AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #1 Skrevet 23. august 2018 Og da mener jeg at bekymringsmeldingen var falsk, misforståelse eller rett og slett hevn? Jeg har en nabo som er veldig sjalu på oss. Vi er en småbarnsfamilie, akkurat pusset opp huset, kjøpt ny bil osv. De er også småbarnsfamilie, men de har nesten ikke råd til noenting og huset faller nesten fra hverandre. Trist, men hun er så sjalu på alle naboer rundt. Vi hører stadig hvor heldige vi er som har råd til ditt og har råd til datt. Vi er også ganske gode venner med alle naboer som bor her i gaten, de er helt alene og bare klager hvor forferdelig liv de har. De har også hatt besøk av barnevernet og det har hun snakket massevis om. Men ingen vil høre på henne. Det blir rett og slett for mye klaging at folk har begynt å unngå henne. Nå er det bare en tanke jeg fikk, men jeg mistenker at hun kanskje kan finne på å melde noen til bv på hevn, rett og slett fordi hun er sjalu. Jeg vet ikke om det blir oss eller noen andre, men vi bor nærmest. Så jeg lurer på om noen har opplevd å få slike meldinger i mot seg og om hvordan det gikk. Anonymkode: 0260c...baf
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #2 Skrevet 23. august 2018 Man blir innkalt til et møte hvis bekymringsmeldingen kommer fra mennesker de må tro på, i ditt tilfelle er det jo da meget mulig damn har anmeldt flere ved flere annledninger, og hvis det er tilfelle skjer ikke noe. Blir det møte så snakker man bare og det er det. Tvilsomt de lager mer ut av det enn en samtale for å høre deres versjon. Har måtte dra på et slikt møte og det ble med det ene møte. Da spurte de jo om de ting som sto i bekymringsmeldingen og de sa at dt holdt med et møte og de henla saken. Anonymkode: e1cde...6e9
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #3 Skrevet 23. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man blir innkalt til et møte hvis bekymringsmeldingen kommer fra mennesker de må tro på, i ditt tilfelle er det jo da meget mulig damn har anmeldt flere ved flere annledninger, og hvis det er tilfelle skjer ikke noe. Blir det møte så snakker man bare og det er det. Tvilsomt de lager mer ut av det enn en samtale for å høre deres versjon. Har måtte dra på et slikt møte og det ble med det ene møte. Da spurte de jo om de ting som sto i bekymringsmeldingen og de sa at dt holdt med et møte og de henla saken. Anonymkode: e1cde...6e9 Dersom meldingen kommer fra anonym person, så er det vanskelig for å oss å vite om det er hun som har meldt eller ikke. Vi kan kun si om ting i bekymringsmeldingen stemmer eller ikke, om vi snakker sant eller ikke, eller om den som har meldt snakker sant kan jo ikke bv vite. Så jeg klarer ikke helt forstå hvordan de bare kan henlegge saken av å bare høre på foreldre. Anonymkode: 0260c...baf
Gjest Winterlady Skrevet 23. august 2018 #4 Skrevet 23. august 2018 Tenker at dersom de har hatt med bv å gjøre fra før, så vil de helst ikke kontakte dem heller. I verste fall kan det slå tilbake på dem selv.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #5 Skrevet 23. august 2018 Vet ikke hva jeg skal tro egentlig. Synes synd på denne damen. Anonymkode: 0260c...baf 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #6 Skrevet 23. august 2018 De er "helt alene" men snakker "massevis" om barnevernet? Og selv om dere ikke har så mye kontakt mener du at hun kan tenkes å være så sjalu at hun sender falsk bekymringsmelding? Spesielle naboforhold, må jeg si. Men som sagt tidligere i tråden, grunnløse meldinger sjekkes raskt ut og saken lukkes. Dere har neppe noe å frykte. Anonymkode: f38ed...5f4 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #7 Skrevet 23. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dersom meldingen kommer fra anonym person, så er det vanskelig for å oss å vite om det er hun som har meldt eller ikke. Vi kan kun si om ting i bekymringsmeldingen stemmer eller ikke, om vi snakker sant eller ikke, eller om den som har meldt snakker sant kan jo ikke bv vite. Så jeg klarer ikke helt forstå hvordan de bare kan henlegge saken av å bare høre på foreldre. Anonymkode: 0260c...baf Troverdighet. Jo, ofte er det slik at de som melder ved "hevn" gjerne har gjort det før. Jeg ble meldt av noen som så ved første blikk troverdig ut, men når det viser seg at denne person får fordeler ved å "plage" meg, så var det ikke mer enn 1 samtale. Barnevern har da helt sikkert sjekket med skole og barnehage og funnet ut det ikke er noe grunnlag for bekymringen, lenge før man er på samtale. Anonymkode: e1cde...6e9
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #8 Skrevet 23. august 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: De er "helt alene" men snakker "massevis" om barnevernet? Og selv om dere ikke har så mye kontakt mener du at hun kan tenkes å være så sjalu at hun sender falsk bekymringsmelding? Spesielle naboforhold, må jeg si. Men som sagt tidligere i tråden, grunnløse meldinger sjekkes raskt ut og saken lukkes. Dere har neppe noe å frykte. Anonymkode: f38ed...5f4 De har snakket om bv både til oss og to andre naboer før de «isolerte» seg helt. Nå sitter de som regel hjemme for seg selv og ikke snakker med noen hvis de er ute. Da vi hadde en prat utenfor postkassene våres sist i sommer, sa hun tydelig i fra om man må virkelig være forsking i dette nabolaget fordi «hun ble meldt av en nabo» til bv. Hun er overbevist om at det måtte være det og ingen andre. Så ba hun meg passe meg. Men jeg har som sagt veldig god tone med alle naboer og kan aldri tenke meg at noen av de vil melde oss uten grunn, men er mer skeptisk til hun etter det og prøver å unngå henne. Ville ikke du gjort det? Anonymkode: 0260c...baf
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #9 Skrevet 23. august 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Troverdighet. Jo, ofte er det slik at de som melder ved "hevn" gjerne har gjort det før. Jeg ble meldt av noen som så ved første blikk troverdig ut, men når det viser seg at denne person får fordeler ved å "plage" meg, så var det ikke mer enn 1 samtale. Barnevern har da helt sikkert sjekket med skole og barnehage og funnet ut det ikke er noe grunnlag for bekymringen, lenge før man er på samtale. Anonymkode: e1cde...6e9 Sjekker de med barnehage og skole før man blir kalt inn til samtale? Anonymkode: 0260c...baf
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #10 Skrevet 23. august 2018 Bf har meldt meg opptil flere ganger til bv! Har hatt observasjoner med de og samtaler. Etter flytting har han meldt igjen til bv, men da henviste jeg bare til bv i den andre kommunen. De ringte dem og saken ble henlagt. Anonymkode: d738e...3ea
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #11 Skrevet 23. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjekker de med barnehage og skole før man blir kalt inn til samtale? Anonymkode: 0260c...baf Ikke etter min erfaring. Først samtale, så avgjør de om saken skal gå noe videre. De mottar veldig mange meldinger som er falske... Anonymkode: d738e...3ea
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #12 Skrevet 23. august 2018 Jeg har nå i ettertid tenkt på å flytte faktisk. Det preger meg, at disse naboene er der hele tiden og jeg føler meg ikke komfortabel med å gå forbi huset deres lenger selv om vi hilser. Føler det er så mye hat og sjalusi i blikket hver gang jeg treffer på henne. Hun har heldigvis ikke sagt noe eller søkt noe mer kontakt, men som sagt, jeg liker ikke å ha de som nabo. Så jeg håper nesten at de flytter vekk snart, noe de mest sannsylig aldri kommer til å gjøre. Blæ måtte bare få det ut! Hadde dere også flyttet pga en sånn nabo? Hvordan kan jeg bare drite i henne? Samboeren min sier at jeg må glemme at hun er der, han bryr seg ikke, men vil helst ikke ha noe kontakt med dem han heller. Anonymkode: 0260c...baf
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #13 Skrevet 23. august 2018 Hver gang jeg besøker andre naboer, enten vi drikker kaffe eller bare står og prater, så ser hun stygt på oss, og som sagt hun er helt overbevist om at «noen» av naboene våres vil melde oss til bv! Så i hennes øyner kan jeg ikke prate med noen andre enn henne, de er ikke helt gode i hodet sitt vist. Når jeg trosser «advarslene» hennes så viser hun tydelig at det er ikke greit for henne. Derfor tror jeg at det er sjalusien som driver henne. Og det er derfor jeg har valgt å kutte henne helt ut, men det er veldig ubehagelig å bo der sånn som det er nå! Anonymkode: 0260c...baf
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #14 Skrevet 23. august 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjekker de med barnehage og skole før man blir kalt inn til samtale? Anonymkode: 0260c...baf Vet ikke, men ved alvorlige hendelser så bør jo det være en av veiene de går. Alt jeg vet er at det å få bekymringsmelding ikke er noe farlig i heletatt hvis man er tilnærmet normale foreldre. Anonymkode: e1cde...6e9
Gjest Winterlady Skrevet 23. august 2018 #15 Skrevet 23. august 2018 Hvorfor bryr du deg om hva hun tenker? Hva som er greit for henne og hva som ikke er greit for henne? Du lever ditt liv, hun lever sitt. Enkelt. Du har ikke noe kontroll over hva andre sier eller gjør. Det du har kontroll over er hva du selv sier eller gjør, noe mer har du ikke kontroll over!
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #16 Skrevet 23. august 2018 Leit det med naboene, men håper jeg kan gi deg litt mot. Bv kaller dere inn til et møte og snakker med dere, det er godt mulig de spør om dere har uvenner eller er i tvist med noen. Det kan også hende de spør rett ut om det er noen dere kjenner som er i stand til å levere inn en falsk melding. Så sjekker de med barnehage eller skole om de lurer på noe mere. Så blir nok saken avsluttet. Bv avslutter mange saker uten oppfølging da det er både falske anklager og bekymringsmeldinger fra folk som misforstår. Anonymkode: 0571f...146
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #17 Skrevet 23. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leit det med naboene, men håper jeg kan gi deg litt mot. Bv kaller dere inn til et møte og snakker med dere, det er godt mulig de spør om dere har uvenner eller er i tvist med noen. Det kan også hende de spør rett ut om det er noen dere kjenner som er i stand til å levere inn en falsk melding. Så sjekker de med barnehage eller skole om de lurer på noe mere. Så blir nok saken avsluttet. Bv avslutter mange saker uten oppfølging da det er både falske anklager og bekymringsmeldinger fra folk som misforstår. Anonymkode: 0571f...146 Uff, jeg har på forhånd bestemt at de kan gjøre noe slikt og bare venter på ett brev i posten, så sikker er jeg på at de vil gjøre det mot oss. Ekkelt . Anonymkode: 0260c...baf
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #18 Skrevet 23. august 2018 Hjelper det å ta en prat med denne damen da? Si det rett ut? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg vil jo ikke oppleve noe slikt i nabolaget, da vi har det egentlig veldig fint her. Ungene våres leker veldig mye på lekeplassen her og det å ikke treffe på henne blir jo umulig! Anonymkode: 0260c...baf
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #19 Skrevet 23. august 2018 Har du laget en tråd om dette før? Mener å ha lest en veldig lik historie tidligere i sommer. Uansett kommer hun neppe til å melde dere til barnevernet. Hun har blitt utsatt for det selv, og mener sannsynligvis ikke at det var riktig, så sjansen for at hun ikke akkurat er fan av barnevernet er jo veldig stor. Hun prøver vel bare å advare deg mot at det kan skje deg også, altså at samme nabo som sendte bekymringsmelding om deg, skal sende en om dere også. Ingen grunn til å frykte noe av dette så lenge dere har alt på stell, og absolutt ingen grunn til å flytte! Så lenge man har naboer har man gjerne også en eller flere man ikke liker, sånn er det de fleste steder. Anonymkode: 417ed...b0b
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #20 Skrevet 23. august 2018 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjelper det å ta en prat med denne damen da? Si det rett ut? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg vil jo ikke oppleve noe slikt i nabolaget, da vi har det egentlig veldig fint her. Ungene våres leker veldig mye på lekeplassen her og det å ikke treffe på henne blir jo umulig! Anonymkode: 0260c...baf Hva er det du tenker at du skal si egentlig? «Ikke meld meg til barnevernet!»? De fleste ville jo syntes at det virket litt suspekt om noen sa det, så det ville jeg nok avstått fra. Bare oppfør deg som normalt mot damen, hun har opplevd noe som sikkert var traumatisk for henne og som tydeligvis preger livet hennes i stor grad, ingen grunn til å tro at det ligger noe mer bak. Anonymkode: 417ed...b0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå