AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #1 Skrevet 23. august 2018 Kom over en artikkel om hun som har over 100 sexpartnere. Hun står ærlig frem i artikkelen sin og mener dette er opp til hver enkelt, og jeg er enig med henne. Men, jeg ser kommentarene på facebook rundt det. Veldig mange kvinner var positive til det, noen få gir kritikk og de som gir kritikk fikk masse kjeft av de andre kvinnene. "stå på kvinner" "bra at folk tør være åpne" . Jada , sex trenger absolutt ikke være tabu. Men, det er helt latterlig hvor mye kvinner får det med å overdrive. Kvinnelig frigjøring har ført så forferdelig masse kampanjer med hashtags med seg! Først #metoo, nå #over10 . Denne over10 greien er jeg redd kan mistolkes av yngre jenter, og de tror det er om å gjøre å ha over 10 fortest mulig :p Kvinner demonstrer sin frigjorthet litt vel mye. Jeg mener også det er opp til hver enkelt, og jeg reagerer ikke på sexen i seg selv (selv om jeg synes at såpass mange er lit ekkelt, og ja, billig..kall meg gameldags). Men det er helt tåpelig å se kvinner kaste seg på bølgene som oppstår, jeg kaller de "nyfrie". Jeg er dame selv, men jeg blir flau av mine medsøstre noen ganger. Anonymkode: 5bbe8...ade 5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #2 Skrevet 23. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Kvinnelig frigjøring har ført så forferdelig masse kampanjer med hashtags med seg! Først #metoo, Hva mener du? Anonymkode: 63538...fa5 5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #3 Skrevet 23. august 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Anonymkode: 63538...fa5 At kvinnelig frigjøring aldri stopper. De skal ha mer og mer oppmerksomhet i media. Kampanje etter kampanje med hashtag. Anonymkode: 5bbe8...ade 4
Raven.Writingdesk Skrevet 23. august 2018 #4 Skrevet 23. august 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kom over en artikkel om hun som har over 100 sexpartnere. Hun står ærlig frem i artikkelen sin og mener dette er opp til hver enkelt, og jeg er enig med henne. Men, jeg ser kommentarene på facebook rundt det. Veldig mange kvinner var positive til det, noen få gir kritikk og de som gir kritikk fikk masse kjeft av de andre kvinnene. "stå på kvinner" "bra at folk tør være åpne" . Jada , sex trenger absolutt ikke være tabu. Men, det er helt latterlig hvor mye kvinner får det med å overdrive. Kvinnelig frigjøring har ført så forferdelig masse kampanjer med hashtags med seg! Først #metoo, nå #over10 . Denne over10 greien er jeg redd kan mistolkes av yngre jenter, og de tror det er om å gjøre å ha over 10 fortest mulig 😛 Kvinner demonstrer sin frigjorthet litt vel mye. Jeg mener også det er opp til hver enkelt, og jeg reagerer ikke på sexen i seg selv (selv om jeg synes at såpass mange er lit ekkelt, og ja, billig..kall meg gameldags). Men det er helt tåpelig å se kvinner kaste seg på bølgene som oppstår, jeg kaller de "nyfrie". Jeg er dame selv, men jeg blir flau av mine medsøstre noen ganger. Anonymkode: 5bbe8...ade Nå har jeg ikke hørt om denne kampanjen engang, og ikke har jeg behov for å utbasunere antall sexpartnere jeg har hatt, men den kommentaren din der beviser jo at det ER behov for slike kampanjer. Så utelukkende for din del: #over10 24
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #5 Skrevet 23. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: At kvinnelig frigjøring aldri stopper. De skal ha mer og mer oppmerksomhet i media. Kampanje etter kampanje med hashtag. Anonymkode: 5bbe8...ade Men er det egentlig rart? Se bare her, når folk forteller om sexpartnere. Man blir kalt løstøs, madrass, felleshull osv. Mens menn får på langt nær like mye dritt.. Jeg er ikke for mange sexpartnere, og er en av disse som mener at sex hører til mellom to mennesker som elsker hverandre. Derimot føler jeg ikke for, som så mange andre, å kalle promiskuøse kvinner for horer og tøser.. Anonymkode: a6c1a...823 11
Nicathv Skrevet 23. august 2018 #6 Skrevet 23. august 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg blir flau av mine medsøstre noen ganger. Anonymkode: 5bbe8...ade Ja, det blir jeg også, spesielt de som skriver dømmende ting som: Sitat selv om jeg synes at såpass mange er lit ekkelt, og ja, billig.. Hvordan kan et menneske være billig? Jeg er ikke en handelsvare! Det er trist for deg at du synes at kvinner som nyter livet som de vil er ekle. 11
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #7 Skrevet 23. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men er det egentlig rart? Se bare her, når folk forteller om sexpartnere. Man blir kalt løstøs, madrass, felleshull osv. Mens menn får på langt nær like mye dritt.. Jeg er ikke for mange sexpartnere, og er en av disse som mener at sex hører til mellom to mennesker som elsker hverandre. Derimot føler jeg ikke for, som så mange andre, å kalle promiskuøse kvinner for horer og tøser.. Anonymkode: a6c1a...823 Ja: men på den annen side: hva pokker er greia med å fortelle andre antallet i det hele tatt. Det er ikke som det har allmenn interesse. Uansett en kvalmende "kampanje" uansett kjønnet som skulle stå bak den: lenge leve kjønnsykdommer, liksom. #drittleiavuansvarligemenneskersomkreverkredforbedritenoppførseluansettkjønn Anonymkode: 0d366...a28 1
Raven.Writingdesk Skrevet 23. august 2018 #8 Skrevet 23. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja: men på den annen side: hva pokker er greia med å fortelle andre antallet i det hele tatt. Det er ikke som det har allmenn interesse. Uansett en kvalmende "kampanje" uansett kjønnet som skulle stå bak den: lenge leve kjønnsykdommer, liksom. #drittleiavuansvarligemenneskersomkreverkredforbedritenoppførseluansettkjønn Anonymkode: 0d366...a28 Å ha sex med mer enn 10 mennesker definerer du som «uansvarlige mennesker» og «bedriten oppførsel»..? Jeg tror at akkurat dette må være hvorfor man tenger kampanjen. Hverken menn eller kvinner er uansvarlige om de har trygg sex med over 10 mennesker iløpet av sin levetid. Frivillig sex mellom to mennesker (eller flere) - er heller ikke «bedriten oppførsel» Du driver jo med like mye slutshaming som om du bare hadde skrevet «hore». Du bare bruker flere ord og penere formulering. 8
Carrot Skrevet 23. august 2018 #9 Skrevet 23. august 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvinnelig frigjøring har ført så forferdelig masse kampanjer med hashtags med seg! Først #metoo, nå #over10 . Denne over10 greien er jeg redd kan mistolkes av yngre jenter, og de tror det er om å gjøre å ha over 10 fortest mulig :p Kvinner demonstrer sin frigjorthet litt vel mye. Jeg er dame selv, men jeg blir flau av mine medsøstre noen ganger. Anonymkode: 5bbe8...ade 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: At kvinnelig frigjøring aldri stopper. De skal ha mer og mer oppmerksomhet i media. Kampanje etter kampanje med hashtag. Anonymkode: 5bbe8...ade Først "takk faen" for at kampen om kvinners rettigheter til å selv gjøre og mene osv ikke stopper opp men fortsetter og fortsetter så lenge det er behov for det på absolutt alle områder og arenaer i verden. Deretter - å velge se #metoo som noe annet enn positivt vitner om manglende forståelse for problematikken rundt det hele. OG jada, det er ikke alle typer "sexpress" som er like ille - noen kan kanskje være klumsete forsøk på sjekking osv - men det kampanjen handlet om var ubalansen i maktforhold mellom kvinner og menn der sexuelle tilnermelser og misbruk var en del av undertrykkelsen - det er aldri en "forferdelig" kampanje å sette søyeklys på etter min mening, at du mener det er forferdelig å kjempe mot undertrykkelse får så være. Jeg er sterkt uenig. Når det kommer til selve tallet 10 er det et symbol på (på samme måte som "metoo") at kvinner IKKE er laus, horete eller lett på tråden om de velger ha sex på samme måte som en mann ikke er det, hvorfor er det "maskulint og tøft" at en mann "knuller rundt" mens det er kun negativt om en kvinne gjør det samme? Enten er det negativt uansett kjønn eller så er det ikke - ferdig snakket. Jeg blir også flau på andre kvinners vegne når de åpent mener slikt som du gjør her.. Og så lurer jeg på hvor du var i timene på skolen som tok for seg undertrykking, hvordan det er mulig å gå glipp av verdensbildet egentlig når du mener så sterkt at det er "forferdelig å ønske oppmerksomhet" rundt noe som er et så stort og omfattende problem verden over og som bunner ut i en enkel greie; menn og kvinner har like rettigheter på alle plan. 8
Raven.Writingdesk Skrevet 23. august 2018 #10 Skrevet 23. august 2018 1 minutt siden, Carrot skrev: Først "takk faen" for at kampen om kvinners rettigheter til å selv gjøre og mene osv ikke stopper opp men fortsetter og fortsetter så lenge det er behov for det på absolutt alle områder og arenaer i verden. Deretter - å velge se #metoo som noe annet enn positivt vitner om manglende forståelse for problematikken rundt det hele. OG jada, det er ikke alle typer "sexpress" som er like ille - noen kan kanskje være klumsete forsøk på sjekking osv - men det kampanjen handlet om var ubalansen i maktforhold mellom kvinner og menn der sexuelle tilnermelser og misbruk var en del av undertrykkelsen - det er aldri en "forferdelig" kampanje å sette søyeklys på etter min mening, at du mener det er forferdelig å kjempe mot undertrykkelse får så være. Jeg er sterkt uenig. Når det kommer til selve tallet 10 er det et symbol på (på samme måte som "metoo") at kvinner IKKE er laus, horete eller lett på tråden om de velger ha sex på samme måte som en mann ikke er det, hvorfor er det "maskulint og tøft" at en mann "knuller rundt" mens det er kun negativt om en kvinne gjør det samme? Enten er det negativt uansett kjønn eller så er det ikke - ferdig snakket. Jeg blir også flau på andre kvinners vegne når de åpent mener slikt som du gjør her.. Og så lurer jeg på hvor du var i timene på skolen som tok for seg undertrykking, hvordan det er mulig å gå glipp av verdensbildet egentlig når du mener så sterkt at det er "forferdelig å ønske oppmerksomhet" rundt noe som er et så stort og omfattende problem verden over og som bunner ut i en enkel greie; menn og kvinner har like rettigheter på alle plan. Jeg er enig med alt uten at «enten er det negativt uansett kjønn eller er det ikke». hvor mange sex-partnere andre har, er ikke min eller din eller naboen sin jobb å vurdere om er negativt. Uansett om det er menn eller kvinner, som har mange eller få partnere iløpet av sitt liv. så lenge det er frivillig samtykkende trygg sex er det ingen som står berettiget til å stemple det som «negativt». Det er opp til enhver å velge hvordan de vil leve sitt liv. Men tror du også endelig er enig her? 2
Carrot Skrevet 23. august 2018 #11 Skrevet 23. august 2018 4 minutter siden, veggteppe skrev: Jeg er enig med alt uten at «enten er det negativt uansett kjønn eller er det ikke». hvor mange sex-partnere andre har, er ikke min eller din eller naboen sin jobb å vurdere om er negativt. Uansett om det er menn eller kvinner, som har mange eller få partnere iløpet av sitt liv. så lenge det er frivillig samtykkende trygg sex er det ingen som står berettiget til å stemple det som «negativt». Det er opp til enhver å velge hvordan de vil leve sitt liv. Men tror du også endelig er enig her? Eeh ja, det var akkurat det jeg trodde jeg skrev - uansett hvilket kjønn man har, uansett om det er negativt eller ikke - det er likt for alle, det er opp til hver enkelt og det er ikke noe andre har noe med.. 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #12 Skrevet 23. august 2018 24 minutter siden, veggteppe skrev: Nå har jeg ikke hørt om denne kampanjen engang, og ikke har jeg behov for å utbasunere antall sexpartnere jeg har hatt, men den kommentaren din der beviser jo at det ER behov for slike kampanjer. Så utelukkende for din del: #over10 Så du synes slike kampanjer skal få oppmerksomhet? Prøver dere virkelig å forandre synet til folk som mener dette er litt ekkelt? Det tåpelige med det hele er at kvinner begynner å demonstrere så fryktelig. Nå skal alle ha pult 10 stk på kortest mulig tid, for å sette det på spissen. Anonymkode: 5bbe8...ade 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #13 Skrevet 23. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så du synes slike kampanjer skal få oppmerksomhet? Prøver dere virkelig å forandre synet til folk som mener dette er litt ekkelt? Det tåpelige med det hele er at kvinner begynner å demonstrere så fryktelig. Nå skal alle ha pult 10 stk på kortest mulig tid, for å sette det på spissen. Anonymkode: 5bbe8...ade Problemet er at mange syns det er ekkelt når kvinner har sex med mange, men ikke når menn har det samme. Anonymkode: a6c1a...823 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #14 Skrevet 23. august 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er det egentlig rart? Se bare her, når folk forteller om sexpartnere. Man blir kalt løstøs, madrass, felleshull osv. Mens menn får på langt nær like mye dritt.. Jeg er ikke for mange sexpartnere, og er en av disse som mener at sex hører til mellom to mennesker som elsker hverandre. Derimot føler jeg ikke for, som så mange andre, å kalle promiskuøse kvinner for horer og tøser.. Anonymkode: a6c1a...823 Men løstøs, madrass og felleshull er slik jeg ser på de kvinner som oppfører seg slik. Hvordan har dere tenkt å forandre det? Skal keg liksom begynne og se på dere som sterke, tøffe og frie kvinner? Anonymkode: 5bbe8...ade
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #15 Skrevet 23. august 2018 13 minutter siden, Carrot skrev: Først "takk faen" for at kampen om kvinners rettigheter til å selv gjøre og mene osv ikke stopper opp men fortsetter og fortsetter så lenge det er behov for det på absolutt alle områder og arenaer i verden. Deretter - å velge se #metoo som noe annet enn positivt vitner om manglende forståelse for problematikken rundt det hele. OG jada, det er ikke alle typer "sexpress" som er like ille - noen kan kanskje være klumsete forsøk på sjekking osv - men det kampanjen handlet om var ubalansen i maktforhold mellom kvinner og menn der sexuelle tilnermelser og misbruk var en del av undertrykkelsen - det er aldri en "forferdelig" kampanje å sette søyeklys på etter min mening, at du mener det er forferdelig å kjempe mot undertrykkelse får så være. Jeg er sterkt uenig. Når det kommer til selve tallet 10 er det et symbol på (på samme måte som "metoo") at kvinner IKKE er laus, horete eller lett på tråden om de velger ha sex på samme måte som en mann ikke er det, hvorfor er det "maskulint og tøft" at en mann "knuller rundt" mens det er kun negativt om en kvinne gjør det samme? Enten er det negativt uansett kjønn eller så er det ikke - ferdig snakket. Jeg blir også flau på andre kvinners vegne når de åpent mener slikt som du gjør her.. Og så lurer jeg på hvor du var i timene på skolen som tok for seg undertrykking, hvordan det er mulig å gå glipp av verdensbildet egentlig når du mener så sterkt at det er "forferdelig å ønske oppmerksomhet" rundt noe som er et så stort og omfattende problem verden over og som bunner ut i en enkel greie; menn og kvinner har like rettigheter på alle plan. Fordi kvinner lager mye mer mas enn menn rundt slik. Mest sannsynlig så blir dere aldri frie nok. Menn er da ikke helt likestilte på alle områder de heller. En mann blir for eksempel mye lettere dømt, en kvinne slipper lettere unna. Anonymkode: 5bbe8...ade
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #16 Skrevet 23. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men løstøs, madrass og felleshull er slik jeg ser på de kvinner som oppfører seg slik. Hvordan har dere tenkt å forandre det? Skal keg liksom begynne og se på dere som sterke, tøffe og frie kvinner? Anonymkode: 5bbe8...ade Nei, du skal godta at ikke alle er som deg, og slutte å degradere mennesker. Det kan ikke være så jævla vanskelig. Anonymkode: a6c1a...823 4
Viktualia Skrevet 23. august 2018 #17 Skrevet 23. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du synes slike kampanjer skal få oppmerksomhet? Prøver dere virkelig å forandre synet til folk som mener dette er litt ekkelt? Det tåpelige med det hele er at kvinner begynner å demonstrere så fryktelig. Nå skal alle ha pult 10 stk på kortest mulig tid, for å sette det på spissen. Anonymkode: 5bbe8...ade Ehm..du skjønner at du bidrar til den oppmerksomheten ved å poste om det her? 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #18 Skrevet 23. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, du skal godta at ikke alle er som deg, og slutte å degradere mennesker. Det kan ikke være så jævla vanskelig. Anonymkode: a6c1a...823 Har man en mening så har man en mening. Hva man tenker eller mener er det ikke så lett å gjøre noe med, men hva man gjør kan man styre. Jeg løper ikke på dem eller forteller dem hva de skal og ikke skal. Anonymkode: 5bbe8...ade
Raven.Writingdesk Skrevet 23. august 2018 #19 Skrevet 23. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du synes slike kampanjer skal få oppmerksomhet? Prøver dere virkelig å forandre synet til folk som mener dette er litt ekkelt? Det tåpelige med det hele er at kvinner begynner å demonstrere så fryktelig. Nå skal alle ha pult 10 stk på kortest mulig tid, for å sette det på spissen. Anonymkode: 5bbe8...ade Ingen ber DEG om å ha sex med over 10 stk eller bli kjæreste med noen som har det. Men aksepter at det ikke er din plass å dømme andre sitt sexliv som «ekkelt». Aksepter at folk er forskjelllig. 6
Ichiko Skrevet 23. august 2018 #20 Skrevet 23. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi kvinner lager mye mer mas enn menn rundt slik. Mest sannsynlig så blir dere aldri frie nok. Menn er da ikke helt likestilte på alle områder de heller. En mann blir for eksempel mye lettere dømt, en kvinne slipper lettere unna. Anonymkode: 5bbe8...ade For hva da? 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har man en mening så har man en mening. Hva man tenker eller mener er det ikke så lett å gjøre noe med, men hva man gjør kan man styre. Jeg løper ikke på dem eller forteller dem hva de skal og ikke skal. Anonymkode: 5bbe8...ade Hvorfor starter du denne tråden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå