Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått dette? Hvordan/hvorfor? 

Anonymkode: 6a427...e2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen får det. 

Anonymkode: d35e2...337

• Liker 1
Skrevet

Vi med adhd kan få :)

Anonymkode: 9c7fc...5c2

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen får det. 

Anonymkode: d35e2...337

Jo. Sjekk forskriftene:

https://www.lanekassen.no/nb-NO/Toppmeny/Forskrifter/tildeling-av-utdanningsstotte-20182019/forste-del-hovedregler-for-tildeling-av-utdanningsstotte1/#29710

"Det gis ikke støtte i mer enn åtte år selv om søkeren er forsinket. Det blir gjort unntak for søkere som er forsinket på grunn av sykdom, på grunn av at søkeren har fått barn i utdanningsperioden, eller på grunn av funksjonshemming. Se § 9 3 andre ledd." 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi med adhd kan få :)

Anonymkode: 9c7fc...5c2

Fikk/får du det selv? I hvilken sammenheng? Bruker du lengre tid enn normert på studieprogresjonen? 

Skrevet

Visste jeg ikke! Gjelder det oss som ikke har studert fullt også?

Anonymkode: c45be...611

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hva du mener med det, men tror du må sjekke i forskriftene :)

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, har du fått lån/stipend for ett semester så er det semesteret brukt opp selv om det er deltidsstudier. Jeg brukte selv opp ett semester selv om jeg sa til lånekassen at jeg ikke skulle ha lån likevel for da hadde jeg fått lån for første måneden. 

Anonymkode: b5545...587

• Liker 1
Skrevet

Lett. Flytt til russland. Kjøp russisk pass. Flytt ril norgw. Ta språkrpøven. start på universitet. voila. rinse and repeate

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, har du fått lån/stipend for ett semester så er det semesteret brukt opp selv om det er deltidsstudier. Jeg brukte selv opp ett semester selv om jeg sa til lånekassen at jeg ikke skulle ha lån likevel for da hadde jeg fått lån for første måneden. 

Jeg tror ikke det er ett fasitsvar på dette, kommer an på om man kommer innunder noe annet som står i forskriftene om tildeling av utdanningsstøtte. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det er ett fasitsvar på dette, kommer an på om man kommer innunder noe annet som står i forskriftene om tildeling av utdanningsstøtte. 

Min respons var til en person som ikke har dokumentasjon til de forskriftene du referer til. Dvs at personen har vært frisk/hatt normal tilværelse. Altså selv om man har tatt studielån/stipend på deltid så blir det semesteret regnet med de 8 årene. Lånekassen beregner pr semester ikke max lånebeløp (som mange tror). 

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min respons var til en person som ikke har dokumentasjon til de forskriftene du referer til. Dvs at personen har vært frisk/hatt normal tilværelse. Altså selv om man har tatt studielån/stipend på deltid så blir det semesteret regnet med de 8 årene. Lånekassen beregner pr semester ikke max lånebeløp (som mange tror). 

Men du vet jo ikke noe om hvilken dokumentasjon vedkommende har eller ikke. Syntes du trakk litt raske konklusjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...