AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #1 Skrevet 23. august 2018 Noen som har erfaring med noe sånt som denne? https://www.petxl.no/surefeedermicrochip Anonymkode: 84886...217
Minya Skrevet 24. august 2018 #2 Skrevet 24. august 2018 Vi har Surefeed til våre katter, og de er verdt hver eneste krone! Gamlepus spiser litt dårlig fordi hun er nyresviktpasient, så hun hadde en tendens til å slikke i seg væsken fra våtfóret og la resten ligge, mens minstemann er en støvsuger og spiser *alt*. I tillegg skulle jo hun spise spesialfór og ikke vanlig mat, så det var et problem at hun foretrakk minstemann sin mat. Kjøpte Surefeed til begge to, programmeringen er superenkel, tilvenningen for kattene var det vanskeligste. Gamlepus skjønte greia med en gang, mens minstemann syntes det var litt skummelt at lokket åpnet og lukket seg, så han brukte vel tre uker på å slutte å tulle og heller spise og slappe av. De trenger nye batterier i gjennomsnitt en til to ganger i året, og er superlette å vaske. Ikke sett skålene i oppvaskmaskin, de tåler ikke så høy temperatur, men ellers er de lette å holde rene.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #3 Skrevet 24. august 2018 2 timer siden, Minya skrev: Vi har Surefeed til våre katter, og de er verdt hver eneste krone! Gamlepus spiser litt dårlig fordi hun er nyresviktpasient, så hun hadde en tendens til å slikke i seg væsken fra våtfóret og la resten ligge, mens minstemann er en støvsuger og spiser *alt*. I tillegg skulle jo hun spise spesialfór og ikke vanlig mat, så det var et problem at hun foretrakk minstemann sin mat. Kjøpte Surefeed til begge to, programmeringen er superenkel, tilvenningen for kattene var det vanskeligste. Gamlepus skjønte greia med en gang, mens minstemann syntes det var litt skummelt at lokket åpnet og lukket seg, så han brukte vel tre uker på å slutte å tulle og heller spise og slappe av. De trenger nye batterier i gjennomsnitt en til to ganger i året, og er superlette å vaske. Ikke sett skålene i oppvaskmaskin, de tåler ikke så høy temperatur, men ellers er de lette å holde rene. Tusen takk for utfyllende svar! Jeg lette etter omtaler på nettbutikker, men fant kun på amerikanske. Der vekslet det liksom mellom ren lovprising og total slakt, så jeg ble veldig usikker. Det folk kritiserte var at andre husdyr kunne trenge seg fram ved siden av katten den var kodet for, og selv om katten med riktig chip ble presset bort fra automaten, så lukket ikke lokket seg, så den andre kunne bare spise fritt. Jeg forsto det også slik at andre kunne spise fra siden mens riktig katt var på plass med luken åpen. Hos oss er problemet to hunder som elsker kattemat, og det skal de jo absolutt ikke ha, så her står kattematen på kjøkkenbenken (en løsning jeg ikke er begeistret for). Etter å ha lest noen av disse omtalene ble jeg usikker på om surefeed kommer til å fungere, fordi de blir helt desperate etter kattemat, og ikke har særlig respekt for katten. Den er jo nokså dyr, så vil helst unngå bomkjøp. Men slik jeg forstår deg er det teknisk sett ikke noe å utsette på den, i hvert fall, og det er jo bra. Anonymkode: 84886...217
Minya Skrevet 25. august 2018 #4 Skrevet 25. august 2018 Vi har ikke hatt noe problem med at minsten har klart å snike mat fra gamlepus sin automat. Så lenge batteriene fungerer riktig (det blinker et rødt lys når du bør bytte) så skal automaten lukke seg så snart katten går fra skåla. Det er også tre settings for lukkehastighet, så det kan hende de som klagde brukte den tregeste hastigheten, for da lukker ikke skåla seg før pus har rukket å gå ut fra kjøkkenet. En ekstremt pågående hund klarer kanskje å snike til seg en knott eller to, men jeg tviler sterkt. Så lenge automaten står opp mot en vegg, er det utrolig vanskelig å komme til for et dyr som er større enn katten. Vi kjøpte dem på Animail, der har de for øyeblikket fri frakt, og returordningen der er god.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #5 Skrevet 25. august 2018 Kan bare si meg enig i den over her! Anonymkode: 8f632...e4b
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #6 Skrevet 25. august 2018 O 3 timer siden, Minya skrev: Vi har ikke hatt noe problem med at minsten har klart å snike mat fra gamlepus sin automat. Så lenge batteriene fungerer riktig (det blinker et rødt lys når du bør bytte) så skal automaten lukke seg så snart katten går fra skåla. Det er også tre settings for lukkehastighet, så det kan hende de som klagde brukte den tregeste hastigheten, for da lukker ikke skåla seg før pus har rukket å gå ut fra kjøkkenet. En ekstremt pågående hund klarer kanskje å snike til seg en knott eller to, men jeg tviler sterkt. Så lenge automaten står opp mot en vegg, er det utrolig vanskelig å komme til for et dyr som er større enn katten. Vi kjøpte dem på Animail, der har de for øyeblikket fri frakt, og returordningen der er god. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan bare si meg enig i den over her! Anonymkode: 8f632...e4b Okay, det avgjør saken, vi kjøper den. Tusen takk for tips! Anonymkode: 84886...217
Minya Skrevet 25. august 2018 #7 Skrevet 25. august 2018 Null stress. Trenger du flere tips når du har fått automatene i hus, er det bare å PM'e meg. 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #8 Skrevet 25. august 2018 24 minutter siden, Minya skrev: Null stress. Trenger du flere tips når du har fått automatene i hus, er det bare å PM'e meg. Tusen takk, det var kjempesnilt! Anonymkode: 84886...217
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå