AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #1 Skrevet 23. august 2018 Hei. Jeg kjøpte meg nylig en Marshall Kilburn på tilbud, fordi jeg tenkte jeg skulle prøve å koble den opp mot platespilleren min. Jeg spurte dama i kassen om det var mulig å koble den til vinylen, og hun sa ja. Når jeg kom hjem sto jeg som et spørsmålstegn. Hvordan kan jeg koble vinylen når det ikke er en rød og hvit inngang i høyttaleren? Så er det noen som kan svare meg på om hva trenger jeg for å koble høyttaleren til vinylen? Jeg er kvinne og har virkelig ikke peiling på dette her. Jeg har sett på forsterkere, men jeg skjønner ikke bæra av dette. Er det forsterker jeg trenger, eller noe annet? Er det ikke mulig å koble denne plateavspilleren til høyttaleren i det hele tatt? Jeg vet at Marshall Stanmore har inngang for den røde og hvite kabelen, men når dama i kassa sa at man også kunne bruke denne - så slo jeg selvsagt til. Hadde vært takknemlig for litt hjelp. Platespiller: https://www.platekompaniet.no/platespiller/sony-ps-lx300usb---helautomatisk/ Høyttalere: https://www.platekompaniet.no/headset/hoyttalere/marshall---kilburn-black/ Anonymkode: 02f43...ff2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #2 Skrevet 23. august 2018 Den høytaleren har AUX så du trenger en overgang fra RCA til AUX 3.5mm. Anonymkode: 5416d...4db
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #3 Skrevet 23. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den høytaleren har AUX så du trenger en overgang fra RCA til AUX 3.5mm. Anonymkode: 5416d...4db Tuusen takk! ☺️ Anonymkode: 02f43...ff2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #4 Skrevet 23. august 2018 Det står på siden til platespilleren at adapterkabel fra RCA til minijack kan kjøpes separat. "Spilleren er utstyrt med klassiske røde og hvite RCA-plugger som passer til alle vanlige forsterkere. Adapterkabel kan kjøpes ekstra for de som kun har minjack-inngang tilgjengelig på høyttalerene sine" Husk at platespilleren har egen forsterker som kan skrus av og på etter behov, så hvis du synes lyden blir lav så kan du skru på forsterkeren. Anonymkode: 5416d...4db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå