Gå til innhold

Noroff nettstudie nettverks- og systemadministrasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

Har bachelor i Økad og tenkte å styrke den med 1 eller 2 år med IT. Tenkte da å prøve Noroff nett studie. 

Kan dette anbefales? 

Noen som har erfaring med 1 eller 2 år med dette studiet? 

Generelt synspunkt hos arbeidsgiver etter endt utdannelse fra Noroff? 

Noe jeg burde vite før jeg eventuelt takker ja til dette studiet? 

Vet det koster penger osv, men det har jeg spart opp til så trenger ikke lange uttalelser om kostnader etc.. 

Anonymkode: 69b13...9d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger ikke to år for å plugge inn en router. Lol

Gått økad og vil bruke hundre tusen spennol på en verdiløs grad. lord.

Skrevet

To år på å plugge router, hm. 

Hva mener du?

Verdiløs grad?  

har du i det hele tatt erfaring om det jeg spør om?

Utdyp 

Anonymkode: 69b13...9d0

Skrevet

Hva er målet ditt med å kombinere økonomi med it-nettverk studier? Og hvorfor noroff? Hvorfor ikke https://www.ntnu.no/videre/itfag som har høyere status, er billigere og er mer fleksibelt med hensyn til hvilke fag du kan ta. 

Eller hvorfor ikke bare ta en helt gratis variant av nettstudier https://www.usn.no/studier/finn-studier/ingenior-sivilingenior-teknologi-og-it/arsstudium-i-informasjonsbehandling/ 

Hvis ikke dette er overbevisende så spør om noroff har gjort en undersøkelse blant sine alumnier om de har en jobb, om de har en relevant jobb og hvor mye de tjener osv. Det har alle de andre seriøse offentlige utdanningsinstitusjoner gjort. Hvis noroff ikke har gjort dette så er det nok en veldig god grunn til det.. nemlig at kandidatene derfra sliter med å få seg relevant jobb. Vil ikke anbefale noroff eller andre private fagskoler. 

Disse fagskolene tar inn hovedsaklig studenter som ikke har generell studiekompetanse og undervisningsopplegget blir lagt opp rundt dette. 

Et naturlig spørsmål fra arbeidsgiver til deg ville vært, hvorfor valgte du fagskole og ikke høgskole/universitet? Hvorfor valgte du 2 år studie og ikke bachelorgrad når alle jobbannonsene i dag etterspør minst bachelor. Tenker du selv vet at noroff studiet skurrer litt ellers hadde du ikke spurt her inne. Er ikke mange som lurer på om UiO eller UiT er en bra skole her inne selv om de tar inn mange mange tusenvis flere studenter enn noroff.

Anonymkode: 4e1ed...e19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...