AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #1 Skrevet 23. august 2018 Hei! Jeg har vært venneløs en stund grunnet depresjon da en svært trist hendelse i livet mitt skjedde for ca et år siden. Jeg har skyvet vekk alle mine nærmeste siden. Og nå har alle flyttet vekk for å studere. Da jeg gikk på ungdomsskolen så var jeg en del av de «populære», selvom jeg hadde mange venner som ikke var fullt så populære. En av disse jentene var en kjempesnill venninne som jeg kjenner at jeg savner innmari mye. Men vi var aldri «sååå» nære. Jeg har veldig lyst til å ta kontakt med henne, men jeg tør ikke. Hun har nå masse venner (ser jeg på Facebook), med over 100 gratulasjoner på bursdagen hennes. Selv fikk jeg bare noen og tyve. Hun er med andre ord veldig godt likt og har mange venner. Så tenker jeg, hvorfor skal hun gidde å møte meg igjen og ta opp kontakt? Jeg har absolutt ingenting å fylle hverdagen med lenger, bor hjemme hos foreldrene mine og føler jeg råtner bort. Jeg er blitt et null. Selvtilliten min er meget lav. Men jeg føler at min eneste sjanse til å komme meg opp igjen er å ta kontakt med gamle venninner som bare ble «glemt bort» med ungdomstiden. Det jeg ønsker med dette innlegget er å høre om noen er/har vært i nogenlunde samme situasjon der de har lyst til å ta opp kontakt med noen, men ikke turt. Jeg håper noen har noen gode motiverende ord slik at jeg kan tørre. Legger til at vi begge er 22 år gamle og gikk i klasse sammen i mange år, med typisk tenåringsdrama der vi har kranglet og blitt venner igjen. Må innrømme at jeg ikke kan huske hvordan vi mistet kontakt, (håper bare ikke det var etter en krangel), men regner med at de bare «fadet» fra hverandre etter ungdomsskolen. Har heller ikke sett henne siden, og det begynner å bli meget lenge siden. Beklager om dette ble rotete, «late night thoughts» gjør det litt vanskelig å virke saklig😊 Anonymkode: 304cb...147
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #2 Skrevet 24. august 2018 Gå videre. Gå videre. Anonymkode: d8fef...66a 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #3 Skrevet 24. august 2018 Du kan jo forsøke og se om hun vil ha kontakt! for noen år siden fikk jeg plutselig venneforespørsel fra en i parallellklassen min, det eneste jeg husket om henne var at vi hadde hatt et valgfag sammen i 9.kl, utenom det hadde vi ikke noe med hverandre å gjøre, hun var en av de populære og jeg en av de usynlige. Men resultatet av den forespørselen ble da et nytt vennskap!😊 Anonymkode: b721c...362
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #4 Skrevet 24. august 2018 Det skader ikke å prøve jeg gjorde det samme for noen år siden, med ei klassevenninne som jeg ikke lenger var venninne med, da vi gikk ut av skolen. Spurte om hun ville ta en kaffe en dag. Hun er i dag en av mine beste venner. Man må nesten bare hoppe i det, og begynne et sted. Send henne en melding, hvis hun vil møtes er jo det flott. Hvis hun ikke svarer så går du videre. Da har du hvertfall prøvd Lykke til Anonymkode: 74582...076
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #5 Skrevet 24. august 2018 Det skader ikke å forsøke, men prøv å ikke ha så høye forventninger. Selv har jeg opplevd at gamle klassevenner har tatt kontakt, og for min del har det bare vært hyggelig. Hvor mye kontakt vi har fått etterhvert har variert - en ble jeg bestevenninne med, noen venner, og noen har jeg truffet for en kaffe nå og da, mens andre holder jeg kun kontakt med på sosiale medier. Kjekt uansett 🙂 Anonymkode: 44a1d...4f0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå