Gå til innhold

Bruker du underkjole under hverdagskjole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg rydde litt i noen skap og da dukket det opp tre underkjoler og to underskjørt...noe som er lenge siden sist jeg har brukt så lurer jeg på:

Bruker du underkjole under hverdagskjolen? Evt. når? Og uansett lengde?

Anonymkode: c9bf5...be2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker aldri underkjole til noen kjole noensinne.

Anonymkode: 5fd1a...e4b

• Liker 7
Skrevet

Hva er hensikten med underkjole egentlig? Å skåne den vanlige kjolen for kroppskontakt, så den kan vaskes mindre? Eller hindre folk i å se gjennom en litt gjennomsiktig vanlig kjole om den er av sånt stoff noen steder?

Men jeg har aldri brukt underkjole som jeg kan huske og jeg er 51. Kjøper vel ikke sånne kjoler der det er nødvendig.

Skrevet

Har en skjorte-kjole som er i et slikt materiale at den fester seg litt til strømpebuksen og det ser ikke så fint ut, så da bruker jeg en sånn tynn underkjole (ser ut som en lang litt løs singlet) under for at den skal "falle" bedre. Ellers bruker jeg det ikke :)

Anonymkode: 3bf83...a9c

• Liker 6
Skrevet

Ja det gjør jeg stort sett.

Anonymkode: 0d497...96c

Skrevet

Det hender. Noen ganger fordi kjolen skal falle penere på kroppen, andre ganger pga den originale kjolen er litt gjennomsiktig.

• Liker 7
Skrevet

Bruker aldri underkjole. De eneste gangene jeg kunne ha gjort det er hvis jeg bruker ull som klør. 

Skrevet

Underkjoler har jeg ikke, men underskjørt bruker jeg. For at skjørtet skal sitte penere, for å unngå at det klatrer på tykke strømper eller for å unngå at hele verden kan se undertøyet mitt gjennom et litt for tynt skjørt...

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg rydde litt i noen skap og da dukket det opp tre underkjoler og to underskjørt...noe som er lenge siden sist jeg har brukt så lurer jeg på:

Jeg bruker underkjole under ullkljoler på vinteren.

Skrevet

Bruker underkjole noen få ganger for at den skal falle fint. Ellers bruker jeg underkjole når det  er kaldt ute.

• Liker 2
Skrevet

Stort sett alltid. Kjolen sitter penere på og den kryper ikke oppover.

Anonymkode: 2b1d3...00f

• Liker 6
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er kjolen gjennomsiktig aå bruker jeg "underplagg" under. En strikkekjole utenpå en ullstrømpebukse medfører at kjolen og strømpebuksa klistrer seg sammen da er underplagg løsningen. Hva du bruker av klær og hvordan du vil ta deg ut avgjør hva du velger å bruke.

Anonymkode: ab1ea...f3f

• Liker 1
Skrevet

Nei har aldri brukt underkjole eller underskjørt.  Ser ikke noen grunn til å bruke det.

Skrevet

Bruker alltid underkjole. Kjolene sitter mye finere på! Jeg har også flere underkjoler med «integrert» BH, de er best å bruke.

Anonymkode: d437f...63f

• Liker 3
Skrevet

Gjør det på noen kjoler og skjørt for at de skal falle finere (kommer an på stoffet og hva jeg har under), og med noen finere sommerkjoler har jeg hudfarget underkjole fordi de er litt gjennomsiktige. Vil ikke at folk skal se fargen på trusa 😊

Anonymkode: 34fc0...f92

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker av og til underkjole, og nesten alltid underskjørt. De fleste kjoler sitter penere på med underkjole på. Det samme gjelder skjørt. 

Anonymkode: 97ec7...03c

• Liker 1
Skrevet

Ja det gjør jeg. Mange kjoler blir litt for gjennomsiktig i godt lys så derfor bruker jeg underkjole heller enn at folk kan se hva jeg har under kjolen.

• Liker 1
Skrevet
På ‎23‎.‎08‎.‎2018 den 9.50, AnonymBruker skrev:

Bruker aldri underkjole til noen kjole noensinne.

Anonymkode: 5fd1a...e4b

Det høres bra ut. Apropos en annen tråd her. Underkjole er "Kjerring". Fryktelig.

Skrevet

Bruker av og til underkjole eller underskjørt hvis kjole/skjørt ikke er fora.

Anonymkode: ae1ab...aa8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...