Gå til innhold

Barnehage Kristiansand - hvilken er bra av disse barnehagene: Møllestua, Ravnedalen eller Hellinga

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å skrive våre barn opp på venteliste i en av de nevnte 3 barnehagene, altså enten Møllestua, Ravnedalen eller Hellinga barnehage. Vi håper på innspill vedrørende, hvilken av de, som vi evt. bør velge.

Det gjelder våre tvillinger, som er 2 år gamle.

Kort om bakgrunnen:

- Dels er vi temmelig usikre på, om våre barn trives bra på nåværende barnehage, og det virker tvilsomt om nåværende barnehage noensinne blir bra nok så å si. Vi flyttet nylig til byen, så er ekstremt få steder som har ledig plass, og de beste barnehagene er for tiden fullt opp virker det til, forståelig nok.

- Dels passer de tre nevnte barnehagene mye bedre geografisk sett. Vårt hus litt omtrent mitt mellom de tre, og hadde vært kjekt at barnene på sikt kan treffe andre barn i vårt lokalområde.

Ser frem til innspill fra dere. Heller skriv for mye enn for lite, vi er veldig takknemmelige for meninger og råd vedr. dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber i bhg i Kristiansand, og har ikke hørtom Hellinga. Møllestua har jeg hørt mye godt om. Ravnedalen vet jeg ikke så mye om. 

Har du sjekket om de ligger ute med resultater av brukerundersøkelser? Eventuelt ring barnehagene og spør om å komme på besøk for å se. Man får ganske raskt inntrykk om det er en god plass for de små :) 

Anonymkode: c2e6c...fd5

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner flere som har hatt barn i begge barnehager, og alle er veldig fornøyde med Møllestua/ den ved Ravnedalen.

Har aldri hørt om Hellinga.

Anonymkode: 0e745...7ec

Skrevet

Glemte å legge til at jeg kjenner flere med barn i barnehagealder som bor på Grim, og jeg har inntrykk av at de trives veldig godt :) 

Støtter deg i å velge en i nærområdet, jeg flytter nok selv til Grim med barn når jeg skal flytte fra Oslo.

Hadde planer om å flytte for et par år siden, og undersøkte da blant kjente ang gode barnehager på Grim - disse to samt en liten familiebarnehage på Artillerivollen ble trukket positivt frem. 

Men siden du har tvillinger hadde jeg ikle valgt en familiebhg først - tipper de har godt av å kunne ha litt selvstendig rom/tid. Det er lettere i barnehager med flere avdelinger.

Anonymkode: 0e745...7ec

Skrevet

Hva med hokus Pokus? Kjempefornøyd med de og de samhandler jo også litt med universitetet siden det er en SIA barnehage :)

Anonymkode: 47552...3d7

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med hokus Pokus? Kjempefornøyd med de og de samhandler jo også litt med universitetet siden det er en SIA barnehage :)

Kjenner noen som tok barnet sitt ut av hokusp. etter 3 dager med tilvenning. Helt grusom barnehage hvor de har null kontroll på ungene, ingen av de ansatte tok det nye barnet imot de dagene de var der, og ungene må ligge med seler i køyesenger når de skal sove. 

Jeg hadde aldri valgt den barnehagen, nei. Finnes heldigvis mange andre å velge i :-) 

Anonymkode: 91b36...74a

• Liker 1
Skrevet
På 23.8.2018 den 19.16, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde studentpraksis der og det er alt for mage barn på ett sted. På gruppa jeg fulgte var det tolv barn og en førskolelærer. De hadde ikke faste pauser, de fleste dagene var det pause den siste halvtimen før vi skulle gå for dagen. Måltidene, ungene satt alene ved bordet og vi voksne måtte stå å følge med men skulle helst ikke hjelpe med noe selv ikke der hvor barn ikke spiste. Alt er galt med hokus. 

Anonymkode: 35bba...bbb

Skrevet

Ravnedalen samarbeider med sia de og. 

Skrevet

Møllestua er en flott Bhg, Ravnedalen også har jeg hørt. Jeg ville nok satt de opp på venteliste på alle tre. Ok å ha de i nærområdet om dere tenker at dere skal bo der til skolestart så de går sammen med noen fra Bhg. 

Anonymkode: 06415...a15

Skrevet
På 24.8.2018 den 18.45, AnonymBruker skrev:

Kjenner noen som tok barnet sitt ut av hokusp. etter 3 dager med tilvenning. Helt grusom barnehage hvor de har null kontroll på ungene, ingen av de ansatte tok det nye barnet imot de dagene de var der, og ungene må ligge med seler i køyesenger når de skal sove. 

Jeg hadde aldri valgt den barnehagen, nei. Finnes heldigvis mange andre å velge i 🙂

Anonymkode: 91b36...74a

På 25.8.2018 den 3.42, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde studentpraksis der og det er alt for mage barn på ett sted. På gruppa jeg fulgte var det tolv barn og en førskolelærer. De hadde ikke faste pauser, de fleste dagene var det pause den siste halvtimen før vi skulle gå for dagen. Måltidene, ungene satt alene ved bordet og vi voksne måtte stå å følge med men skulle helst ikke hjelpe med noe selv ikke der hvor barn ikke spiste. Alt er galt med hokus. 

Er det sant?! :sjokk:

Trodde de barnehagene var ganske like (min går på avd Grimstad) og der har de utrolig mye struktur og ryddige forhold. Barna blir sett og hørt, alle de voksne vet hvem vi er og hvor barna er til enhver tid. Høres ikke ut som de har samme praksis i krs  :( Avd Grimstad er kjent for å være den beste bhg i byen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...