AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #1 Skrevet 23. august 2018 Hei Jeg er kvinne i slutten av 30årene som av ulike årsaker har valgt å leve i sølibat de siste 11 årene. Det vil si at jeg har holdt meg unna nærkontakt med menn (jeg er heteroseksuell) på alle nivåer. Dette er en situasjon jeg har vært ganske fornøyd med ettersom jeg ikke er særlig seksuell av meg, har liten sexlyst og heller ikke ønsker egne barn. For meg har det vært helt naturlig å leve slik, men ettersom jeg har datet litt den senere tiden slo tanken meg plutselig; hvordan vil kroppen og hodet mitt reagere på å plutselig bli aktiv igjen? Og er det sunt eller usunt å være avholden? Hvilke tanker og holdninger har dere til sølibat? Noen andre som lever slik? Jeg tenker her på frivillig sølibat (ikke incels og liknende). Hadde vært interessant å utveksle erfaringer for oss som er i den andre enden av "skalaen" Anonymkode: eff75...f1c
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #2 Skrevet 23. august 2018 Mann på samme alder her, har levd i sølibat i snart 4 år. Mitt forrige forhold var ganske ubehagelig så en lang pause fra sex har passet meg bra. For å svare på spørsmålet ditt: tviler på at det er usunt, men du kunne nok ha fått noe godt ut av å hoppe i køya med noen en gang i blant. Handler jo om kjemiske prosesser som skjer i kroppen når du har sex med noen som er positive. Anonymkode: 3df0f...b40
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #3 Skrevet 23. august 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mann på samme alder her, har levd i sølibat i snart 4 år. Mitt forrige forhold var ganske ubehagelig så en lang pause fra sex har passet meg bra. For å svare på spørsmålet ditt: tviler på at det er usunt, men du kunne nok ha fått noe godt ut av å hoppe i køya med noen en gang i blant. Handler jo om kjemiske prosesser som skjer i kroppen når du har sex med noen som er positive. Anonymkode: 3df0f...b40 Det er disse "kjemiske prosessene" jeg syns uteblir. Jeg har rett og slett ikke så stor glede av sex. Målt opp mot alt dramaet, måtte forholde meg til en mann jeg ikke vet om jeg kan stole på, potensielle kjønnsykdommer/graviditet, syns jeg rett og slett ikke det er verdt det Hvordan ser du på å avslutte din avholdsperiode? Eller har du tenkt å holde det gående lengre uten sex? Savner du det? Anonymkode: eff75...f1c 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #4 Skrevet 23. august 2018 Hvis jeg ikke hadde kjæreste hadde jeg levd som du gjør, ser ikke hva som skulle være galt med det. Anonymkode: 5058f...e3b 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #5 Skrevet 23. august 2018 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har rett og slett ikke så stor glede av sex. Målt opp mot alt dramaet, måtte forholde meg til en mann jeg ikke vet om jeg kan stole på, potensielle kjønnsykdommer/graviditet, syns jeg rett og slett ikke det er verdt det Anonymkode: eff75...f1c Jeg kjenner ikke din historie, men jeg får liksom følelsen av at du ikke har positive erfaringer men jeg kan naturligvis ta feil. Det er bare det at jeg tror at hvis noen hadde fått deg til å komme hardt, altså slik at du stønnet høylydt og sprutet så kanskje du hadde savnet sex mer? Jeg vet ikke det var bare en tanke. Quote Hvordan ser du på å avslutte din avholdsperiode? Eller har du tenkt å holde det gående lengre uten sex? Savner du det? Er litt usikker. Det er flere spesifikke ting jeg savner med sex, men så tenker jeg på eksen også savner jeg de plutselig ikke lenger. Så for meg er det åpenbart en emosjonell sammenheng. Er rett og slett ikke sikker, men jeg håper på at det vil komme en dag hvor jeg har sex igjen da 🙂 Anonymkode: 3df0f...b40
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #6 Skrevet 23. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner ikke din historie, men jeg får liksom følelsen av at du ikke har positive erfaringer men jeg kan naturligvis ta feil. Det er bare det at jeg tror at hvis noen hadde fått deg til å komme hardt, altså slik at du stønnet høylydt og sprutet så kanskje du hadde savnet sex mer? Jeg vet ikke det var bare en tanke. Er litt usikker. Det er flere spesifikke ting jeg savner med sex, men så tenker jeg på eksen også savner jeg de plutselig ikke lenger. Så for meg er det åpenbart en emosjonell sammenheng. Er rett og slett ikke sikker, men jeg håper på at det vil komme en dag hvor jeg har sex igjen da 🙂 Anonymkode: 3df0f...b40 Nop, jeg er bare ikke så seksuell av meg. Det er litt som å servere kjøtt til en vegetarianer, det frister ikke. Jeg var forresten i et forhold med en fyr som "kunne sine ting" en gang, men det ga meg lite. Leit å lære at du har dårlige erfaringer - høres ut som du bør være kresen på hvem du involverer deg med Anonymkode: eff75...f1c
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #7 Skrevet 23. august 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg ikke hadde kjæreste hadde jeg levd som du gjør, ser ikke hva som skulle være galt med det. Anonymkode: 5058f...e3b Takk. Jeg håper flere tenker det samme. Jeg vegrer meg litt for å være åpen om det, alle er så opptatte av sex virker det som. Syns særlig det har vært litt kleint i datingsammenheng. Anonymkode: eff75...f1c
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #8 Skrevet 23. august 2018 Jepp, jeg er 29 og har ikke hatt sex (eller datet) på 3 år da jeg ble singel. Mulig at det er det at jeg går på P-piller som gjør at jeg er totalt uinteressert i sex, så da gidder jeg ikke date heller. Akkurat nå kjennes tanken på å ha sex med noen helt unaturlig og rar ut, så ellers takk. Anonymkode: 69a81...3d4 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #9 Skrevet 23. august 2018 9 minutter siden, AnonymBruker said: Nop, jeg er bare ikke så seksuell av meg. Anonymkode: eff75...f1c Ok, da er du jo aseksuell og det er helt greit. Quote Leit å lære at du har dårlige erfaringer - høres ut som du bør være kresen på hvem du involverer deg med Ja absolutt. Det er sjeldent jeg angrer på ting men det forholdet angrer jeg veldig på. Anonymkode: 3df0f...b40
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #10 Skrevet 23. august 2018 Jeg lever også i sølibat mellom forholdene. Lengste periode var tre år, og jeg savnet ikke sex i det hele tatt. Men jeg onanerte en sjelden gang, ikke på grunn av seksuell lyst, men fordi det er et ufarlig sovemiddel Anonymkode: 06c92...f85 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #11 Skrevet 23. august 2018 Denne tråden er jo som fluepapir på folk som må være kjedeligere å ha et forhold til enn å se maling tørke 😮 Håper dere har nok respekt for evt fremtidige partnere til å starte med å fortelle at sex ikke betyr noen verdens ting for dere. Hilsen en person som har rømt fra et «klosterhelvete» Anonymkode: f1d6c...d4f 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #12 Skrevet 23. august 2018 Jeg har alltid fått mye ut av sex og nesten vært avhengig av det. Jeg gikk i sølibat i to år etter et vondt brudd. Resultat; når jeg fikk ny kjæreste var jeg blitt helt aseksuell. Ville heller kose enn ha sex. Musa mi var helt dau og jeg sleit plutselig med å bli kåt og få orgasme. Var veldig merkelig hele greia. Går aldri i sølibat igjen!!!! Absolutt ikke sunt for kroppen. Anonymkode: a31d4...a30
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #13 Skrevet 23. august 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid fått mye ut av sex og nesten vært avhengig av det. Jeg gikk i sølibat i to år etter et vondt brudd. Resultat; når jeg fikk ny kjæreste var jeg blitt helt aseksuell. Ville heller kose enn ha sex. Musa mi var helt dau og jeg sleit plutselig med å bli kåt og få orgasme. Var veldig merkelig hele greia. Går aldri i sølibat igjen!!!! Absolutt ikke sunt for kroppen. Anonymkode: a31d4...a30 Hvis du var gjennom et vondt brudd, er det nok ikke sølibatet sin feil at du sliter med lyst, men mer det at du forbinder seksuell lyst med eksen din som du har dårlige assosiasjoner til. Anonymkode: 1e1c8...469 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #14 Skrevet 24. august 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg er kvinne i slutten av 30årene som av ulike årsaker har valgt å leve i sølibat de siste 11 årene. Det vil si at jeg har holdt meg unna nærkontakt med menn (jeg er heteroseksuell) på alle nivåer. Dette er en situasjon jeg har vært ganske fornøyd med ettersom jeg ikke er særlig seksuell av meg, har liten sexlyst og heller ikke ønsker egne barn. For meg har det vært helt naturlig å leve slik, men ettersom jeg har datet litt den senere tiden slo tanken meg plutselig; hvordan vil kroppen og hodet mitt reagere på å plutselig bli aktiv igjen? Og er det sunt eller usunt å være avholden? Hvilke tanker og holdninger har dere til sølibat? Noen andre som lever slik? Jeg tenker her på frivillig sølibat (ikke incels og liknende). Hadde vært interessant å utveksle erfaringer for oss som er i den andre enden av "skalaen" Anonymkode: eff75...f1c Har du ikke hatt solo sex på disse årene heller ? Anonymkode: c8103...696
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #15 Skrevet 24. august 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du ikke hatt solo sex på disse årene heller ? Anonymkode: c8103...696 Jo, det har jeg. Men veldig lite. Anonymkode: eff75...f1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå