Kjetil E Skrevet 23. august 2018 #1 Skrevet 23. august 2018 Hei lurte på en ting, teoretisk er det jo mulig hvis man får et barn i januar og får et til i desember. Men finnes det faktisk tilfeller hvor dette har skjedd?
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #2 Skrevet 23. august 2018 Ja, kjenner en med et barn født i januar og et i oktober samme år. Anonymkode: 22fa4...66d
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #3 Skrevet 23. august 2018 jeg gikk i klasse gjennom barneskolen med to brødre som gikk i samme klasse, førstemann med bursdag i januar, neste i desember Anonymkode: 674dc...cbd
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #5 Skrevet 23. august 2018 7 minutter siden, Kjetil E skrev: Hei lurte på en ting, teoretisk er det jo mulig hvis man får et barn i januar og får et til i desember. Men finnes det faktisk tilfeller hvor dette har skjedd? I praksis er dette mulig, men ikke anbefalt av hensyn til barna. Den ene vil ligge langt foran den andre og de vil ha en konkuranse innbyrdes om å være best. Ikke sunt. Av samme grunn anbefales det å skille enkelte tvillingpar alt i bhg. Anonymkode: 986ea...785
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #6 Skrevet 23. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: I praksis er dette mulig, men ikke anbefalt av hensyn til barna. Den ene vil ligge langt foran den andre og de vil ha en konkuranse innbyrdes om å være best. Ikke sunt. Av samme grunn anbefales det å skille enkelte tvillingpar alt i bhg. Anonymkode: 986ea...785 Bare pga at den ene er født tidlig på året, og den andre sent, er det ikke dermed sagt at den ene vil ligge foran den andre. Min sønn født sent på året (prematur) ligger foran min sønn født i april samme år. Barn er forskjellig. Anonymkode: 52c8d...f02 5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #7 Skrevet 23. august 2018 Kjenner et søskenpar der hun er født i februar og han i november. Anonymkode: 58bc6...d30
Ulrikke Skrevet 23. august 2018 #8 Skrevet 23. august 2018 Kjenner to søskenpar faktisk... Det ene er født i hhv januar og november, de andre er født i mars og desember (sistnevnte prematurt) Selv dem prematurfødte har gått på samme trinn som sitt søsken. Begge søskenparene har gått i hver sin klasse på samme trinn da...
Daria Skrevet 23. august 2018 #9 Skrevet 23. august 2018 Det var et tilfelle på barneskolen min hvor lillesøster begynte et år for tidlig for å få gå i samme klasse som storebror - med mamma som klasseforstander... Hvorvidt det var spesielle grunner til det eller hvordan mor i det hele tatt fikk lov (jeg jobber i skolen nå, og vi prøver hardt å unngå at foreldre skal undervise sine egne barn) aner jeg ikke, men jeg husker at vi medelever syntes det var litt merkelig...
Minlillesky Skrevet 23. august 2018 #10 Skrevet 23. august 2018 21 minutter siden, Daria skrev: Det var et tilfelle på barneskolen min hvor lillesøster begynte et år for tidlig for å få gå i samme klasse som storebror - med mamma som klasseforstander... Hvorvidt det var spesielle grunner til det eller hvordan mor i det hele tatt fikk lov (jeg jobber i skolen nå, og vi prøver hardt å unngå at foreldre skal undervise sine egne barn) aner jeg ikke, men jeg husker at vi medelever syntes det var litt merkelig... En gutt på skolen her, har mamma sin som lærer, i sin klasse. Jeg synes det er merkelig, og at det i det hele tatt er lov.. Usikker på om han fikk henne som lærer i år og, men det var sånn i fjor. Jeg synes det blir feil, uansett hvor fint det går..
Kjetil E Skrevet 23. august 2018 Forfatter #11 Skrevet 23. august 2018 39 minutter siden, Minlillesky skrev: En gutt på skolen her, har mamma sin som lærer, i sin klasse. Jeg synes det er merkelig, og at det i det hele tatt er lov.. Usikker på om han fikk henne som lærer i år og, men det var sånn i fjor. Jeg synes det blir feil, uansett hvor fint det går.. Det er vel ikke helt uvanlig at elever har en av sine foreldre som lærer. Spesielt på mindre steder har jeg inntrykk av at dette er ganske vanlig. Ellers takk for svar folkens.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #12 Skrevet 23. august 2018 Kjenner til et søskenpar, han er født tidlig på året og hun sent. Tror hun er prematur i tillegg. Anonymkode: 32229...2a0
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #13 Skrevet 23. august 2018 Vet om to søskenpar som er født i samme år. Anonymkode: f167c...b50
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #14 Skrevet 23. august 2018 Jeg har gått i samme klasse som mitt adopterte søsken, fordi en av oss hadde fremskutt skolestart. Vi gikk i klasse med et annet søskenpar hvor en var født i januar og en i november. Anonymkode: 985c1...0a5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #15 Skrevet 23. august 2018 5 hours ago, Kjetil E said: Det er vel ikke helt uvanlig at elever har en av sine foreldre som lærer. Spesielt på mindre steder har jeg inntrykk av at dette er ganske vanlig. Ellers takk for svar folkens. Vil bare føye til litt her. Jeg jobbet på en stor skole. Fylkets største barneskole. Der var det ei som måtte være lærer for sitt eget barn. Mangel på lærere som kunne undervise i faget var nok grunnen. Anonymkode: 11c8b...af6 1
Arkana Skrevet 23. august 2018 #16 Skrevet 23. august 2018 Ja, jeg gikk i klasse på barneskolen med et søskenpar hvor han var født i januar og hun i desember samme år. Det var helt problemfritt på alle måter.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #17 Skrevet 23. august 2018 Kjenner til et par slike tilfeller. Anonymkode: 1bc0a...a32
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #18 Skrevet 23. august 2018 Gikk i klasse med to halvbrødre født 1 mnd fra hverandre 🤪 samme far, ulike mødre. Hehe. Drama på bygda! Mødrene var heldigvis vel forlikte før de begynte på skolen, for det var ikke noe parallellklasser å skille guttene i. ikkke det du lurte på, men uansett en artig historie. Takk for meg. Anonymkode: fbc58...f60 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #19 Skrevet 23. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Gikk i klasse med to halvbrødre født 1 mnd fra hverandre 🤪 samme far, ulike mødre. Hehe. Drama på bygda! Mødrene var heldigvis vel forlikte før de begynte på skolen, for det var ikke noe parallellklasser å skille guttene i. ikkke det du lurte på, men uansett en artig historie. Takk for meg. Anonymkode: fbc58...f60 Hehe, kjenner til med lignende histore. Men der kom det i tillegg en lillebror ett år etter. Anonymkode: 1bc0a...a32
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #20 Skrevet 23. august 2018 10 hours ago, Kjetil E said: Hei lurte på en ting, teoretisk er det jo mulig hvis man får et barn i januar og får et til i desember. Men finnes det faktisk tilfeller hvor dette har skjedd? Da jeg gikk på Vgs var jeg venninne med to jenter som var søstre. Det var ett år mellom dem, men hun ene hadde vært i USA på utveksling ett år. Av ulike grunner måtte hun derfor ta vgs sammen med søsteren. De fikk gå i ulike parallellklasser da. Jeg ble venner med begge, og en av dem møter jeg fremdeles noen ganger årlig. 🙂 Nå er det ca 15 år etterpå. Anonymkode: dff74...250 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå