Lutetium 71 Skrevet 24. august 2018 #61 Skrevet 24. august 2018 34 minutter siden, TidaFlyr skrev: Å fy..! Blir nesten dårlig bare av å lese om det. Kan du prøve å finne ut om det er noe du kan lokke den ut med? Legg det i nærheten av kjøkkenbenken, men ikke så nærme at den rekker å krype tilbake når du angriper. Jeg kan heller ikke google etter informasjon om edderkopper. Kanskje noen vet hva de ikke kan motstå? Føler virkelig med deg. Kjøp en stor saftig biff og bind en hyssing til den. Dra den over kjøkkengulvet og se om den biter på. 1
Gjest Optimo Skrevet 24. august 2018 #62 Skrevet 24. august 2018 Dere som får panikk av edderkopper.. Kan dere prøve å sette ord på hva dere er så redde for? De er ekle å se på, hva mer?
Djungelvrål Skrevet 25. august 2018 #63 Skrevet 25. august 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Er ulykke og kverke edderkopper!! Anonymkode: 0f670...e4f Javel og hva vil skje?
Djungelvrål Skrevet 25. august 2018 #64 Skrevet 25. august 2018 6 timer siden, Calypso skrev: Jeg har aldri forstått at nordmenn kan ha edderkoppfobi, de som er her er jo harmløse såvidt jeg vet... hadde vi vært i Australia derimot. Jeg gjør ikke narr eller noe sånt, selv er jeg redd for mennesker men jeg kan dessverre ikke drepe dem med en bok. Fobier er ofte ikke rasjonelle. Det er derfor de kalles fobier. 5
Djungelvrål Skrevet 25. august 2018 #65 Skrevet 25. august 2018 5 timer siden, Guile skrev: Dere som får panikk av edderkopper.. Kan dere prøve å sette ord på hva dere er så redde for? De er ekle å se på, hva mer? Det er er en fobi og de er ofte urasjonelle. Hvorfor er folk redde for store folkemengder, heiser eller høyder. Disse tingene trenger heller ikke være farlige. Likevel får folk panikk. 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #66 Skrevet 25. august 2018 Føler med deg. Kom også nordfra til Vestlandet og fikk SJOKK da jeg så edderkoppene der! Ugh. Jeg har ikke så mange råd til deg, for jeg er hysterisk selv. De er så innmari ekle med alle beina sine. Grøss. Men når jeg må ta en selv, en sjelden gang, så bruker jeg støvsugeren mens jeg hyler hysterisk. Etterpå kaster jeg støvsugeren ut (bokstavelig talt dryler den avgårde), fordi jeg har hørt at de kravler ut igjen. Masse sympati til deg og lykke til! Anonymkode: 7e8e5...b3b
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #67 Skrevet 25. august 2018 10 timer siden, Guile skrev: Dere som får panikk av edderkopper.. Kan dere prøve å sette ord på hva dere er så redde for? De er ekle å se på, hva mer? De bare plutselig er der. Du har ant fred og ingen fare, og plutselig dukker de bare opp. Med de lange, ekle beina sine kan de gå kjempefort(!), eller de kan stå helt stille, gå sakte etc. - de er uforutsigbare. Og de liker ekle ting. Anonymkode: 1eba4...33e
Gjest Optimo Skrevet 25. august 2018 #68 Skrevet 25. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: De bare plutselig er der. Du har ant fred og ingen fare, og plutselig dukker de bare opp. Med de lange, ekle beina sine kan de gå kjempefort(!), eller de kan stå helt stille, gå sakte etc. - de er uforutsigbare. Og de liker ekle ting. Anonymkode: 1eba4...33e Hvorfor er det skummelt at en edderkopp står stille eller går sakte? Gjør det noe? (dette er ikke for å mobbe, virkelig ikke. Men det kan være nyttig å tenke litt over hva man er redd for, hvorfor er man redd, og hva er det verste som kan skje? Hvis det verste skulle skje, gjør det noe?)
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #69 Skrevet 25. august 2018 4 minutter siden, Guile skrev: Hvorfor er det skummelt at en edderkopp står stille eller går sakte? Gjør det noe? (dette er ikke for å mobbe, virkelig ikke. Men det kan være nyttig å tenke litt over hva man er redd for, hvorfor er man redd, og hva er det verste som kan skje? Hvis det verste skulle skje, gjør det noe?) Fordi jeg føler at jeg mister kontrollen siden jeg har absolutt null anelse på hva den kommer til å gjøre. Og det gjør meg så redd. Man vet liksom aldri med edderkopper. Når den står stille blir jeg redd for at den ser på meg og kanskje skal komme mot meg. Derfor må jeg bare løpe med en gang, for hvis den plutselig bestemmer seg for å komme mot meg, er den jo der på 1 sek selv om jeg står et stykke unna - så raske er de!! Anonymkode: 1eba4...33e
Tøytigern Skrevet 25. august 2018 #70 Skrevet 25. august 2018 (endret) 11 minutter siden, Guile skrev: Hvorfor er det skummelt at en edderkopp står stille eller går sakte? Gjør det noe? (dette er ikke for å mobbe, virkelig ikke. Men det kan være nyttig å tenke litt over hva man er redd for, hvorfor er man redd, og hva er det verste som kan skje? Hvis det verste skulle skje, gjør det noe?) Det er ikke noe problem å se en edderkopp. Problemet er (som for TS) når man ikke kan se den lenger- og ikke vet hvor den ble av. Man vet at disse krypene kan stikke/bite og lamme et insekt og drepe det langsomt. Nok til å synes de er ubehagelige småkryp. Det verste som kan skje er at den biter en. Og ja, det gjør noe å bli bitt på av en edderkopp. Den sprøyter jo inn gift. Det gjør kanskje vondt. (?) Hvis man ikke vet hvor den er, er det ubehagelig. Nesten som med en veps. Eller akkurat som med en veps. Endret 25. august 2018 av Tøytigern
Tøytigern Skrevet 25. august 2018 #71 Skrevet 25. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg føler at jeg mister kontrollen siden jeg har absolutt null anelse på hva den kommer til å gjøre. Og det gjør meg så redd. Man vet liksom aldri med edderkopper. Når den står stille blir jeg redd for at den ser på meg og kanskje skal komme mot meg. Derfor må jeg bare løpe med en gang, for hvis den plutselig bestemmer seg for å komme mot meg, er den jo der på 1 sek selv om jeg står et stykke unna - så raske er de!! Anonymkode: 1eba4...33e Men hvis du tråkker på den, så dør den jo med det samme. Den er ikke farlig for deg.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #72 Skrevet 25. august 2018 Akkurat nå, Tøytigern skrev: Men hvis du tråkker på den, så dør den jo med det samme. Den er ikke farlig for deg. Umulig å tråkke på den når de er så raske. I tillegg så kan de bite og det kan gjøre vondt. Og vil ikke ha edderkopp på sokken min! Vil ikke være borti den på noen måte. Ønsker ikke å kjenne følelsen av å ha en edderkopp under foten! Anonymkode: 1eba4...33e
Tøytigern Skrevet 25. august 2018 #73 Skrevet 25. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: De bare plutselig er der. Du har ant fred og ingen fare, og plutselig dukker de bare opp. Med de lange, ekle beina sine kan de gå kjempefort(!), eller de kan stå helt stille, gå sakte etc. - de er uforutsigbare. Og de liker ekle ting. Anonymkode: 1eba4...33e De er egentlig onde småkryp, som spiser hverandre også. Hunnen spiser jo hannen etter å ha parret seg, dersom hun får tak i han. De er kannibaler med andre ord. Jeg tror derfor det er instinktivt for mennesker å reagere negativt på dem.
Tøytigern Skrevet 25. august 2018 #74 Skrevet 25. august 2018 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Umulig å tråkke på den når de er så raske. I tillegg så kan de bite og det kan gjøre vondt. Og vil ikke ha edderkopp på sokken min! Vil ikke være borti den på noen måte. Ønsker ikke å kjenne følelsen av å ha en edderkopp under foten! Anonymkode: 1eba4...33e Nei,det er ikke det. Bare tramp vilt rundt deg. Husk at vibrasjoner i bakken skremmer de små krypene og gjør at de stikker av. De blir også desorientert av vibrasjoner fra oss. Det er jo som et gigantisk jordskjelv, og de klarer ikke å styre mot noe som helst. Edderkopper er ikke så ille når man bare vet hvor de er. Må si jeg føler med TS. En gang fant jeg en sånn edderkopp i gangen inn til stuen. En norsk husedderkopp. Jeg samlet edderkoppen fort opp i en isboks og heiv den ut. Men da jeg hadde hivd den ut begynte jeg å syns litt synd på den... Det regnet nemlig og var kaldt ute. Her satt den varmt og tørt og ante fred og ingen fare inne i en gang, og plutselig var den hivd ut i kalt, øsende regn. Stakkars... Tenk om det hadde vært meg som fikk en sånn skjebne. Men jeg hentet den ikke inn igjen... Endret 25. august 2018 av Tøytigern
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #75 Skrevet 25. august 2018 Det er nesten ingen edderkopper i Norge som i det hele tatt greier å bite gjennom huden til mennesker. De er ikke sterke nok til det. Uansett så er de ikke interessert i å angripe mennesker, annet enn kaaanskje i selvforsvar, hvis du plager eller klemmer på den. Edderkoppbitt er det siste man trenger å være redd for. Lær dere noe om hvilke arter som finnes i Norge, så slipper dere å være så redde for fullstendig usannsynlige scenarioer. Anonymkode: e74ea...211
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #76 Skrevet 25. august 2018 Vet det bare er ønsketenking, men har tenkt at kanskje jeg har "hallusinert" denne edderkoppen, siden jeg ikke har sett den flere ganger. Håper virkelig det bare var hjernen min som spilte meg et puss. Jeg er jo veldig redd edderkopper og alltid på vakt for nettopp det. Så ikke nøye på edderkoppen heller, min automatiske reaksjon var å løpe rett til badet. Så den på en måte bare i sidesynet. Håper i det minste den så mye større ut enn den egentlig er. Men stor var den uansett, ingen tvil om det... Ber til Gud om at det jeg så ikke var ekte!! Hvis det var ekte, er mitt syn på livet endret totalt. Anonymkode: 1eba4...33e
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #77 Skrevet 25. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er nesten ingen edderkopper i Norge som i det hele tatt greier å bite gjennom huden til mennesker. De er ikke sterke nok til det. Uansett så er de ikke interessert i å angripe mennesker, annet enn kaaanskje i selvforsvar, hvis du plager eller klemmer på den. Edderkoppbitt er det siste man trenger å være redd for. Lær dere noe om hvilke arter som finnes i Norge, så slipper dere å være så redde for fullstendig usannsynlige scenarioer. Anonymkode: e74ea...211 Jeg kan ikke lese om edderkopparter, for det er alltid (naturligvis) bilder av edderkopper. Og jeg får angst bare av å se på bilder. Anonymkode: 1eba4...33e 2
Tøytigern Skrevet 25. august 2018 #78 Skrevet 25. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nesten ingen edderkopper i Norge som i det hele tatt greier å bite gjennom huden til mennesker. De er ikke sterke nok til det. Uansett så er de ikke interessert i å angripe mennesker, annet enn kaaanskje i selvforsvar, hvis du plager eller klemmer på den. Edderkoppbitt er det siste man trenger å være redd for. Lær dere noe om hvilke arter som finnes i Norge, så slipper dere å være så redde for fullstendig usannsynlige scenarioer. Anonymkode: e74ea...211 Det var da godt å vite. Takker for den infoen. Hvordan er det med kongroer? Er de for sveklete til å bite mennesker?
Tøytigern Skrevet 25. august 2018 #79 Skrevet 25. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke lese om edderkopparter, for det er alltid (naturligvis) bilder av edderkopper. Og jeg får angst bare av å se på bilder. Anonymkode: 1eba4...33e Kanskje du kan legge et ark over bildene?
Tøytigern Skrevet 25. august 2018 #80 Skrevet 25. august 2018 På 23.8.2018 den 19.58, AnonymBruker skrev: Har låst meg inne på badet etter at jeg nettopp så en gigantisk edderkopp krabbe i full fart over kjøkkengulvet. Hadde aldri i livet trodd det fantes så store edderkopper i Norge. Så ut som den gikk under kjøkkenbenken, så nå er det ikke sikkert jeg finner den igjen. Jeg holder på å få et anfall nå og vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Jeg kan ikke slappe av hjemme når jeg vet jeg har et slikt udyr gjemt et sted. Blir nok værende et par timer på badet nå, og når jeg går ut, tenker jeg å ta med meg søppelkassa så jeg kan kaste den på edderkoppen hvis den skulle vise seg. Jeg har det seriøst helt jævlig. Vet ikke hva jeg skal gjøre nå egentlig, så håper noen her har noen tips å komme med. Vurderer oppriktig å klatre ned vinduet fra badet. Takler faktisk ikke dette. Kan jeg kontakte de jeg leier hos for å få hjelp med dette?? Anonymkode: 1eba4...33e Fant du noengang ut av hvor den ble av? Jeg ville sprayet med Baygon under kjøkkenbenken og i alle krokene i huset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå