Skrevet 24. august 2018 1 time siden, Ny Bruker skrev: Jeg tenker heller at du må kjøpe en ny (kan godt være brukt) vaskemaskin for å ertsatte den som ble ødelagt under din bruk. Det gjelder vel bare om skaden skyldes uvettig bruk fra TS' side. Anonymkode: 3ee0e...06a 4
Thyra Skrevet 24. august 2018 #6 Skrevet 24. august 2018 Står det i kontrakten at leiligheten er utleid med vaskemaskin?
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #7 Skrevet 24. august 2018 en uke er ingenting å diskutere på leia på. det heter at ting skal ordnes innen rimelighetens tid. og en uke er innafor mener jeg. vi var derimot uten dusj i over en mnd. vi holdt tilbake husleie for å si det sånn Anonymkode: 2206b...453 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #8 Skrevet 24. august 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det gjelder vel bare om skaden skyldes uvettig bruk fra TS' side. Anonymkode: 3ee0e...06a riktig Anonymkode: 2206b...453
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #9 Skrevet 24. august 2018 5 timer siden, Ny Bruker skrev: Jeg tenker heller at du må kjøpe en ny (kan godt være brukt) vaskemaskin for å ertsatte den som ble ødelagt under din bruk. ts skal ikke betale for ny vaskemaskin nei når denne tilhører utleier med mindre ho har brukt vaskemaskinen uvettig Anonymkode: 2206b...453
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #10 Skrevet 24. august 2018 I kontrakten vår stod det at vi selv måtte stå for nye hvitevarer hvis de røk mens vi bodde der. Da komfyren streika måtte vi kjøpe ny. Kjøpte en kjempebillig en, som var mye eldre og styggere enn den som var der, men utleier syns ikke det gjorde noe. Anonymkode: 34e28...96f
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #11 Skrevet 24. august 2018 Spør om du får kjøpe din egen. For så å ta den med deg når du flytter (eventuelt selge). Slik at du ikke står til ansvar for at en splitter ny maskin ryker. Dette med å ha hvitevarer inkludert er ikke lurt for deg som leieboer. Fordi du kan glatt få skylden for at en dårlig maskin ryker, eller om en litt eldre maskin ryker. De må ikke bevise for deg hvor gammel maskinen er eller hvor godt brukt den er. Det beste er å kjøpe selv og heller be utleier om å kjøpe ny når du flyttet. Finner mye på finn til en billig penge. Spesielt nå når studentene er på flyttefot. Anonymkode: af47c...93d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå