Gå til innhold

"Du kan ikke bare sitte alene"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva som er skjedd her, men iallefall så har jeg vært en skikkelig einstøing i all min tid. Har jobbet mye overtid, og resten av kvelden og i helgene, så satt jeg foran pc'en, så filmer og spilte gitar. Hadde noen bekjente, og hadde mest kontakt med dem via nettet. Var på pub eller konserter tre, fire ganger i året, og da spurte folk om hvem som hadde lurt meg ut 😎

Jeg fikk så tilbud om en pendlerhybel fordi arbeidssted flyttet til en annen by. Jeg fikk litt motvilje da jeg så bygården jeg fikk hybelen i. En ganske skrukken fasade. Jeg skjønte også fort at det var mye hummer og kanari blant leietakerne også. Det var sentralt, nær jobb, og veldig billig, så jo, jeg flyttet inn. 

Kort fortalt, så banket det på døra mi en dag. Der sto en full fyr, og ba meg ut på en øl i bakgården. "Du kan ikke bare sitte alene", sa han.

Nå satt disse folka ofte i bakgården med øla sine. De gjorde ikke en flue fortred, men jeg fikk jo nerver. Jeg mener, jeg har jo alltid likt meg alene! Han sto der, sånn insisterende, og jeg er også konflintsky. Etter litt om og men, så ble jeg nølende med. 

Jeg ble sittende i tre timer! Jeg tror ikke jeg har hørt så mange artige historier før. Jeg lo og ble veldig avslappet. Dette var begynnelsen på mitt nye liv. 

Nå : gutta boys har sine kunnskaper og evner. De holder bakgården i god stand, de vanner blomster og busker, og, de lager grillparty hver fredag kveld. I hele sommer har de skapt et sosialt miljø her. Noen av oss pendlere har til og med blitt her til utpå fredagskveld, og lørdag morgen, før vi kjører hjem 🏍️

Nå har dem bidratt så mye, så nå har fem av oss naboene gått sammen om å servere gutta boys middag hver dag. Vi lager en person ekstra hver bare, og gir hver vår til de forskjellige gutta. Vi sitter og slår av en prat hver dag. Til vinteren sitter de på en felles stue på loftet her. Da møtes vi og spiser der til vinteren. 

Det er veldig sosialt her. Det er ikke bare meg som har vært einstøing her. Alle møtes og prates likevel, ihvertfall en gang i uka. De som ikke gidder å skravle, kan bare sitte der dem. Alle er godtatt her. Litt småkranlimg kan det bli, og tilmed konfliktskye meg har blitt irritert og sagt fra når det har vært noe! En må si fra her. Alle forventer ærlighet og vil unngå konflikter. Da er det lurt å bare si fra med en gang, og ferdig med det. 

Hadde noen fortalt meg at dette skulle bli livet mitt for en tid tilbake hadde jeg ledd rått i. Meg sosial? Som ø.n.s.k.e.r å være sosial? Meg som lager middag hver dag for at en til skal ha mat? Før stakk jeg innom et spisested før jeg dro hjem. Men, vel, jeg kjøper fremdeles ferdige måltider, men drar hjem med to porsjoner når sant skal sies. Alt dette. Meg? 

Ja, det er det. Jeg stortrives, men jeg angrer aldri på de åra jeg var einstøing heller. Alt til sin tid? 

Jeg trives ihvertfall ekstremt godt, og det takket være fem lure alkoholikere. Eller "ælkiser" som de sier selv. Gutta boys som har tusen historier, som er blitt "for voksne" til bråk og byliv nattestid. Gutta boys som sitter vi bakgården med ølla sine fra ti om formiddagen til ved 20-tida om kvelden. Dem som holder bakgården i stand, og holder fredags grillparty. 

Gutta boys som banket på døra mi og sa "Du kan ikke bare sitte alene"

Takk for at det fins folk som åpner opp nye dører. 

Anonymkode: 0c467...279

• Liker 37
Videoannonse
Annonse
Gjest HanenIFlokken
Skrevet

Dette var igrunn veldig kjekt å lese 😃

Skrevet
1 minutt siden, HanenIFlokken skrev:

Dette var igrunn veldig kjekt å lese 😃

Tusen takk for det 

• Liker 1
Skrevet

Skikkelig feelgood-innlegg! Takk for at du delte det med oss, og takk for at du er en sånn som ikke skuer hunden på hårene. (I alle fall ikke nå lenger.) :) 

Anonymkode: 07554...002

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skikkelig feelgood-innlegg! Takk for at du delte det med oss, og takk for at du er en sånn som ikke skuer hunden på hårene. (I alle fall ikke nå lenger.) :) 

Anonymkode: 07554...002

Takk!

• Liker 1
Skrevet

Fin lesing :)

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, OppNedPåAlt skrev:

Fin lesing :)

Takk for at du syns det!

• Liker 1
Skrevet

så glad jeg er for at jeg åpnet og leste denne! Feelgood!

• Liker 5
Skrevet

Artig innlegg TS kan være alene om h*n ønsker det og være sosial om h*n ønsker det:-)

Anonymkode: 21f28...d26

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Carrot skrev:

så glad jeg er for at jeg åpnet og leste denne! Feelgood!

Takk!

• Liker 1
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Artig innlegg TS kan være alene om h*n ønsker det og være sosial om h*n ønsker det:-)

Anonymkode: 21f28...d26

Hyggelig at du syns det!

• Liker 1
Skrevet

Hyggelig lesning! :)

• Liker 2
Skrevet

Veldig kjekt å lese, fantastisk at det finnes folk som ser andre og enkelt sier "du kan ikke sitte her alene" stor klem til den personen :) Skulle vært flere av han, for det er mange som sitter alene. 

Anonymkode: 60805...94c

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, FrankDrebin skrev:

Hyggelig lesning! :)

Takker!

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig kjekt å lese, fantastisk at det finnes folk som ser andre og enkelt sier "du kan ikke sitte her alene" stor klem til den personen :) Skulle vært flere av han, for det er mange som sitter alene. 

Anonymkode: 60805...94c

Helt enig. De har sine livserfaringer, og de er en fin gjeng. De drikke ja, men de snubler ikke rundt. De er bra mannfolk. 

• Liker 1
Skrevet

Takk for at du delte!!!

• Liker 2
Skrevet
39 minutter siden, Thildamor skrev:

Takk for at du delte!!!

Så utrolig hyggelig at du syns det! 

• Liker 3
Skrevet

Fikk litt gåsehud av denne fine historien! Jeg er også en enstøing, og her en dag takket jeg ja til å være med på festival som skal holdes denne kvelden. Var litt spontan i øyeblikket og kjøpte billett. Nå har jeg bestemt meg for å bli hjemme, men kanskje du fikk meg til å endre mening atter en gang. 🙂

Anonymkode: a18c5...dac

• Liker 5
Skrevet

Takk, din historie gir håp for mange av oss som er i samme situasjon du var. Har akseptert alenetilværelsen fordi det virker som om jeg ikke er en person folk ønsker å tilbringe tid med på fritida. Noen ganger føles det helt greit, jeg koser meg glugg alene med bøker, turer med hund og film. Men andre ganger er det litt ensomt, og da gir din historie håp om at fremtiden kan bli bedre. 

Anonymkode: 3ac0c...d20

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...