Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skal betale 30.000 kr til noen i Litauen. Kan man bare gjøre det helt uten videre? Må man betale skatt eller noen avgifter?

Anonymkode: 0efe6...bc9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du betaler ikke skatt. Du betaler for utenlandsoverføring i banken din, typisk 30-50 kr + du får litt dårligere vekslingskurs enn den "reelle". 

Anonymkode: 5bffe...dca

• Liker 3
Skrevet

Prisen avhenger ganske mye fra bank til bank. Jeg tror Sbanken tar ca 1% i "skjult" valutapåslag (de gjorde i hvert fall det sist jeg prøvde å overføre til utlandet med dem) og 20 kr fast, mens f.eks. banken jeg bruker som er i Eika-gruppen tar 35 kr, men ikke noe merkbart valutapåslag. I ditt tilfelle vil det da koste ca 320 kr med Sbanken.

Anonymkode: 32b91...b95

Skrevet

Du kan gjøre det i nettbank. Koster ikke noe så vidt jeg husker. Det kan da koste å ta ut pengene i bankomat i Litauen avhengig av hvilken bank som eier maskinen.

Jeg overførte 360 000 kr som ble brukt til boligkjøp uten noen problemer.

Anonymkode: cd7ab...98f

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg skal betale 30.000 kr til noen i Litauen. Kan man bare gjøre det helt uten videre? Må man betale skatt eller noen avgifter?

Anonymkode: 0efe6...bc9

Hvordan reglene er i Litauen må du finne ut av selv. I Norge er der regler mot hvitvasking av penger og rapporteringsplikt for bankene på store beløp over kr. 9 000 enten dete r til Norske borgere i Norge elelr andre i utlandet. Ta deg en prat med banken og få IBAN og de andre nummerne du trenger. Husk at det er gebyr på både ddin utførsel av penger og på mottakers motakelse av pengene som din Norske bank trekker.

Anonymkode: bee0f...5bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...