AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #1 Skrevet 24. august 2018 Hei! Jeg skal betale 30.000 kr til noen i Litauen. Kan man bare gjøre det helt uten videre? Må man betale skatt eller noen avgifter? Anonymkode: 0efe6...bc9
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #2 Skrevet 24. august 2018 Du betaler ikke skatt. Du betaler for utenlandsoverføring i banken din, typisk 30-50 kr + du får litt dårligere vekslingskurs enn den "reelle". Anonymkode: 5bffe...dca 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #3 Skrevet 24. august 2018 Prisen avhenger ganske mye fra bank til bank. Jeg tror Sbanken tar ca 1% i "skjult" valutapåslag (de gjorde i hvert fall det sist jeg prøvde å overføre til utlandet med dem) og 20 kr fast, mens f.eks. banken jeg bruker som er i Eika-gruppen tar 35 kr, men ikke noe merkbart valutapåslag. I ditt tilfelle vil det da koste ca 320 kr med Sbanken. Anonymkode: 32b91...b95
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #4 Skrevet 24. august 2018 Du kan gjøre det i nettbank. Koster ikke noe så vidt jeg husker. Det kan da koste å ta ut pengene i bankomat i Litauen avhengig av hvilken bank som eier maskinen. Jeg overførte 360 000 kr som ble brukt til boligkjøp uten noen problemer. Anonymkode: cd7ab...98f
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #5 Skrevet 24. august 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg skal betale 30.000 kr til noen i Litauen. Kan man bare gjøre det helt uten videre? Må man betale skatt eller noen avgifter? Anonymkode: 0efe6...bc9 Hvordan reglene er i Litauen må du finne ut av selv. I Norge er der regler mot hvitvasking av penger og rapporteringsplikt for bankene på store beløp over kr. 9 000 enten dete r til Norske borgere i Norge elelr andre i utlandet. Ta deg en prat med banken og få IBAN og de andre nummerne du trenger. Husk at det er gebyr på både ddin utførsel av penger og på mottakers motakelse av pengene som din Norske bank trekker. Anonymkode: bee0f...5bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå