Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg skal prøve å overta hele boligen/boliglånet fra min eks. Det er da et poeng å få bank med gode betingelser. Mulig jeg skal ha med meg en medlåntaker fra familien på lånet, da jeg ikke har full jobb nå (er delvis student, men jobber mye). 

Har hørt at Skandiabanken ikke er noen vits siden de ikke godtar flere låntagere på samme lån. DnB pleide å være det beste før, men vet ikke om det stemmer fortsatt. 

Hva vil du anbefale av steder å få boliglån?

Anonymkode: 00ed6...d21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der du får best rente.

Anonymkode: 284fa...dca

• Liker 2
Skrevet

Se på finansportalen

Anonymkode: 036fb...391

Skrevet

Hvis du trenger noen som er ekstra rund i kantene så er småbankene de beste. Renta kan være bittelitt høyere, men det er ikke snakk om mye. I DnB fikk vi 2,25 % rente, og i den lille banken fikk vi 2,3%. Da valgte vi banken som strakk seg lengst og som svarer på sms og telefon nesten umiddelbart.

De har også en tendens til å faktisk benytte seg av å ta en liten risiko i 10% av tilfellene, hvis det skulle skje noe. Det gjør ikke de store bankene.

Hvis renta er viktigst så velger du noe annet. Hvis du er medlem av en fagforening så har ofte disse gode avtaler med en bank. For min del betydde det en effektiv rente på 1,9%, men de krevde 20% egenkapital så det ble ikke aktuelt.

Vet ikke om jeg var til hjelp her, men 😉

Anonymkode: 2a790...16b

Skrevet

DinBank.no... 1.99 effektiv rente innenforbi 85% av verdi hvis du er under 34 år. Norges beste rente!

Anonymkode: f9de1...fce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...