AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #1 Skrevet 23. august 2018 Wow besteveninna mi var ute å reiste i sommar (skotland), bagasjen hennas forsvant på heimturen. Det var litt rart fordi kofferten kom ikkje til bagasjebandet sjølv om den var skjekka inn. Ho meldte bagasjen savna og ingenting skjedde, minimalt med informasjon fekk ho. Så gjekk det 21 dagar, ho var klar til å fremma krav om erstatning. Plutselig fant di kofferten på gardemoen! Ho fekk den køyrd heim til seg, levert på døra. Når ho opne kofferten vise det seg at den dyraste parfymen er stålet! Kun posen og kvittering ligger igjen. Kordan bør ho gå fram i denna saka? Det er jo heilt sykt. Selskapet ho reiste med var Norwegian. Men det var sikkert nokon på hittegods på flyplassen som gjorde det, vanskelig å vita da! Kva kan ho gjera? Anonymkode: e9971...983
T-Rex Skrevet 23. august 2018 #2 Skrevet 23. august 2018 (endret) Jeg har opplevd at en (liten) koffert låst med en banal hengelås ble åpnet da jeg var på vei til et land i Øst-Europa (i hine hårde). Landet ved Graz. Det var ikke noe av særlig verdi i den, så ingenting var borte, bortsett fra hengelåsen. Og klærne var rotet i. Sånt skjer, ja. Det var ingen bagasjeforsinkelse i mitt tilfelle. Endret 23. august 2018 av T-Rex
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #3 Skrevet 23. august 2018 1 minutt siden, T-Rex skrev: Jeg har opplevd at en (liten) koffert låst med en banal hengelås ble åpnet da jeg var på vei til et land i Øst-Europa (i hine hårde). Landet ved Graz. Det var ikke noe av særlig verdi i den, så ingenting var borte, bortsett fra hengelåsen. Og klærne var rotet i. Sånt skjer, ja. Det var ingen bagasjeforsinkelse i mitt tilfelle. Det kan jo hende den ble sjekket for narko eller noe. Anonymkode: 016a0...a49 6
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #4 Skrevet 23. august 2018 Detta har sikkert skjedd i norge faktisk, fordi det er ikkje logisk at folka som kjøre bagsjen til flyet frå Skotland kunne tatt seg tid til å stjela. Kanskje, men det er meir logisk at det har skjedd på hitttegods på gardemoen. Skikkelig forvirrande sak. Anonymkode: e9971...983
T-Rex Skrevet 23. august 2018 #5 Skrevet 23. august 2018 Just now, AnonymBruker said: Det kan jo hende den ble sjekket for narko eller noe. Anonymkode: 016a0...a49 Høyst sannsynlig. Jeg kom tross alt fra Norge. Vi er kjent for å eksportere mengder av narkotika. 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #6 Skrevet 23. august 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wow besteveninna mi var ute å reiste i sommar (skotland), bagasjen hennas forsvant på heimturen. Det var litt rart fordi kofferten kom ikkje til bagasjebandet sjølv om den var skjekka inn. Ho meldte bagasjen savna og ingenting skjedde, minimalt med informasjon fekk ho. Så gjekk det 21 dagar, ho var klar til å fremma krav om erstatning. Plutselig fant di kofferten på gardemoen! Ho fekk den køyrd heim til seg, levert på døra. Når ho opne kofferten vise det seg at den dyraste parfymen er stålet! Kun posen og kvittering ligger igjen. Kordan bør ho gå fram i denna saka? Det er jo heilt sykt. Selskapet ho reiste med var Norwegian. Men det var sikkert nokon på hittegods på flyplassen som gjorde det, vanskelig å vita da! Kva kan ho gjera? Anonymkode: e9971...983 Nå tror jeg ingen på hittegods gidder å risikere jobben sin for en parfyme.....de har faktisk myulighet for å kjøpe parfyme inne på flyplassen.... Hun får sende krav om erstatning til Norwegian da. Anonymkode: c7fff...a4c 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #7 Skrevet 23. august 2018 1 minutt siden, T-Rex skrev: Høyst sannsynlig. Jeg kom tross alt fra Norge. Vi er kjent for å eksportere mengder av narkotika. Nå kan den ha blitt sjekket for hva som helst. Men nå er det jo ikke sånn at en kan se nasjonalitet på eieren ut fra hvordan kofferten er. Anonymkode: c7fff...a4c 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #8 Skrevet 23. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå tror jeg ingen på hittegods gidder å risikere jobben sin for en parfyme.....de har faktisk myulighet for å kjøpe parfyme inne på flyplassen.... Hun får sende krav om erstatning til Norwegian da. Anonymkode: c7fff...a4c Ja jo, men kvem kan ha gjort det da? Eg skjønner ingenting. Føraren av bilen som kjørte kofferten? Ehh... hmm. Den er uansett borte, så nokon har tatt den. Krav om erstatning burde væra enkelt fordi ho har kvittering. Og innhaldet i kofferten vart skjekka opp mot hennas forklaring av kofferten og innhald. Men kva om di antyde at ho har lagt vekk parfymen sjølv? Anonymkode: e9971...983
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #9 Skrevet 23. august 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jo, men kvem kan ha gjort det da? Eg skjønner ingenting. Føraren av bilen som kjørte kofferten? Ehh... hmm. Den er uansett borte, så nokon har tatt den. Krav om erstatning burde væra enkelt fordi ho har kvittering. Og innhaldet i kofferten vart skjekka opp mot hennas forklaring av kofferten og innhald. Men kva om di antyde at ho har lagt vekk parfymen sjølv? Anonymkode: e9971...983 Den parfymen var ikke tilfeldigvis formet som håndgranat? Anonymkode: c7fff...a4c 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #10 Skrevet 23. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den parfymen var ikke tilfeldigvis formet som håndgranat? Anonymkode: c7fff...a4c Nah. Det var ein sånn. Den lå framleis i eska... Anonymkode: e9971...983
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #11 Skrevet 23. august 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nah. Det var ein sånn. Den lå framleis i eska... Anonymkode: e9971...983 Fra tid til annen så blir bagasje stjålet av andre passasjerer. De tar bagasjen med inn på f.eks toalettet og stjeler det de liker. Så blir bagasjen lagt tilbake i ankomsthallen. Om dette er skjedd her er jo ikke godt å si. Anonymkode: c7fff...a4c 6
Gjest Mysticgirl Skrevet 24. august 2018 #12 Skrevet 24. august 2018 De stjal en pc fra en venn som glemte igjen en pc. Den ble levert inn på hittegods, men var plutselig forsvunnet når man skulle hente den .
