Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gå forkurs ingeniør i år og satser på maskiningeniør eller prosessingeniør neste år. Hvilken pc anbefaler dere meg til maks 7000 kr? 

Jeg skal bruke den til vanlig studiebruk, 3D modellering, strømming. 

i3, i5, i7, 4gb ram, 8 gb ram? Jeg er blank

Anonymkode: 246f3...174

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok 5 årig siving utdannelse uten fungerende PC :P gjorde alt skolearbeidet som krevde PC på datarom :)

Anonymkode: 90d37...312

Skrevet

Jeg klarte meg gjennom med en gammel mackbook air, det som tok hardest på var når jeg førte notater med equations i word, når det ble noen sider med matematiske formler sliter word.

Til 3D modellering brukte jeg skolens datamaskiner, det blir for smått med en 13" bærbar og drive med sånn arbeid. En liten og nett bærbar som er lett å ha med var veldig fint, helst med et godt batteri som holder en halv dag med forelesninger.

Anonymkode: 8ce87...831

Skrevet

Pc’er som brukes til 3D-modellering er kravstore på skjermkortet, så ikke sats på å kjøpe selv. Da kan det fort koste mer enn hva du har i budsjettet ditt.

Skrevet

Hvis du må ha PC til 3D-modellering så ryker budsjettet ditt, da er 7000 altfor lite. 

Helt rett det tdm900 sier over, til 3D modellering trenger du PC med dedikert skjermkort, det får man ikke til 7000, iværtfall ikke som er kraftig nok til 3D modellering.

Jeg vet ikke hvilke programmer de bruker, men siden det er skole så gjetter jeg Adobe serien, og Autodesk, og da bør man minst ha GTX 1060, og et slikt skjermkort koster nærmere 3000 alene, for å gi deg et inntrykk av hva det vil koste. 

Billigste bærbare med det på komplett er denne: https://www.komplett.no/product/1069168/gaming/gaming-pc/baerbar/acer-nitro-5-156-full-hd-matt

Du kan alltids kjøpe billigere, men da vil du slite med rendering og veldig mye ventetid, og det kan jeg ikke anbefale. 

Anonymkode: 5c7cd...b37

Skrevet
På 23.8.2018 den 15.21, AnonymBruker skrev:

Jeg klarte meg gjennom med en gammel mackbook air, det som tok hardest på var når jeg førte notater med equations i word, når det ble noen sider med matematiske formler sliter word.

Til 3D modellering brukte jeg skolens datamaskiner, det blir for smått med en 13" bærbar og drive med sånn arbeid. En liten og nett bærbar som er lett å ha med var veldig fint, helst med et godt batteri som holder en halv dag med forelesninger.

Anonymkode: 8ce87...831

orly. Word sliter. Tror nok det heller var Mac'en som slet. Der finnes jo dedikerte programmer for formelskriving og de får man på Universitetene.

Anonymkode: a4195...313

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...