AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #1 Skrevet 23. august 2018 Når man må samarbeide om barn fra tidligere forhold, hvor ofte er det vanlig at foreldrene har kontakt ang. barna i løpet av dagen? Anonymkode: a2fdf...3fc
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #2 Skrevet 23. august 2018 Det kommer vel andre på bla barnas alder,og hvor god kommunikasjon de voksne har... Anonymkode: b042b...c1b 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #3 Skrevet 23. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det kommer vel andre på bla barnas alder,og hvor god kommunikasjon de voksne har... Anonymkode: b042b...c1b Vel an på...skulle det stå.. Anonymkode: b042b...c1b
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #4 Skrevet 23. august 2018 Finnes vel ingen fasit på det. Stor forskjell på samarbeidet om en treåring og en sekstenåring også. Men jeg selv ble litt overrasket over spørsmålsstillingen "hvor mange ganger om dagen". Har aldri hatt daglig foreldrekontakt med min eks, selv om vi samarbeider bra. Flere ganger om dagen, why?? Anonymkode: dd036...34c 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #5 Skrevet 23. august 2018 Det kommer jo an på en million ting. Spør mer konkret. Anonymkode: 2bcb2...98b 1
Rotemor Skrevet 23. august 2018 #6 Skrevet 23. august 2018 (endret) Hva kan problemet med samarbeidene foreldre være? Sjalusi fra ny partner? At man føler eksen krever for mye av en? Hva lurer du egentlig på? Endret 23. august 2018 av Rotemor
Gjest HanenIFlokken Skrevet 23. august 2018 #7 Skrevet 23. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når man må samarbeide om barn fra tidligere forhold, hvor ofte er det vanlig at foreldrene har kontakt ang. barna i løpet av dagen? Anonymkode: a2fdf...3fc Regner med du er nyedama til mannen som i dine øyne har litt for mye kontakt med mor til barna? Kan fortelle for min egen del: Jeg har overhodet INGEN interesse av mora til ungene våre på noensomhelst måte, og det kommer jeg aldri til å få heller..et helt avsluttet kapittel. Men så er det sånn da at hun er mor til mine barn, og har hun det bra så har barna det bra. Vi har et godt samarbeid om barna og har den kontakt som trengs, noen ganger daglig og noen ganger blir det noen få ganger i uka.. Det er helt uviktig. Har mora problemer med bilen f.eks så hjelper jeg gjerne med det så hun sparer penger hun kan bruke på seg og barna. Jeg hjelper henne gjerne med sånne ting i det daglige. Om hun trenger fri for seg selv en dag eller helg så tar jeg gjerne kidsa Det handler mest om å være snille med hverandre. Hadde ei ny dame prøvd å sette foten ned for noe av dette hadde hun vert ut døra før hun hadde rukket å blunke, så enkelt
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #8 Skrevet 24. august 2018 4 timer siden, HanenIFlokken skrev: Regner med du er nyedama til mannen som i dine øyne har litt for mye kontakt med mor til barna? Kan fortelle for min egen del: Jeg har overhodet INGEN interesse av mora til ungene våre på noensomhelst måte, og det kommer jeg aldri til å få heller..et helt avsluttet kapittel. Men så er det sånn da at hun er mor til mine barn, og har hun det bra så har barna det bra. Vi har et godt samarbeid om barna og har den kontakt som trengs, noen ganger daglig og noen ganger blir det noen få ganger i uka.. Det er helt uviktig. Har mora problemer med bilen f.eks så hjelper jeg gjerne med det så hun sparer penger hun kan bruke på seg og barna. Jeg hjelper henne gjerne med sånne ting i det daglige. Om hun trenger fri for seg selv en dag eller helg så tar jeg gjerne kidsa Det handler mest om å være snille med hverandre. Hadde ei ny dame prøvd å sette foten ned for noe av dette hadde hun vert ut døra før hun hadde rukket å blunke, så enkelt Du bør nok beregne at ny dame ikke blir så begeistret om du bruker mye tid som vaktmester og bilmekaniker hos eksen. Noen blir sjalu av slikt, men selv uten sjalusi så trengs mannen i eget hjem også. Foreldrene mine var gifte, far hjalp med mye frivillig arbeid andre steder. Mor måtte ufrivillig sitte igjen alene med alt hjemme fordi han var snill med alle andre. Anonymkode: c0fdd...c56 8
Summ Skrevet 24. august 2018 #9 Skrevet 24. august 2018 Virket 2delt. 50% =hvor godt kommer foreldrene overens etter brudd. 50% =hvor sjalu er ny partner.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #10 Skrevet 24. august 2018 Jeg ser min eks daglig når ungene er hos han ( de kommer innom før og etter skolen) og sender nesten daglig sms når de er hos meg. Jeg er gift på ny og har fått flere barn. Andre snakkes kun når de må. Begge deler er like vanlig tror jeg. Anonymkode: c1a38...88e
Gjest Dævendøtte Skrevet 24. august 2018 #11 Skrevet 24. august 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Når man må samarbeide om barn fra tidligere forhold, hvor ofte er det vanlig at foreldrene har kontakt ang. barna i løpet av dagen? Anonymkode: a2fdf...3fc Ingen ganger daglig har det vært her i huset i alle år, om det er noe, går alt på mail eller sms og handler utelukkende om ungene. Hadde eksen til mannen min kontaktet ham flere ganger daglig, hadde jeg begynt å lure. Nå har ungen blitt tenåringer, og da går ingenting via foreldrene lengre, alt blir avtalt gjennom ungene. Bortsett fra ferier. Så hvor ofte mor har kontakt med ungene nå, vet jeg ikke, men regner med et par ganger i uka når de er hos oss. En snap her og en samtale der.. Er selvsagt annerledes når ungene er små, men flere ganger om dagen høres hårreisende kontrollerende ut.
Gjest Dævendøtte Skrevet 24. august 2018 #12 Skrevet 24. august 2018 5 timer siden, HanenIFlokken skrev: Har mora problemer med bilen f.eks så hjelper jeg gjerne med det så hun sparer penger hun kan bruke på seg og barna. Jeg hjelper henne gjerne med sånne ting i det daglige. Dette funker fint i noen forhold. Men så er det de som får lillefingeren og tar hele hånda. Min mann ville aldri løfta en finger som ekskona si, hun har vært så kravstor hele veien at han virkelig ikke unner henne noe som helst. Jeg har et helt annet forhold til min eks, vi hjelper hverandre med alt. Men da går det også begge veier. Da kan det funke.
skruf Skrevet 24. august 2018 #13 Skrevet 24. august 2018 Etter min erfaring så blir det mindre kontakt jo eldre barnet blir. Eksen/stemor/meg/stefar hadde mye kontakt når jenta var lita. Det er f.eks mye som skjer med bhg og skole, mange beskjeder osv osv. Det er mere nødvendig med en tett dialog når de er små. Men såklart, det er endel utfordringer når de er tenåringer også. Men selv når barnet blir voksent så vil det av og til være behov for kontakt mellom foreldrene. Eksen og jeg brukte f.eks nettopp en hel dag sammen da vi kjørte jenta og flyttelasset hennes til studiestedet. Var veldig koselig, etter at bilen var tømt og hybelen ordnet så gikk vi tre ut å spiste på restaurant Her har det heldigvis ikke vært noe sjalusi fra noen. Jeg har passet ungen til eksen og stemor, og de har passet bikkja vår. Det er trist om nye partnere er så usikre på seg selv at de ikke tåler kontakt med mor/far til stebarnet. De viste jo at partneren hadde barn når de gikk inn i forholdet, og da er det nødvendigvis en mor/far til det barnet også. 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #14 Skrevet 24. august 2018 Min mann har daglig kontakt med sin eks nå, ifm skolestart og noen andre småproblemer med barnet. Eller vi alle har daglig kontakt egentlig. Greit å få en oppdatering om hvordan ting går. Har han ikke nevnt noe på kvelden, så spør jeg om han har hørt fra eksen hvordan ting har gått i dag. Det opptar både meg og han, at barnet har det bra. Anonymkode: 4dc3f...bd1 1
Gjest HanenIFlokken Skrevet 24. august 2018 #15 Skrevet 24. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du bør nok beregne at ny dame ikke blir så begeistret om du bruker mye tid som vaktmester og bilmekaniker hos eksen. Noen blir sjalu av slikt, men selv uten sjalusi så trengs mannen i eget hjem også. Foreldrene mine var gifte, far hjalp med mye frivillig arbeid andre steder. Mor måtte ufrivillig sitte igjen alene med alt hjemme fordi han var snill med alle andre. Anonymkode: c0fdd...c56 Det handler ikke om å springe rundt som en vaktmester hele tiden, det kan være snakk om 2-3 ting i løpet av et år som ikke er tidkrevende. Og jeg er iallefall en voksen mann som klarer å stå opp for meg selv ifm å gi en fing og ikke hele hånda. Poenget var vel uansett at det går an å være snille med hverandre.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #16 Skrevet 24. august 2018 Man har den kontakten som er nødvendig for å best mulig ta vare på barna. Noen dager skjer det ting som gjør at man må ta kontakt flere ganger og så kan det gå dagevis mellom neste gang det er behov for kontakt. Anonymkode: 77abf...800
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #17 Skrevet 24. august 2018 Det vil jeg tro kommer an på hva som skjer i barnas liv og hvor flinke foreldrene er til å samarbeide om dem. Ting som ofte kan føre til hyppigere kontakt: barnehage-og skolestart, sykdom, bursdager, høytider, mobbing, venneproblemer, behov for bedre lekseoppfølging, fritidsaktiviteter, konfirmasjon, skolereiser, endring i foreldrenes arbeidstider og mye mye mer. Anonymkode: 600f5...6c6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #18 Skrevet 24. august 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du bør nok beregne at ny dame ikke blir så begeistret om du bruker mye tid som vaktmester og bilmekaniker hos eksen. Noen blir sjalu av slikt, men selv uten sjalusi så trengs mannen i eget hjem også. Foreldrene mine var gifte, far hjalp med mye frivillig arbeid andre steder. Mor måtte ufrivillig sitte igjen alene med alt hjemme fordi han var snill med alle andre. Anonymkode: c0fdd...c56 Tror de aller fleste voksne damer synes det er flott å få en snill mann som hjelper x. Har man levd sammen i mangemår og har barn sammen så sier det seg jo selv man er glad i personen, glad i som en venn. Levde med min x i 10 år og vil alltid være glad i han som en venn. Vil se på det som unormalt å miste alt av følelser for noen man har levd sammen med i flere år. Anonymkode: c62cb...ffc 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #19 Skrevet 24. august 2018 Her er det kontakt flere ganger i uka, men ikke daglig. Da handler det kun om barnet vårt. Anonymkode: 1001b...f97
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #20 Skrevet 24. august 2018 Hvor mange ganger i løpet av dagen?? Nei vet du hva, det er litt for mye 😅 Noen få ganger i uken om det er noe spesielt. Anonymkode: 73f0a...e8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå