Gå til innhold

Ditt favoritt- sted i Karibien ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å dra til karibien, aldri er der før. Hvor anbefaler du meg å dra ? 

Anonymkode: efff3...849

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har vært i Mexico,  Aruba,  Bahamas, Guadelope,  St  Lucia og Barbados.

Mexico har nydelige strender, masse spennende kultur  men kan være utrygt . Vi bodde på et stort 5 stjernes resort med guidede turer ut så vi følte oss trygge  der. Kan være dårlig vær om sommer og høst. Snakker spansk og noe engelsk.

Aruba.  Sol, strand og avslapning.  Trygt å bevege seg rundt på egenhånd. Værsikkert også om sommeren for Aruba ligger utenfor orkanbeltet.  Kan drikke vannet rett fra springen.  Dyrt. ,som Norge.  Hit reiser jeg gjerne tilbake mange ganger.  Snakker bra engelsk.

Guadelope.  Fransk koloni. Euro og norsk mobilabonnement virker som hjemme.  Dyrt da. Fine strender, spennende markeder.  Synes det sto noe om at du forlater nå zikavirus sonen eller noe sånt når vi dro derfra.  Sikkert flere der nede som har den myggen da.  Jeg så ingen ,men verdt å merke seg om man er i kan få barn alder.   De snakker fransk for det meste. 

St.  Lucia og Barbados.  Greit på store resort. Mye masete lokalbefolkning og taxisjåfører og slikt om man er ute på egenhånd.  Fin natur og deilig klima.

Nassau Bahamas.   Veldig fattig og ikke trygt å gå rundt alene. Jeg kjørte buss rundt der.

Her booker man seg inn på Atlantis  resort på paradis Island.  Var fint der og trygt.  Badet med delfiner der.  Store områder. Ganske dyrt her og.

Freeport  Bahamas.  Veldig fint og koselig.  Fine resort.  Kommer lett dit med båt fra Fort Lauderdale. 

Eller så kan du ta et cruise fra Miami eller Fort Lauderdale en ukes tid og bli med på utflukter . Da får du besøkt litt forskjellig steder og får litt inntrykk av disse. Samtidig nyte livet ombord  rundt i Karibien.  Velg et av royal Caribien sine store skip da.

Ellers så står Cuba på min liste over neste land jeg tenker å besøke i den delen av verden når karibien igjen står for tur. Spennende land med mye kultur, historie  og fine strender. 

Når det gjelder priser så er min erfaring at det er mye dyrere i Karibien enn i Østen så jeg har holdt meg på den siden av verden de siste årene. 

Skrevet

Tobago 😍 Jeg har vært på Mauritius og Seychellene, men ingenting slår Tobago. Det er paradis det, og menneskene er så fantastiske ❤️

Anonymkode: f92ed...82c

• Liker 1
Skrevet

cariacou- nydelig liten øy som føles trygg. Nesten ingen turister da vi var der, men vi var der utenfor turistsesong. Hadde strenger som så ut som om de var photoshoppet- helt for oss selv! Billig, hyggelig lokalbefolkning. Ikke så mye som skjer, men er det total avslapning du skal ha så dra dit. Kult sted å dykke også. 

Anonymkode: 489b4...abb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...