Gå til innhold

Gammel flamme som dukker opp igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg "holder på" med en fyr som jeg har kjent/visst om i ca 3 år. Vi hadde en greie på gang for 3 år siden som endte dårlig, men for ca 3 måneder siden har vi igjen fått kontakten og truffet hverandre regelmessig. Sex er innblandet i dette, og når vi er sammen oppfører vi oss som kjærester /holder hender osv. Han var snakket om meg til noen av kompisene sine og det virker ikke som han er redd for å vise meg frem, samtidig som han sier mye som hinter til at vi har et fremtid sammen. Problemet er at jeg har fortalt han at jeg har følelser for han og at jeg er veldig glad i han/ redd for å miste han som forrige gang. Han har sagt at han er glad i meg også, både i edru tilstand og i fylla, men at han dessverre ikke har fått følelser enda. 

Dette gjør meg svært usikker og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre av meg. Selvfølgelig vil jeg være med han, men jeg kan heller ikke bare vente og vente på han. Tenk om han aldri får følelser for meg? Ikke vet jeg heller om det er akseptabelt for meg å være med andre gutter. Jeg får lyst til å gjøre det bare for å ha en "backup-plan", da jeg vet at jeg kommer til å falle sammen hvis han hadde sagt til meg at vi to ikke funker likevel slik som han hadde tenkt ut. Samtidig vet jeg at han snakker med andre jenter, dog vet jeg ikke om han ligger med de. Han gir meg blandede følelser og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har noen gode råd til ei stakkars jente som ikke aner hva hun skal gjøre med denne gutten??

Anonymkode: 33211...7fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dropp han. Unngå sex med han. Behandle han som perifer venn/ikke heng med han så ofte lenger, og gjør som du vil.  Vær uavhengig av han. Hvis han får motstand så kanskje han finner ut at han har følelser for deg og vil at dere skal være eksklusive. Ikke vent på han, for mens tiden går så er du jo på vei over han så du ikke begynner sorgen når han bestemmer seg. 

Anonymkode: 4ef07...42e

• Liker 4
Skrevet

Hvis noen sier de er glad i deg, så har de jo følelser for deg? 

Anonymkode: f37a1...50c

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ts her: Det har jeg også grublet over. Han har sagt han vil være med meg/ savner meg osv. Da jeg tok opp praten sa han noe med "Jeg har blitt glad i deg, men jeg kan ikke lyve å si at jeg har fått følelser for deg enda. Men jeg vil jo at vi to skal klikke."

Anonymkode: 33211...7fc

Skrevet

Beklager å si det, men dette har jeg hørt mange ganger før, og ender aldri bra.. dere er ikke så gamle ikkesant? 

Jeg ville gått videre. 

Anonymkode: 21937...c88

• Liker 3
Skrevet

Man kan ikke gå rundt og forvente at alle skal utvikle følelser i samme hastighet som en selv. Da vil man i alle fall alltid ende opp alene. 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager å si det, men dette har jeg hørt mange ganger før, og ender aldri bra.. dere er ikke så gamle ikkesant? 

Jeg ville gått videre. 

Anonymkode: 21937...c88

Og dette er oppskriften på å være evig singel og en av rådene som går igjen på KG hele tiden. Å gi opp og forkaste alt i alle situasjoner. Det er selvsagt bare tull. Om han ser for seg et forhold med TS i fremtiden så er det ingenting i veien for at følelsene kommer over tid. 

Anonymkode: 3347e...718

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å si at noen er glad i deg er bare ord. Da holder han deg på kroken - lett tilgjengelig for sex når han ønsker. 

Spørsmålet er om han viser gjennom handling at han er glad i deg? Handling betyr mer enn ord! 

(Ja, jeg har sett litt på Dr. Phil, men fyren har noen gode poeng!) 

• Liker 2
Skrevet
53 minutter siden, Ava+, skrev:

Å si at noen er glad i deg er bare ord. Da holder han deg på kroken - lett tilgjengelig for sex når han ønsker. 

Spørsmålet er om han viser gjennom handling at han er glad i deg? Handling betyr mer enn ord! 

(Ja, jeg har sett litt på Dr. Phil, men fyren har noen gode poeng!) 

Helt enig, etter såpass langt bekjentskap, vet han godt hvem du er, hvordan dere klikker, og dine verdier. Han trenger jo ikke å finne ut av disse tingene, og han sier rett ut at han ikke har følelser for deg. 

Jeg hadde droppet det. Dere har kjent hverandre mer enn lenge nok til å vite om det er følelser der, eller ikke, og selvfølgelig sier han at han er glad i deg, han vil jo ikke miste muligheten til sex. Samtidig som at han ikke vil lyve, så han sier også at han ikke har følelser for deg. 

Forlater han deg fordi du trekker deg unna, er han ikke verdt det uansett.. 

Gikk sånn i et halvt år med en fyr selv, han var jo glad i meg sa han, men ikke klar for et forhold, og hadde ikke de følelsene. Etter en heftig konfrontasjon, sa han at han ikke hadde følelser for meg, og at vi antageligvis ikke ble et par. Da dropper jeg han umiddelbart. Et halvt år senere falt jeg hodestups for min nåværende samboer, og DA kom han plutselig springende tilbake, og var klar for forhold, når han mistet det han var sikker på han hadde i sin hule hånd... 😂 

Anonymkode: 6fa0e...263

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...