AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #1 Skrevet 23. august 2018 Som ny student føler jeg at jeg ikke helt har inne rutinene helt eller hvordan jeg skal gjøre ting. Hvis du sitter en hel dag på lesesalen/biblioteket hva har du med deg da? Jeg bor rett ved universitetet og har bare brukt å dra hjem for å lese etter at timene mine er ferdig, men jeg jobber mer effektivt der, så tenker det kan være greit å begynne med det. Problemet er at jeg da ikke lett kan ta en liten pause for å lage en kopp te, lage meg mat, osv. Ellers noen tips til hvordan man kan gjøre det litt mer behagelig der? Anonymkode: 47931...926
Nuttery Skrevet 23. august 2018 #2 Skrevet 23. august 2018 Jeg har ingen anelse, jeg går siste året på bacheloren min og har fortsatt ikke funnet det ut Har vel blitt enig med meg selv om at halvdager på lesesalen fungerer. F.eks dra etter frokost kl 08, og ha med en yoghurt og en banan feks til mellommåltid, og dra hjem rundt 14 for å spise lunsj.
TinyBean Skrevet 23. august 2018 #3 Skrevet 23. august 2018 Når jeg tar en hel dag på lesesal/bibliotek gjør jeg følgende: Pakker sekken med alt jeg skal gjøre (laptop, bøker, notatbøker, hodetelefoner, skrivesaker, lader, osv) Hodetelefoner (pleier og ta noen pauser med Netflix for å slappe av og spise) Mat og drikke! Ordentlig hjemmelaget mat, ikke søppel fra McDonald's. Hjerneføde er viktig! Men om du vil kjøpe maten, anbefaler jeg definitivt et sted som har ordentlig mat som holder deg mett en stund. Har med nok til minst to måltider og en frukt eller yoghurt da jeg fort kan sitte 10-12 timer. Spiser frokost før jeg drar. Reiser inn så tidlig som mulig. Jeg er personlig mer produktiv om morgenen og formiddagen har jeg oppdaget, og jeg får da ikke dårlig samvittighet om jeg skulle ta en lengre pause på ettermiddagen enn jeg planla. Musikkliste klar, uten vokaler. Finner en serie eller film på Netflix dagen før så jeg ikke kaster bort tid på å finne noe når jeg er der. Har også med en bok jeg leser, og jeg tar et par turer ut og rundt i lokalet for å strekke på meg og våkne om jeg begynner å bli sløv. Dette var nok mye, men det er sånn jeg gjør det hvertfall. 😄 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #4 Skrevet 23. august 2018 Bor også rett ved skolen, men jeg har pleid å dra hjem en tur når det nærmer seg middagstid (om jeg er på skolen så lenge) eller evt. lunsj. Pleier å ta med meg noe godt å drikke og skikkelig mat. Har med både brødskiver og noe typ salat. Pleier å sitte i rundt 40 minutter og lese, for deretter å ta en 10 minutters pause hvor jeg går litt tur og strekker på beina. Etter noen omganger pleier jeg å ta en lengre pause, hvor jeg da drar hjem og lager noe middag/lunsj (om jeg føler for det, av og til er maten jeg har med nok) for deretter å dra tilbake. Av og til kan det hende jeg heller kjøper noe mat i kantinen, da vi har veldig god mat der! Pleier som regel å sitte noen timer, men er sjelden jeg sitter en hel dag. Anonymkode: 2c70c...3a3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå