Gå til innhold

Frisøren farget håret for mørkt, hva kan jeg som forbruker gjøre nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Var hos en frisør for tre dager tilbake, ba om å farge håret og forklarte dem hvordan jeg ville ha det. De spurte om å få se bildet, så jeg viste dem et veldig tydelig og klart bildet av brunfargen jeg ønsket meg. Jeg hadde allerede fra før farget håret mitt, så håret mitt hadde et litt «lysere utgangspunkt» og var ikke helt mørkt. Denne frisøren faeget håret mitt i en mye mørkere hårfarge enn det jeg ville ha, håret mitt så svart ut igjen, men de mente at fargen ville gå ut etterhvert som jeg dusjet og vasket håret. Det har gått tre dager siden, dusjet hver dag og fargen har ikke gått ut, håret er fortsatt mørkt og jeg lurer på hva jeg skal gjøre nå. Har jeg som forbruker rett på noe? Frisøren vet at jeg skulle ta kontakt med hun dersom håret ikke ble lysere, men jeg tror hu forventer at jeg skal betale for ny behandling. Det syns jeg blir litt dumt med tanke på at det er en feil de har gjort (selvfølgelig, de vil jo ikke innrømme at de har gjort denne feilen) men har jeg rett på noe eller kan de kreve å ta betalt for ny behandling? 

Anonymkode: d7a8e...7cd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må i alle fall gi dem muligheten til å rette det opp. Hva med å snakke med frisøren?

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, Violetta skrev:

Du må i alle fall gi dem muligheten til å rette det opp. Hva med å snakke med frisøren?

Det er det jeg vil også, prisen var og er ikke et problem. Jeg var innforstått med deres litt høye pris da jeg booket time, jeg bare forventet et bedre resultat enn det jeg fikk. Håret er rett og slett for mørkt og jeg har på en måte «havnet tilbake dit jeg startet fra». Jeg skal be dem rette opp i dette, men kan de finne på å belaste meg for det? 

Skrevet
1 time siden, Violetta skrev:

Frisøren virker vanskelig, vedkommende er ikke villig til å gjøre noe annet enn å vaske håret godt. Det har jeg gjort selv, men jeg vil at de skal gi meg en ny behandling, hvor de gjør alt på nytt

• Liker 1
Skrevet

Be dem rette opp i det og ta det for gitt at det er gratis. Hvis de prøver å ta betalt må du stå på ditt.  Kjedelig situasjon :(

Anonymkode: c85b1...0fc

• Liker 5
Skrevet

Hvis fargeforskjellen er helt åpenbar, og hvis frisøren på forhånd ikke har advart deg om at det var en risiko for at fargen kom til å bli så mørk, har du all mulig rett til reklamasjon. Det blir som med alle andre håndverkertjenester hvis du ikke får det du har betalt for. Da skal du ha rett til at frisøren gjør om igjen arbeidet, uten at det koster deg noe. Du må ta det opp med den frisøren som gjorde det, og hvis h*n setter seg på bakbeina, kan du gå til Forbrukerrådet. https://www.forbrukerradet.no/forside/varer-og-tjenester/frisor/

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Frisøren virker vanskelig

Kan det være du misforstår?

Det er vel bare å ta en telefon og si det som det er?

Frisører er avhengig av et godt rykte og liker å beholde kundene sine. De vil nok rette opp i sitt eget arbeid.

Anonymkode: 3ffc0...f02

Skrevet

Det samme skjedde med meg. Jeg var så irritert at jeg ikke gadd å klage så jeg fikset det selv. 5 stk C-vitamin brusetabletter knuses og blandes sammen med et par spiseskjeer Head & Shoulders shampo. Ha blandingen i fuktig hår og skyll ut etter ca. 1 time. Etter et par runder med dette var håret mitt lysebrunt. Sliter mindre på håret enn avfarging.

Uansett så ville jeg hørt med frisøren først, man har jo faktisk lov å klage når man ikke får det man har betalt for.

Skrevet
2 minutter siden, Ella1 skrev:

Det samme skjedde med meg. Jeg var så irritert at jeg ikke gadd å klage så jeg fikset det selv. 5 stk C-vitamin brusetabletter knuses og blandes sammen med et par spiseskjeer Head & Shoulders shampo. Ha blandingen i fuktig hår og skyll ut etter ca. 1 time. Etter et par runder med dette var håret mitt lysebrunt. Sliter mindre på håret enn avfarging.

Uansett så ville jeg hørt med frisøren først, man har jo faktisk lov å klage når man ikke får det man har betalt for.

Dummeste jeg har hørt. C citaminer bleker knne hpr

• Liker 2
Skrevet

Du sier du ønsker at frisøren gjør det på nytt. Det tenker jeg er det største problemet. Man kan ikke farge et farget hår lysere egentlig. Bare noen spesielle hårfarger som kan det, men det blir ikke det samme. Tenker du må be om reklamasjon, og vise til bilde du viste frisøren før fargingen. Hvordan frisøren får deg til denne fargen for bli opp til frisøren, om det er renseshampo, avfarging, bleking eller noe annet. Men du skal ikke betale for at frisøren har gjort en feil. Du viste bilde av ønsket resultat. Så lenge du ikke ble advart på forhånd at det ikke ville bli som på bilde, må frisøren/salongen stå for kostnaden selv.

Anonymkode: 3511c...988

Skrevet
10 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Dummeste jeg har hørt. C citaminer bleker knne hpr

Gjest gjest- silje
Skrevet
20 minutter siden, Ella1 skrev:

Hvor mørkt hår hadde du? 

Skrevet
7 timer siden, Ella1 skrev:

Dette ville jeg vært forsiktig med. Hva om det blir ujevnt eller verre?

Anonymkode: 1bdd9...f5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...