Gå til innhold

Forskjellig skiftledere = forskjellige håndheving av regler... Frustrerende som f...!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som vikar i en produksjonsbedrift via et bemanningsbyrå. Jeg har ikke en fast turnus og jobber derfor med forskjellige folk og for forskjellige skiftledere, siden jeg tar de vaktene jeg får. Det som frustrerer meg er at det er veldig forskjell på hvordan de forskjellige skiftlederene håndhever regler. Noen er veldig regelryttere og andre er veldig avslappede.  Et par eksempler:

På et skift som går fra kl. 14 til 23 har vi følgende pauser:
- 10 min kl. 15:30
- 30 min kl. 17:30
- 10 min kl. 20:00
- 10 min kl. 22:00
Folk drøyer pausene og sitter gjerne i både 15 og 20 før de er tilbake på jobb. Lunsjpausen blir gjerne 5-10 minutter lenger enn den skal også. Noen skiftledere blåser i at folk tar lange pauser, mens andre er veldig strenge på at tidene overholdes. Selv forholder jeg med til tidene vi har fått beskjed om, men føler jeg faktisk litt dum når jeg går tilbake å jobber 5-10 minutter før de andre.

De fleste liker å høre på radioen (for musikkens del) mens vi jobber, det er egentlig ikke lov, men noen skiftledere synes det er greit at radioen står på. Andre synes ikke det er greit, men tillater at folk hører på musikk med hodetelefoner (typ øreplugger da, ikke et digert støykansellerende headset fra Bose). Noen skiftledere tillater verken egen musikk eller radiolytting.

Som vikar som håper å få fast jobb prøver jeg så godt jeg kan å gjøre en god jobb og å være en ryddig arbeidstaker. Altså at jeg gjør jobben min best mulig, møter opp når jeg skal, tar ikke for lange pauser osv. Men jeg føler egentlig at det ikke har så mye å si, siden flere av skiftlederene er så slappe og tilsynelatende gir f... og det er frustrerende. Noen tips til hvordan jeg bør forholde meg til det?

Anonymkode: e92fa...8cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det greieste er vel å bare forholde deg til reglene, så er du sikker. På godt og vondt er det jo ikke ditt problem at noen skiftledere gir blaffen, det må i så fall driftssjef/produksjonssjef ta tak i. 

Anonymkode: bf997...253

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...