Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg trenger deres hjelp 🙁 I mange år så har jeg forsømt meg selv. Jeg har ikke tatt vare på kroppen min, har kviser i ansiktet å på rygg, styggt hår, får ikke til sminke, tørr hud, buskete øyenbryn, dårlig klesstil osv 🙁 Hva kan jeg gjøre for å begynne å ta vare på meg selv bedre? Hygienen er heller ikke helt på topp 🙁 Ble slutt med ekskjæresten for 3 år siden å har lyst å møte noen andre snart. 

Anonymkode: 6de39...1f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Start med å dusje hver dag, vaske håret minst 1 gang i uka. Dra til frisør og spør hva som vil kle deg, få bryna nappet på salong. Spør noen i en klesbutikk hva som kler kroppen din og kjøp inn nye klær. Se sminke tutorials for å bli flink til å sminke vekk kvisene

Anonymkode: 90f88...bbf

Skrevet

Dette minner om meg når jeg er deprimert. Kunne sove med klærne på og orket ikke ta vare på megselv. Kvisene på ruggen kan komme av at huden ikke får luft og vask. Så begynn å dusje regelmessig. Kjøp gjerne en dusjbørste/skrubbehansker for å skrulle rygg og resten av kroppen. Hvis du har tørr hud, anbefaler jeg deg å bruke dusjolje. Du kan også bare bruke en billig olivenolje for den saksskyld også. Bare unngå olje på ryggen siden du har utbrudd der. Smør deg gjerne med en bodylotion med selvbruning i, så får du en fin glød i huden (Dove har en rimelig en og den funker helt topp) Husk å vaske hendene grundige når du bruker selvbruningsprodukter.Skaff deg hudpleie produkter, gjerne fra apoteket som er tilpasset din hudtype. Bruk ansiktsmaske 1-2 ganger i uken. Smør deg med 

Av sminke, så siden du er plaget med uren hud så vil jeg anbefale deg jane iredale sine produkter (kjøpes på blivakker) ev. fra apoteket som er pleiende og beregnet for uren hud. Siden du ikke føler du får helt til sminke, så ville jeg forsøkt en bb krem eller cc krem til å begynne med.Disse kremene er dagkrem med farge. Da er det lettere å få en jevn hudtone (fargen i ansiktet)  En concealer som er beregnet til kviser klapper du lett på med en finger for å dekke over, før du ev. tar på bb/cc krem, foundationen eller pudder. Så kan du starte med å bruke en kajal (gjerne brun hvis du er lys, men du kan selvfølgelig bruke svart også) og en mascara. En lett brunfarget øyeskygge passer til de aller fleste. Du kan bare legge den på øyelokket. Og så kan du begynne med en blank lipgloss med ett hint av rosafarge. Etterhvert så kan du «leke» deg mer med farger og div sminkeprodukter etterhvert som du blir tryggere på å bruke det (finnes f.eks masse YouTube-videoer om hvordan man kan sminke seg) Du kan også søke på nettet f.eks og finne ut hvilke farger du kler ift om du har en varm eller kald hudtone og utifra hvilke øyenfarge du har f.eks.

Man føler seg også endel freshere om man lakker neglene selv, eller fixer neglene i en neglesalong. Gjør du det selv, anbefaler jeg deg å ha en neglelakkfjerner også i tillegg til q-tips som du kan dyppe i neglelakkfjerner og fjerne lakk som kommer utenfor. Men før det, fil neglene og ta på en god håndkrem. La kremen få trekke skikkelig inn før du begynner å lakke. Begynn med ett tynt lag først og la det tørke helt, deretter ett andrelag. Hender og tær 😊

Ift håret så ville jeg tatt en tur til frisøren. Invester litt her hos en god og godt beryktet frisør (kan anbefale Adam og Eva f.eks) få en frisyre som er tilpasset din ansiktsform. Produkter kan du heller kjøpe hos blivakker.no eller blush.no. De har ofte gode tilbud. Brynene kan du også få fixer hos frisør i de fleste tilfeller.

Ang. klær så ville jeg prøvd meg litt fram ift fasonger og farge. Finn noe du liker og test det ut. Finn ut selv hva du syns du kler. Kan ta litt tid, men det er en fin prosess for å finne ut hva -du- liker og hva stil du vil gå for. Gå inn på sider på nettet (f.eks Nelly.com, H&M, ellos osv) for å se på antrekksamnensettinger på modellene. Da er det litt lettere å finne ut hva klær og farger som passer sammen. 

Anonymkode: 49feb...856

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...