AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #1 Skrevet 23. august 2018 Er det vanlig at det normale samværet faller bort hvis ex vinterferie uken til ungen bynner mandag etter mitt "vanlige" samvær? Jeg såg frem til noen dager ekstra med ungen men mor insisterer på at hun skal ha den helgen, som egentlig er min, siden jeg har uken etter. Hva er vanlig? Anonymkode: 27481...c45
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #2 Skrevet 23. august 2018 Nei- det er vanlig at vanlig samvær holdes uansett om det er skoleferier. Jeg kan love deg hvis det var mot veien ville hun ha kjempet for å IKKE endre samværshelgen slik at hun kunne få ekstra tid med ungene. Så nei, hente de som normalt fredag etter skolen og kos deg i vinterferien. Hva skjer nå i høstferien? Har du eller hun barna? Hvem har samværshelg rett før da? Anonymkode: 276b2...fcc 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #3 Skrevet 23. august 2018 Ring han da- gratis vurdering på epost http://barnerettsbloggen.no/tag/nar-starter-vinterferien/ Anonymkode: 276b2...fcc
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #4 Skrevet 23. august 2018 Spørsmål. Skal hun da beholde vanlig samværshelg den lørdag og søndag etter vinterferien? Eller må du levere barna tilbake den fredagen? Anonymkode: 276b2...fcc
solmåneogstjerner Skrevet 23. august 2018 #5 Skrevet 23. august 2018 Det er vel vanlig at hvis den ene har høst/vinterferien så har den andre den helgen man vanligvis skal ha. Så hvis jeg skulle ha den første helgen så har jeg det, og han har søndag/mandag til neste søndag/mandag. Dersom min helg er den siste i ferien så har han dem fredag til neste fredag. Men dere kan selvsagt avtale noe annet.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #6 Skrevet 23. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Spørsmål. Skal hun da beholde vanlig samværshelg den lørdag og søndag etter vinterferien? Eller må du levere barna tilbake den fredagen? Anonymkode: 276b2...fcc Levere tilbake fredagen, det er jo hennes helg. Anonymkode: 27481...c45
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #7 Skrevet 23. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei- det er vanlig at vanlig samvær holdes uansett om det er skoleferier. Jeg kan love deg hvis det var mot veien ville hun ha kjempet for å IKKE endre samværshelgen slik at hun kunne få ekstra tid med ungene. Så nei, hente de som normalt fredag etter skolen og kos deg i vinterferien. Hva skjer nå i høstferien? Har du eller hun barna? Hvem har samværshelg rett før da? Anonymkode: 276b2...fcc Den faller på min helg så det var ikke snakk om noe annet der. Er kun hun som skal ha mer, jeg får aldri en dag mer. Anonymkode: 27481...c45
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #8 Skrevet 23. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg hadde gjerne sett at jeg fikk hentet barnet etter endt skoledag før ferien men det blev det også protester på. Hva er vanlig der? Anonymkode: 27481...c45
Peter007 Skrevet 23. august 2018 #9 Skrevet 23. august 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det vanlig at det normale samværet faller bort hvis ex vinterferie uken til ungen bynner mandag etter mitt "vanlige" samvær? Jeg såg frem til noen dager ekstra med ungen men mor insisterer på at hun skal ha den helgen, som egentlig er min, siden jeg har uken etter. Hva er vanlig? Anonymkode: 27481...c45 Hvis dere ikke har spesifisert vinterferie er det den vanlige syklusen. Men mange har avtale om vinterferie, høstferie.
Gjest BearMama Skrevet 24. august 2018 #10 Skrevet 24. august 2018 (endret) Dere burde ta en tur til FVK og se om dere kan få en mer spikret avtale om samvær mht ferier. Det rettferdige er at dere tar annenhver år med de forskjellige feriene og at sommerferien er fordelt rettferdig. Endret 24. august 2018 av BearMama
skruf Skrevet 24. august 2018 #11 Skrevet 24. august 2018 Det mest logiske ville vel vært at du henter ungen fredagen når vinterferien begynner (hvis det er du som skal ha vinterferien med barnet) og mor overtar fredagen etter. Det er også vanlig med annenhver høst og vinterferie, annenhver jul/nyttår (deler i romjula) og annenhver påske (mange bytter midt i påskeuka). Eller man deler feriene med halve hver. Tror jeg ville tatt en tur på fvk sammen med moren for å få på plass en mere spesifikk avtale når det gjelder ferier
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #12 Skrevet 24. august 2018 11 timer siden, Peter007 skrev: 1 time siden, skruf skrev: Det mest logiske ville vel vært at du henter ungen fredagen når vinterferien begynner (hvis det er du som skal ha vinterferien med barnet) og mor overtar fredagen etter. Det er også vanlig med annenhver høst og vinterferie, annenhver jul/nyttår (deler i romjula) og annenhver påske (mange bytter midt i påskeuka). Eller man deler feriene med halve hver. Tror jeg ville tatt en tur på fvk sammen med moren for å få på plass en mere spesifikk avtale når det gjelder ferier Vi har en helt spikret avtale på alt samvær som vi avtalt og signert ilag med FVK men problemet er at hun prøver å ta fra meg ennå mer ved å insistere på ex ting som at min "vanlige" samværshelg går bort siden jeg skal han vinterferie uken. Derfor vil jeg høre fra andre hva som er vanlig. Anonymkode: 27481...c45
Peter007 Skrevet 24. august 2018 #13 Skrevet 24. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 27481...c45 Forholde seg til avtalen. Henvis til avtalen og ha samvær etter den. 4
VoodooChild Skrevet 24. august 2018 #14 Skrevet 24. august 2018 Har dere samvær fra fredag til fredag? Skal moren reise vekk med barnet på ferie? Hvis moren ikke har reiseplaner med barnet og dere har samvær fra fredag til fredag så er det jo IKKE noe som tilsier at hun skal ha barnet første helgen før ferien, bare fordi lørdag og søndag tilfeldigvis heter "vinterferie" på kalenderen. Som Peter007 over meg sier, henvis til samværsavtale, eller krev å ha ungen i hennes helg etter ferien.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #15 Skrevet 25. august 2018 Jepp- hun kan ikke dikterer eller endre samvær når dere har avtaler. Du får barna fredag etter skolen og levere tilbake fredag i vinterferien. Hun høres ut som en herpe. Anonymkode: 276b2...fcc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå