AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #1 Skrevet 23. august 2018 Noen som har fått jobb innen kontor uten utdannelse eller mye erfaring? Tenkte på å sende åpen søknad og tilby min erfaring. Jobbet tidligere i butikk/salg og i eldreomsorg. Vurderer å kontakte skoler for å få erfaring innen administrasjon. Jeg kunne tenke meg mer dokumentasjonbehandling, arkivering og ikke bare svare på telefoner hele dagen. Har noe erfaring med telefonsalg med det er så mange år siden. Noen som har noen tråd om hvordan jeg kan gå frem? Studerer for tiden pedagogikk(ikke lærer). Anonymkode: 9a56a...978
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #2 Skrevet 23. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Noen som har fått jobb innen kontor uten utdannelse eller mye erfaring? Tenkte på å sende åpen søknad og tilby min erfaring. Jobbet tidligere i butikk/salg og i eldreomsorg. Vurderer å kontakte skoler for å få erfaring innen administrasjon. Jeg kunne tenke meg mer dokumentasjonbehandling, arkivering og ikke bare svare på telefoner hele dagen. Har noe erfaring med telefonsalg med det er så mange år siden. Noen som har noen tråd om hvordan jeg kan gå frem? Studerer for tiden pedagogikk(ikke lærer). Anonymkode: 9a56a...978 *noen som har råd* går litt fort på tastaturet her Anonymkode: 9a56a...978
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #3 Skrevet 23. august 2018 «Jobb innen kontor» finnes ikke. «Kontor» er ikke en yrkesprofesjon, det er et arbeidslokale. Dokumentasjonsforvaltning (og arkiv) er et eget fag, regulert av lovverk og standarder, og er ikke bare noe man gjør uten å vite hva det er. Man bruker jo ikke papirdokumenter lenger, så arkiv innebærer i dag noe helt annet enn å stappe papirer i mapper og sette det alfabetisk eller etter emne. Folk besvarer stort sett sine egne telefoner, så sentralbord er vel også mindre aktuelt. Siden hovedinnlegget ditt så åpenbart viser at du ikke har innsikt i dette, tror jeg ikke du er kvalifisert. Anonymkode: 958e7...962 6
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #4 Skrevet 23. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: «Jobb innen kontor» finnes ikke. «Kontor» er ikke en yrkesprofesjon, det er et arbeidslokale. Dokumentasjonsforvaltning (og arkiv) er et eget fag, regulert av lovverk og standarder, og er ikke bare noe man gjør uten å vite hva det er. Man bruker jo ikke papirdokumenter lenger, så arkiv innebærer i dag noe helt annet enn å stappe papirer i mapper og sette det alfabetisk eller etter emne. Folk besvarer stort sett sine egne telefoner, så sentralbord er vel også mindre aktuelt. Siden hovedinnlegget ditt så åpenbart viser at du ikke har innsikt i dette, tror jeg ikke du er kvalifisert. Anonymkode: 958e7...962 Typisk ovenfra og ned holdning det der. Selvsagt skjønner jeg at mye gjøre digitalt i dag. Trenger ikke svare frekt fordet. Anonymkode: 9a56a...978 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #5 Skrevet 23. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Typisk ovenfra og ned holdning det der. Selvsagt skjønner jeg at mye gjøre digitalt i dag. Trenger ikke svare frekt fordet. Anonymkode: 9a56a...978 Måten du spør på, og svaret du også gir her, viser så tydelig at du ikke aner hva arbeidsoppgavene innebærer. Det er verken frekt eller ovenifra og ned å bemerke at du kanskje ikke er heeeelt kvalifisert i slike tilfeller. Selvsagt kan det hende du får en jobb, og det på et sted hvor du kan vokse med oppgavene, men du må ha gode kontakter og gullhår et visst sted for å slippe til uten kvalifikasjoner i dag. Det er mange om beinet. Du sier selv at du vil ringe rundt til skoler for å få erfaring fra skoleadministrasjon. Husk da at nesten alle skoler er offentlige, og at det er formelle krav til offentlige ansettelsesprosesser; inkl utlysning av stillinger. Du ansettes mao ikke uten å ha utkonkurrert andre søkere. Dette er altså ikke sagt for å være slem eller frekk mot deg, men det kan være greit å ha en viss realitetsorientering. Anonymkode: 958e7...962 6
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #6 Skrevet 23. august 2018 Tidligere kunne en få jobb på kontor med arkivering, dokumentkontroll o.l. uten å ha jobbet med det før. Men de dagene er dessverre forbi. Så du bør nok heller se deg om etter noe du er kvalifisert til, evt.ta kontakt med ett bemanningsbyrå, så kanskje de kan hjelpe deg med noe lignende jobb. Anonymkode: 30616...c55 1
Jolene Skrevet 23. august 2018 #7 Skrevet 23. august 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: «Jobb innen kontor» finnes ikke. «Kontor» er ikke en yrkesprofesjon, det er et arbeidslokale. Dokumentasjonsforvaltning (og arkiv) er et eget fag, regulert av lovverk og standarder, og er ikke bare noe man gjør uten å vite hva det er. Man bruker jo ikke papirdokumenter lenger, så arkiv innebærer i dag noe helt annet enn å stappe papirer i mapper og sette det alfabetisk eller etter emne. Folk besvarer stort sett sine egne telefoner, så sentralbord er vel også mindre aktuelt. Siden hovedinnlegget ditt så åpenbart viser at du ikke har innsikt i dette, tror jeg ikke du er kvalifisert. Anonymkode: 958e7...962 Sier meg enig. Det finnes egne utdanninger blant annet innen dokumentasjon, og der går stort sett alt elektronisk, tett knyttet opp mot lovverk. Man får ikke de jobbene uten å ha både kontakter og utdannelse innen faget.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #8 Skrevet 23. august 2018 Åpen søknad er bare tull. Med mindre du kan sende en åpen søknad elektronisk fordi de tilbyr seg å gjøre det. I det offentlige blir åpne søknader skrota. Anonymkode: b9021...20b 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #9 Skrevet 23. august 2018 2 timer siden, Jolene skrev: Sier meg enig. Det finnes egne utdanninger blant annet innen dokumentasjon, og der går stort sett alt elektronisk, tett knyttet opp mot lovverk. Man får ikke de jobbene uten å ha både kontakter og utdannelse innen faget. Hvilken utdanning er det? Anonymkode: 2bfd6...766
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #10 Skrevet 24. august 2018 Det er nok vanskelig. Jeg, som er utdannet innen kontor og adm. får ingenting liksom. Anonymkode: 4afc5...afb 1
Jolene Skrevet 24. august 2018 #11 Skrevet 24. august 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken utdanning er det? Anonymkode: 2bfd6...766 Arkivskolen blant annet, en annen er arkivar , tredje er innenfor bibliotek. Det krever derfor litt mer enn interesse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå