Gå til innhold

I badekar med trange bukser for å gjøre dem videre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt skeptisk til dette, lurer på om noen har forsøkt, om det virker, og hvor lenge man eventuelt må ligge. Hilsen gjerrigknark som ikke har lyst til å bruke penger på ny bukse. (Buksen er nesten ikke brukt, ettersom den har vært trang helt siden jeg kjøpte den).

Anonymkode: 22dc5...68c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før i tiden gjorde de det for at buksen skulle forme seg etter kroppen og bli trangere har jeg hørt om. Aldri hørt om den sksl vide seg ut.

Anonymkode: 6e092...c80

• Liker 7
Gjest Stella Rose
Skrevet

Det vil jo bare gjøre dem trangere....

Skrevet

Forbauset over at ingen har blitt desperate nok til å prøve det...de slue bukseselgerne forsøker jo alltid å lure en til å kjøpe knøttsmå bukser (jeg går selvsagt rett på limpinnen hver gang). Nå har jeg i hvert fall forsøkt, som anvist diverse steder på internett å legge meg i badekaret med buksene på, ligge der i 20 minutter, bøye og tøye etterpå, for så å sprade rundt med dem våte i 30 minutter. Etterpå skal jeg avsløre resultatet her, om noen andre skulle ha samme problem.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Stella Rose skrev:

Det vil jo bare gjøre dem trangere....

Ja, før i tiden gikk jentene i badekaret med jeansen på for å gjøre dem trangere.

Skrevet
2 minutter siden, Kjempen said:

Ja, før i tiden gikk jentene i badekaret med jeansen på for å gjøre dem trangere.

Det var en annen type stoff før, det var ikke krympet før man laget bukser av det. Nå for tiden er materialet forhåndskrympet.

Men, må si jeg er omtrent like skeptisk på dere til om det funker. Men, hvis jeg sparer en tusenlapp på å slippe å kjøpe nye, så er det jo verdt et forsøk.

Skrevet

Trenger ikke ligge lenge, poenget er bare å få de gjennomvåte, og det er naturligvis lettere å da ta de på seg først istedenfor å prøve å tre på seg våte bukser.

Så skal man bevege seg med buksen på mens den er våt, fordi fibrene i tøyet har lettere for å strekke seg når de er våte.

Sitte på huk, utfall osv, bevegelser som strekker områdene hvor buksen var for stram.

Anonymkode: 13fed...c1c

• Liker 2
Skrevet

Tøymykner gjør bukser vide. 

Anonymkode: c2d63...687

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Trenger ikke ligge lenge, poenget er bare å få de gjennomvåte, og det er naturligvis lettere å da ta de på seg først istedenfor å prøve å tre på seg våte bukser.

Så skal man bevege seg med buksen på mens den er våt, fordi fibrene i tøyet har lettere for å strekke seg når de er våte.

Sitte på huk, utfall osv, bevegelser som strekker områdene hvor buksen var for stram.

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du forsøkt?

Skrevet

Bruk tøymykner. Når buksa er tørr så tar du den på, tvinger den på. Og gjør masse øvelser med den på deg. Du kan jo også gå turer/trene litt. 

Anonymkode: 18b7c...7cd

• Liker 3
Skrevet

Ingenting vidder seg ut bare fordi det er vått mens du har det på .  Bomull krymper ikke hvis det er det bukse er laget av.  Gå ned i vekt eller kast buksa.

• Liker 3
Skrevet

Har aldri gjort det med bukser før, men med sko. Gikk med våte sokker i skoene for å vide dem ut. Funket det i hvert fall.

Ei venninne fortalte meg at hun gjorde dette for å vide ut armene på en olajakke. Hun vætet armene og dyttet inn noen rør eller noe greier for å utvide, og når jakka var tørr igjen så var armene videre så den passet. 

Anonymkode: 2661a...3da

Skrevet

Med sko kan man ihvertfall legge poser med vann inni skoene for så å ta de i fryseren. Da vil vannet utvide seg inni skoene. Kanskje det går an med bukser å 🤣

Anonymkode: c7563...ce9

Skrevet

Har gjort dette med flere bukser og det har virket for meg

Anonymkode: 1c4ff...ff3

• Liker 1
Skrevet

Ha på deg buksa en dag du skal bade på stranda eller noe. Så får du bevegd deg og gått rundt med våt bukse. Da utvider den seg på de rette stedene og den blir bedre å bevece seg i. 

Anonymkode: 78fc5...8ab

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Har gjort dette med flere bukser og det har virket for meg

Anonymkode: 1c4ff...ff3

Jeg gjorde det, det funket faktisk. De er fortsatt litt stramme, skal vaske dem med tøymykner i tillegg. Må legge til at mange nok hadde syntes at de var riktig størrelse, men jeg liker best behagelige bukser som ikke strammer i det hele tatt.

Ts.

Skrevet

Så skal jeg stille spørsmålet til ts: hvorfor i alle dager kjøper du i utgangspunktet ikke en størrelse som er stor nok til deg? En bukse som faktisk er slik du vil ha den når den er ny? 

Anonymkode: 013b2...601

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så skal jeg stille spørsmålet til ts: hvorfor i alle dager kjøper du i utgangspunktet ikke en størrelse som er stor nok til deg? En bukse som faktisk er slik du vil ha den når den er ny? 

Enda verre er at hun bruker en tusenlapp på en bukse som ikke passer🙀 Det er en tur til tannlegen det!

Skrevet

Hva slags bukse er det det funka for da? Hvilket materiale?

Olabukse og lin kan det sikkert funke på, mer usikker på polyester og viskose f.eks.

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Godt spørsmål.Fordi den ansatte i butikken sa at buksen ville vie seg ut. Det vil den nok, men jeg har ikke selvdisiplin nok til å gå med så stramme bukser lenge nok til at de vier seg ut. Skulle til å kjøpe en ny, men så ryddet jeg tilfeldigvis skapet og fant denne buksen, som hadde ligget der i fred i 2 år. Du har selvsagt rett i at det er lurere å kjøpe bukser som passer fra første stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...