Gå til innhold

Dere som har tungepiercing

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjør det vondt å ta det? Hvor mye kostet det? Ulemper fordeler? Hvor lenge renset du og hva renset du med?:) Jeg er 16 år og har skikkelig lyst på det men mamma lar meg ikke få lov, så vet dere om en løsning?? :( 

Anonymkode: d1994...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er stort sett 16-årsgrense, så det er jo bare å dra. Vil du ha et ok forhold til foreldrene dine de neste månedene er det kanskje lurt å vente..? 

Anonymkode: ba305...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er stort sett 16-årsgrense, så det er jo bare å dra. Vil du ha et ok forhold til foreldrene dine de neste månedene er det kanskje lurt å vente..? 

Anonymkode: ba305...b67

18 års grense hvor jeg bor utenom tillatelse av foreldre/foresatte 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen synes det gjør veldig vondt andre ikke. Jeg hadde ingen problemer med den. Hadde med masse isbiter, hjalp godt det. I i klassen min slutta ikke å blø, så hun tok den ut.

Mange klarer ikke å spise skikkelig fast føde den første og ett par dager etterpå, mye suppe og slik lett spiselig det gikk i. Noen hovner opp slik at de snakker helt merkelig også.

Skyllet med corsodyl om jeg ikke husker helt feil. Er så mange år siden jeg tok den. Hadde den i over 13 år. Trodde ikke noen tok slikt lenger, det er jo sååå 90-talls 😛

Anonymkode: 5064a...415

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ca 7 år siden jeg tok den ut, men jeg betalte 600 kr. Var ikke spesielt vondt, men det var jo litt skummelt å få holdt tunga med en tang mens en gjennomtattovert skalla mann nærmet seg med nåla. Brukte corsodyl i noen uker etterpå, husker ikke helt hvor lenge. Tygget isbiter dagen lang i ca en uke for å unngå hevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merket det ikke engang. Hovnet opp litt med engang. Fikk beskjed om å drikke noe kaldt den neste timen, gjerne milkshake eller noe så bestilte en stor milkshake. Drakk en kaldt smoothie også. 

Anonymkode: d30dc...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde jævlig vondt for meg, og hele tunga hovnet opp. Endte med at jeg tok den ut, det var ikke verdt styret. Har tatt tre piercinger i leppa til sammenligning, gjorde ikke så veldig vondt. 

Anonymkode: f64aa...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok piercing i tungen på midten av 90-tallet. Det gjorde selvfølgelig vondt, men det verste var allikevel dagene etterpå. Nå har jeg ikke hatt piercing der på 15 år, men hullet er der fortsatt.

Jeg vil uansett advare deg mot noe som mange ikke tenker over. Når man spiser med piercing i tungen er det lett at man plutselig biter hardt i piercingen. Piercingen er lagd av kirurgisk stål og er dermed steinhard. Dette fører til tannskader. Det kostet meg til slutt 14 000kr å rette opp disse skadene.

Jeg ville ikke latt mitt barn fått tungen piercet.

Anonymkode: a2b95...703

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde sykt vondt. Var drithoven lenge. Klarte ikke snakke på flere dager. Var veldig stas da! Men ikke så stas som voksen, så tok den ut for noen år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Consider me.. skrev:

Gjorde sykt vondt. Var drithoven lenge. Klarte ikke snakke på flere dager. Var veldig stas da! Men ikke så stas som voksen, så tok den ut for noen år siden. 

Ikke stas som voksen? Hva mener du?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Consider me.. skrev:

Føler det er litt "fjortiss" om du skjønner, tok det selv som 16 åring😉

Skjønner :) Får vel se haha, har sykt lyst på. Har snakka med mamma og hun var ikke så begeistrert for det og sa nei. Vurderer å kanskje gjøre det når jeg er hos min far (dem er skilt), han lar meg som regel få vilja mi😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner :) Får vel se haha, har sykt lyst på. Har snakka med mamma og hun var ikke så begeistrert for det og sa nei. Vurderer å kanskje gjøre det når jeg er hos min far (dem er skilt), han lar meg som regel få vilja mi😍

Mammaen din vil nok bare det beste for deg, du burte respektere henne😊 (boring, i know)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok den rett før 17 års dagen min, gjorde ikke vondt. Spiste endel isbiter de neste dagene, men hovna ikke spesielt mye opp. Mamma hata den og sa jeg ikke fikk gå ut (annet enn på skolen) før jeg tok den ut. Jeg tok den ikke ut (laget heller ingen krangel og kom hjem etter skolen hver dag) og hun ga vel opp etter rundt en uke. 

Tok den ut da jeg var 20, fikk ikke ha den på på jobb og mistet den så hullet grodde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, Inwe skrev:

Tok den rett før 17 års dagen min, gjorde ikke vondt. Spiste endel isbiter de neste dagene, men hovna ikke spesielt mye opp. Mamma hata den og sa jeg ikke fikk gå ut (annet enn på skolen) før jeg tok den ut. Jeg tok den ikke ut (laget heller ingen krangel og kom hjem etter skolen hver dag) og hun ga vel opp etter rundt en uke. 

Tok den ut da jeg var 20, fikk ikke ha den på på jobb og mistet den så hullet grodde. 

Seriøst? Fikk du ikke ha den på jobb? 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? Fikk du ikke ha den på jobb? 😛 

Nope. Jobbet med barn og fikk beskjed om at synlige piercinger og tatoveringer kunne skremme barna. Tror reglene fortsatt er sånn der faktisk. Og ja, en tungepiercing var synlig nok 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Jeg hadde to stk i tunga, det første gjorde ikke noe særlig vondt, men det siste var ekstremt, hadde egentlig tenkt å ha tre, men stoppet etter det andre. Hadde de i ca 4 år. Tannskader til 12500 etter det. Fortennene er egentlig bare å bytte ut, så det blir dyrt! Anbefaler ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vondt. Tror jeg betalte 450 når jeg gjorde det.

Tok den i 2011, tok den ut for vel 2 år siden tror jeg. Syntes det ble barnslig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...