AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #1 Skrevet 23. august 2018 Det lurer jeg på Anonymkode: e5abb...0e9 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #2 Skrevet 23. august 2018 Og nesa. Med samme utstyr som de ikke får fullt sterilisert og bruker på nestemanns øre. Anonymkode: 4f261...f3f 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #3 Skrevet 23. august 2018 Ja, jeg syns det er snålt. Anonymkode: a89b2...cd2 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #4 Skrevet 23. august 2018 Enig. Alle mine er tatt hos frisør, skeive og feil plassert ift hva jeg ønsket. Anonymkode: 80c00...d9d 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #5 Skrevet 23. august 2018 Godt spm! Men nå kan jo hvem som helst jobbe/starte et piercing studio også da. Anonymkode: b17e4...74c
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #6 Skrevet 23. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Godt spm! Men nå kan jo hvem som helst jobbe/starte et piercing studio også da. Anonymkode: b17e4...74c Nei, det kan de vel ikke? De må jo ha relevant utdanning ? Anonymkode: e5abb...0e9
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #7 Skrevet 23. august 2018 Jeg henger meg ikke så mye opp i at de får lov, men jeg synes jo det er rart at folk velger å gjøre det. Det er ikke så vanskelig å finne et ålreit piercingstudio, der de faktisk har høy kompetanse på dette - og ikke minst gjør det mange ganger hver eneste dag. I tillegg er det vel mange fordeler med "nål" sammenliknet med de pistolene frisører bruker. Enkelt valg for meg i hvert fall! Har vært utrolig fornøyd med hullene jeg har tatt hos piercer. De hullene jeg tok hos frisør som 12-åring er faktisk de jeg har hatt mest trøbbel med, men det er klart at det KAN være tilfeldig... Jeg tror at "før i tida" så var piercingstudioer i langt større grad forbundet med en viss type folk, hvis man kan si det slik. Det ga nok noen litt negative assosiasjoner hvis man ikke identifiserte seg med den "kulturen". Glad det ikke er sånn lenger. Gå til et skikkelig piercingstudio (med et godt renome) når man skal ta hull, sier nå jeg. Anonymkode: 30a05...5fe
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #8 Skrevet 23. august 2018 Har de lov da? Trodde de bare gjorde det likevel. Anonymkode: e5caa...fe7
Carrot Skrevet 23. august 2018 #9 Skrevet 23. august 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig. Alle mine er tatt hos frisør, skeive og feil plassert ift hva jeg ønsket. Anonymkode: 80c00...d9d Såå hvorfor tok du flere ref "alle" ?? 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det kan de vel ikke? De må jo ha relevant utdanning ? Anonymkode: e5abb...0e9 Sitat Piercingartist eller tatovør er ikke beskyttede yrkestitler. Det betyr at det ikke finnes én bestemt utdanning som fører fram til jobber som dette. Noen har gått kurs, de fleste har jobbet som assistent eller fått opplæring ved å jobbe sammen med en piercingartist/tatovør.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #10 Skrevet 23. august 2018 Jeg tok hull i ørene hos frisør for mange år siden, det har vært helt problemfritt. Hullene er veldig pent plassert også, ikke for lavt nede. Veldig fornøyd! Anonymkode: e7454...820 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #11 Skrevet 23. august 2018 Men skal man ta piercing, så kan man jo finne noen som har godkjent kurs. For de skal jo kunne hygiene og vite hvor nerver er, og hvilken skade det kan ha. Hadde en fast jeg gikk til, og hun hadde både kurs, og var utdannet helsefagarbeider. Aldri om jeg ville gått til frisør. Anonymkode: 275d8...5c4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #12 Skrevet 23. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok hull i ørene hos frisør for mange år siden, det har vært helt problemfritt. Hullene er veldig pent plassert også, ikke for lavt nede. Veldig fornøyd! Anonymkode: e7454...820 Samme her. Piercingstudio har vi bare hatt det siste året her. I nabobyen fantes det lenge før men jøsses for noen lugubre lokaler pluss at det ble tuklet med rus på det ene stedet. Da velger man heller en edru frisør altså. Anonymkode: 3e835...b6c
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #13 Skrevet 24. august 2018 Det finnes ingen "godkjente kurs" for å ta piercing.. Anonymkode: b23b6...94a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå