Gå til innhold

Hvor lang tid før man evt legger på seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg veide meg i dag tidlig. Er generelt i kaloriunderskudd for tiden, så den vekten jeg hadde i dag tidlig var lavere enn før. Men i dag har jeg spist en del dritt, kanskje tilogmed kalorioverskudd. Når vil jeg evt se om dette har gjort at jeg legger på meg? På vekten i morgen tidlig?

Anonymkode: fad8c...423

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vil nok stå et par kilo mer, men du legger ikke på deg fett, bare vann. Skal man legge på seg må man ha kalorioverskudd mer enn en dag eller mer.

Endret av PinkLady97
Skrevet

Tar mer enn 1 dag med overskudd av kalorier før man leggernpå seg. Veier du deg før eller etter tarmtømming utgjør jo også en forskjell på vekten.

Anonymkode: 2ab05...d53

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg veide meg i dag tidlig. Er generelt i kaloriunderskudd for tiden, så den vekten jeg hadde i dag tidlig var lavere enn før. Men i dag har jeg spist en del dritt, kanskje tilogmed kalorioverskudd. Når vil jeg evt se om dette har gjort at jeg legger på meg? På vekten i morgen tidlig?

Du legger ikke på deg, eller går ned i vekt, fra dag til dag.

Det er over tid du vil se eventuelle forandringer, og siden du mest sannsynlig er kvinne bør du ikke veie deg mer enn 1 gang i uka, og ikke se på trender for mindre enn fra måned til måned, siden menstruasjonssyklusen har mye å si for blant annet hvor mye vann kroppen holder på fra uke til uke, avhengig av hvor i syklusen du befinner deg.

Anonymkode: 8d1ce...223

Skrevet

Hehe, nei. 

Anonymkode: 54674...634

Skrevet

Det eneste du legger på deg fra én dag til en annen er den faktiske vekten av det du har fått i deg, minus det du har kvittet deg med.

Anonymkode: 2ce3a...339

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste du legger på deg fra én dag til en annen er den faktiske vekten av det du har fått i deg, minus det du har kvittet deg med.

Anonymkode: 2ce3a...339

Men når er det man legger på seg det eventuelle fettet da? 

Skrevet

Er ikke noe poeng å veie seg hver eneste dag. Hold veiingen til 1 gang per uke. Er ikke sikkert at du legger på deg fett av kalorioverskudd én dag. Dersom du er i kaloriunderskudd generelt har du antagelig noe reduserte sukkerlagre i lever og muskler et kortsiktig kalorioverskudd vil nok fylle opp disse sukkerlagrene og du vil nok ha pittelitt mer vann i kroppen enn ellers. 

Slapp av. Dette ordner seg.

Anonymkode: 0518e...4a7

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men når er det man legger på seg det eventuelle fettet da? 

Kroppen gjør opp status hver søndag kl 18.00, og da vil du se ukens resultat på vekten mandag morgen :) 

Egentlig så er spørsmålet ditt umulig å besvare. Først legger vi nok på oss vann, tarmfyll osv, og om vi ikke stopper med kalorioverskudd, så vil denne vekten gradvis gli over til fettvekt. Plutselig har du fått et kilo fett, som du kanskje trodde var vann å tarmfyll.

Sånn er det i hvert fall for meg, jeg lever lenge i fornektelse når vekten kryper opp et par kilo.

Anonymkode: 10bd1...87b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...