Kjetil E Skrevet 24. august 2018 #13 Skrevet 24. august 2018 På 23.8.2018 den 19.52, T-Rex skrev: Høyst sannsynlig. Jeg kom tross alt fra Norge. Vi er kjent for å eksportere mengder av narkotika. Den kan ha blitt sjekka av norske tollmyndigheter på vei ut av Norge. På jakt etter penger. Det tas stadig stikkprøver av både passasjerer og bagasje på vei ut av Norge for å se om det er folk som har med seg mer enn 25.000 kr uten å ha deklarert dette. Hvis du for eks en gang har opplevd at en hund har sniffet på deg idet du er i ferd med å borde et fly i Norge som skal til utlandet så er det en hund som er spesialttrent til å lukte penger. 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #14 Skrevet 27. august 2018 Vi vente framleis på svar frå Norwegian. Kjem ikkje over kor absurd detta er. Anonymkode: e9971...983
Leo Skrevet 27. august 2018 #15 Skrevet 27. august 2018 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi vente framleis på svar frå Norwegian. Kjem ikkje over kor absurd detta er. Anonymkode: e9971...983 Hvis du synes dette er absurd så har du ikke opplevd særlig mye... Litt mer morsomt, men fremdeles ikke absurd, var da min samboers bagasje ankom Vic. Falls i Zimbabwe etter et døgn på avveie og inneholdt alt den skulle bortsett fra ett par splitter nye sandaler og ett par sokker pent og pyntelig tatt ut fra en uåpnet fempakning. Noen hadde tydeligvis fått akutt lyst på nye sko! 9
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #16 Skrevet 27. august 2018 1 minutt siden, Leo skrev: Hvis du synes dette er absurd så har du ikke opplevd særlig mye... Litt mer morsomt, men fremdeles ikke absurd, var da min samboers bagasje ankom Vic. Falls i Zimbabwe etter et døgn på avveie og inneholdt alt den skulle bortsett fra ett par splitter nye sandaler og ett par sokker pent og pyntelig tatt ut fra en uåpnet fempakning. Noen hadde tydeligvis fått akutt lyst på nye sko! Harleghet så frekt! haha... Anonymkode: e9971...983
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #17 Skrevet 27. august 2018 3 timer siden, Leo skrev: Hvis du synes dette er absurd så har du ikke opplevd særlig mye... Litt mer morsomt, men fremdeles ikke absurd, var da min samboers bagasje ankom Vic. Falls i Zimbabwe etter et døgn på avveie og inneholdt alt den skulle bortsett fra ett par splitter nye sandaler og ett par sokker pent og pyntelig tatt ut fra en uåpnet fempakning. Noen hadde tydeligvis fått akutt lyst på nye sko! Jeg slutter aldri å bli overrasket over hva mennesker kan finne på. Anonymkode: 947fd...cd2 1
Leo Skrevet 27. august 2018 #18 Skrevet 27. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg slutter aldri å bli overrasket over hva mennesker kan finne på. Anonymkode: 947fd...cd2 Jeg synes i og for seg ikke det var så merkelig. Vi snakker tross alt om en del av verden hvor svært mange aldri har eid det vi forbinder med et par vanlige sko eller sandaler. Men det var altså en ryddig og ordentlig tyv. Ingenting var ødelagt og h*n tok ikke mer enn h*n trengte. 4
JDT Skrevet 27. august 2018 #19 Skrevet 27. august 2018 På 23.8.2018 den 19.52, AnonymBruker skrev: Detta har sikkert skjedd i norge faktisk, fordi det er ikkje logisk at folka som kjøre bagsjen til flyet frå Skotland kunne tatt seg tid til å stjela. Kanskje, men det er meir logisk at det har skjedd på hitttegods på gardemoen. Skikkelig forvirrande sak. Anonymkode: e9971...983 Sjekket for narko? Og det var det som vari parfymeflasken? Døøh. Men ja,det finnes uærlige mennesker overalt. Jeg er fra asia. Alle utvandrede VET, at om man reiser tilbake til landet som ny borger,blir man frastjælt om man har noe som har det minste verdi i bagen.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #20 Skrevet 27. august 2018 Har opplevd akkurat det samme. Kofferten ble brutt opp og mange ting stjålet. Hadde det ikke vært enklere for tyvene å bare ta hele kofferten da??? Anonymkode: d6cd1...322 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå