AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #1 Skrevet 23. august 2018 Jeg skal på intervju om tre timer. Bør jeg eller bør jeg ikke fortelle at jeg kommer rett fra sykemelding (10 mndr)? Jeg har vært ut og inn sykehus i behandling disse mndr og er nå erklært frisk. Har kun vært to dager tilbake i jobb før jeg nå altså ble kalt inn til et intervju. Bør man informere om slikt? Kan de evt finne ut av det siden på et vis? Mvh trine Anonymkode: f0ed4...677
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #2 Skrevet 23. august 2018 Jeg tror ikke jeg ville si noe om det. Men er litt usikker på om gammel arbeidsgiver kan si det hvis du har oppgitt denne som referanse. Hvis denne kan si det, ville jeg fortalt det på intervju. Anonymkode: e1526...3b9 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #3 Skrevet 23. august 2018 Nei... har gjort det selv i noen intevjuer, samtlige hengte seg opp i sykdomshistorien, å jobben var jeg godt kvalifisert til Anonymkode: efc6c...28f 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #4 Skrevet 23. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei... har gjort det selv i noen intevjuer, samtlige hengte seg opp i sykdomshistorien, å jobben var jeg godt kvalifisert til Anonymkode: efc6c...28f Skal være sagt det er forskjell på psykisk sykdom og en brukket fot Anonymkode: efc6c...28f
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #5 Skrevet 23. august 2018 Hvilken plass i intervjuet til ny jobb har det at du har hatt en langvarig sykemelding? Arbeidsgiver er ute etter en arbeidstaker som gjør jobben, er lite til bry og yten risiko for langvarige sykemeldinger. En opplysning om alvorlig sykdom er dermed uheldig dersom du konkurerer med andre søkere med lik bakgrunn der de andre ikke har risiko for tilbakefall el. Det spørs jo også hvilken sykdom det er snakk om, hvordan du legger saken frem og hvordan den blir mottatt. En arbeidssøker som er opphengt i sykdom er heller ikke heldig å få inn på en arbeidsplass. Samtidig spørs det jo også hvilken info arbeidtaker har fra andre om deg? En avveining og en risiko du må ta selv, særlig når du ikke opplyser om hvilken sykdom det er snakk om. Anonymkode: 50f90...786 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #6 Skrevet 23. august 2018 Nei, kjære vene. Hvorfor det? Det eneste som skjer med det er at du kanskje ikke får en stilling du er kvalifisert til. Hold det for deg selv. Bra med ærlighet, men det er INGEN grunn til at du skal opplyse om ting som 1. er en privatsak og 2. kan virke negativt for deg Anonymkode: 5cdd9...bf8
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #7 Skrevet 23. august 2018 Det er en fysisk sykdom. Har med blodet mitt å gjøre. Er frisk nå. Jeg tror jeg kan gjøre en utmerket jobb og er mer enn kvalifisert for jobben. Jeg oppgir ikke nåværende arbeidsgiver som referanse, så der vil de ikke få vite noe. Har to andre gode referanser. Bør kanskje ikke si noe da? Har sagt det på et annet intervju. I løpet av intervjuet fikk jeg vite at jeg var den siste som var inne og at de gjerne ville ansette meg. Da de spurte om jeg hadde noe å tillegge på slutten, sa jeg at jeg ønsket være ærlig om sykdom. Jeg gikk da redusert i nåværende stilling pga behandling. Da innstillingen kun var jeg rykket ned fra første til andre.... Så jeg er litt redd for å si noe....og nå er jeg jo uansett ikke i behandling lenger men frisk... Ts Anonymkode: f0ed4...677
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #8 Skrevet 23. august 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en fysisk sykdom. Har med blodet mitt å gjøre. Er frisk nå. Jeg tror jeg kan gjøre en utmerket jobb og er mer enn kvalifisert for jobben. Jeg oppgir ikke nåværende arbeidsgiver som referanse, så der vil de ikke få vite noe. Har to andre gode referanser. Bør kanskje ikke si noe da? Har sagt det på et annet intervju. I løpet av intervjuet fikk jeg vite at jeg var den siste som var inne og at de gjerne ville ansette meg. Da de spurte om jeg hadde noe å tillegge på slutten, sa jeg at jeg ønsket være ærlig om sykdom. Jeg gikk da redusert i nåværende stilling pga behandling. Da innstillingen kun var jeg rykket ned fra første til andre.... Så jeg er litt redd for å si noe....og nå er jeg jo uansett ikke i behandling lenger men frisk... Ts Anonymkode: f0ed4...677 Ved en hver sykdom av så langvarig art, vil folk som ikke er lege og forstår den hele sammenhengen, at faren for tilbakefall, senkomplikasjoner ol være tilstede. Se for øvrig mitt svar tidligere i tråden. Anonymkode: 50f90...786
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #9 Skrevet 23. august 2018 Takk for svar alle sammen. Vært på intervju. Det gikk bra og nå er det bare å vente. Sa ingenting om sykdom, da det ikke var rom for det og jeg valgte å la det være utfra råd her. Takk takk. Mvh trine Anonymkode: f0ed4...677 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå