AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #1 Skrevet 23. august 2018 Hei Etter noen dager på skolebenken har jeg funnet ut at studiet mest sannsynlig ikke er noe for meg. Faktorer som klassemiljø, lærere osv spiller også inn. I tillegg er jeg ikke særlig skolemotivert. Ja, jeg har grublet mye på det. Jeg får maksimalt lån av lånekassen og har skrevet under på at jeg ønsker dette i 3 år, siden jeg går en bachelor. Går det an å kutte hele dette studiestipendet fra januar av? og hvordan blir da det med lån og stipend når det gjelder kun det ene semester jeg fullførte? 40% stipend og 60% lån som normalt, eller mindre? takk for alle svar Anonymkode: 8e9ae...493
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #2 Skrevet 23. august 2018 Du har hatt nesten 6 måneder til å tenke på dette, og du gir deg etter et par dager? Hva forventet du egentlig? Anonymkode: a8794...80c 3
Zar Skrevet 24. august 2018 #3 Skrevet 24. august 2018 Det er mulig å melde seg opp i fag utenom din egen grad. Et alternativ kan være å ta et utvalg av fag fra områder du interesserer deg for og bruke det som utgangspunkt for å velge nytt studie til våren. De fagene du da har bestått kan du bruke i graden, som spesialisering eller frie studiepoeng. Da skal det være mulig å få en bachlor på tre år i et annet felt enn det du nå går på.
millennial Skrevet 24. august 2018 #4 Skrevet 24. august 2018 hvorfor dropper du ut? Du må betale tilbake alt du fått utbetalt hittil! Bare husk å si ifra til Lånekassen at du ikke skal fortsette lenge så betaler du kun tilbake det som de har utbetalt deg per dags dato.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #5 Skrevet 24. august 2018 Er det BI-fyren igjen? Anonymkode: 4172c...6d5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #6 Skrevet 24. august 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det BI-fyren igjen? Anonymkode: 4172c...6d5 Nei? Kan du ikke å lese? BI fyren skulle ta et årsstudium. TS skulle ta en bachelor. Skjønner ikke hva det er med dere, som tror at alle som oppretter en tråd om utdanning og støtte er han. Anonymkode: 11f94...81f
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #7 Skrevet 25. august 2018 Jeg synes du bør prøve et semester til, hvis dette er noe du ønsker å jobbe med. Altså ikke gi avkall på drømmer bare fordi foreleseren er en dritt og alle i klassen er drittsekker. Hvis du er sikker på at du vil avslutte så bør du si ifra til Lånekassen så fort som mulig, slik at du får et mindre lån Anonymkode: 8bb06...ea0
mandel92 Skrevet 25. august 2018 #8 Skrevet 25. august 2018 Du kan fint kutte støtten fra januar. Du trenger ikke si fra til Lånekassen at du slutter; betaler du ikke semesteravgiften i januar, så får du ikke støtte uansett. Fullfører du semesteret og tar 30 studiepoeng, så blir 40 % omgjort til stipend.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå