AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #1 Skrevet 23. august 2018 Han er tre år eldre enn meg (jeg er 28), og kommer stadig med bemerkninger på alderen min. "Stig på, unge dame. Hm. Om to år kan jeg ikke kalle deg ung lenger", "Du må nyte det mens du kan, snart blir du eldre", "...*delsetning*, du er jo 30 tross alt". Tips til comeback? Og hva kan være grunnen til at han sier sånne ting? Har ikke inntrykk av at han er veldig opptatt av unge damer, egentlig. Anonymkode: 7e35a...6ee
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #2 Skrevet 23. august 2018 Dårlig sans for humor, han der? ☺ Anonymkode: 064c6...ad1 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #3 Skrevet 23. august 2018 Du først gamlefar, alder før skjønnhet, biltema har tilbud på rullator nå... Anonymkode: 6925e...ddb 12
Gjest Nina1975 Skrevet 23. august 2018 #4 Skrevet 23. august 2018 "Du vil altid være eldre enn meg uansett" kanskje?"Du er heldig som har en yngre dame" " Ikke så lenge før du blir 40 år, gammel og satt" "Skal jeg hjelpe deg, ikke så lett for gamle folk, kanskje?" Bare kjør på med sånt, kanskje han skjønner hvor dumt det høres ut. Hadde blitt irritert, er jo ikke akkurat så morsomt.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #5 Skrevet 23. august 2018 Haha, han virker opptatt av å etablere et slags maktforhold mellom dere. Ubevisst regner jeg med, men likevel. Får håpe det er uskyldig! Det er det sikkert. Hadde heller spilt opp hvor heldig han er som har en yngre dame, enn å rakke ned på alderen hans. Alltid en vinner med damer som setter seg selv i et godt lys på en uhøytidelig selvsikker måte. Anonymkode: be0ce...6ca 5
Gjest Dævendøtte Skrevet 23. august 2018 #6 Skrevet 23. august 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du først gamlefar, alder før skjønnhet, biltema har tilbud på rullator nå... Anonymkode: 6925e...ddb Som jeg skulle sagt det selv Alder før skjønnhet er en genial ting å si, når brukt riktig!
Gjest Dævendøtte Skrevet 23. august 2018 #7 Skrevet 23. august 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han er tre år eldre enn meg (jeg er 28), og kommer stadig med bemerkninger på alderen min. "Stig på, unge dame. Hm. Om to år kan jeg ikke kalle deg ung lenger", "Du må nyte det mens du kan, snart blir du eldre", "...*delsetning*, du er jo 30 tross alt". Tips til comeback? Og hva kan være grunnen til at han sier sånne ting? Har ikke inntrykk av at han er veldig opptatt av unge damer, egentlig. Anonymkode: 7e35a...6ee Jeg er fem år eldre enn mannen min, og nærmer meg snart 50 år.. Han prøvde seg noen ganger med at jeg er mye eldre enn ham, blant annet på treningssenteret. Da spurte jeg bare tre stykker der, gjett hvor gamle vi er. Alle trodde mannen min var minst fem år eldre enn meg. Jeg blir ofte tatt for å være ti år yngre enn det jeg er, han stoppet fort å prate om alderen min Dessuten trener jeg aktivt, noe han ikke gjør. Det er ingen tvil om at det hjelper også, jeg er lett og ledig, han er tung og treg.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #8 Skrevet 23. august 2018 Kos deg med gentlemannen din Anonymkode: f7370...8d2
Surikatta Skrevet 23. august 2018 #9 Skrevet 23. august 2018 Han er i 30-årskrise og prøver å overføre det på deg også? ''unge dame'' er fint og gentlemanaktig. Resten er bare barnslig, men dette parerer du lett 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #10 Skrevet 23. august 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Haha, han virker opptatt av å etablere et slags maktforhold mellom dere. Ubevisst regner jeg med, men likevel. Får håpe det er uskyldig! Det er det sikkert. Hadde heller spilt opp hvor heldig han er som har en yngre dame, enn å rakke ned på alderen hans. Alltid en vinner med damer som setter seg selv i et godt lys på en uhøytidelig selvsikker måte. Anonymkode: be0ce...6ca Hva er det med dere (ja, generalisering!) kvinner og å alltid skulle tolke alt i verste mening? Det handler ikke om maktforhold, men et forsøk på humor. Feks for mange år siden når en vennine av meg var 18 og ble sammen med en som var 16, snart 17, så fikk hun høre ofte "jasså, du liker smårips?" og lignende. Det var kun ment som spøk og erting og handler slettes ikke om noe maktforhold. Eller hvis man fortsatt er ung (la oss si 25) og kommer med frasen "da jeg var ung" til en annen venn som er 23. Eller sier til personen på 23 noe slik som "du vil skjønne det når du kommer på min alder" osv. Maktforhold meg opp i ræven Anonymkode: b8f81...425 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #11 Skrevet 23. august 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva er det med dere (ja, generalisering!) kvinner og å alltid skulle tolke alt i verste mening? Det handler ikke om maktforhold, men et forsøk på humor. Feks for mange år siden når en vennine av meg var 18 og ble sammen med en som var 16, snart 17, så fikk hun høre ofte "jasså, du liker smårips?" og lignende. Det var kun ment som spøk og erting og handler slettes ikke om noe maktforhold. Eller hvis man fortsatt er ung (la oss si 25) og kommer med frasen "da jeg var ung" til en annen venn som er 23. Eller sier til personen på 23 noe slik som "du vil skjønne det når du kommer på min alder" osv. Maktforhold meg opp i ræven Anonymkode: b8f81...425 Men han sier det ikke i en spøkefull tone, heller småspydig eller monotont. Blir egentlig litt lei meg, da han kritiserer andre ting også.Ting jeg gjør. Og jobben min. Så neste gang skal jeg ta det litt mer alvorlig opp med han, for har prøvd å bare være "lett" i tonen foreløpig. Evt. latt som han bare spøkte (i god tro) og spøkt tilbake. Har bare litt vanskeligheter med å forstå hvorfor folk føler seg bedre av å få andre til å føle seg verre. Han sier han er glad i meg, så blir litt usikker på om det er jeg som er naiv/betatt, eller om han bare er ubetenksom. Han er jo litt spesiell på sine måter, uten at jeg synes det gjør noe. Har det kjempemorsomt ellers med han. Anonymkode: 7e35a...6ee
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #12 Skrevet 23. august 2018 Spør han om hvordan det var under krigen. Anonymkode: 17db7...d52 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #13 Skrevet 23. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er det med dere (ja, generalisering!) kvinner og å alltid skulle tolke alt i verste mening? Det handler ikke om maktforhold, men et forsøk på humor. Feks for mange år siden når en vennine av meg var 18 og ble sammen med en som var 16, snart 17, så fikk hun høre ofte "jasså, du liker smårips?" og lignende. Det var kun ment som spøk og erting og handler slettes ikke om noe maktforhold. Eller hvis man fortsatt er ung (la oss si 25) og kommer med frasen "da jeg var ung" til en annen venn som er 23. Eller sier til personen på 23 noe slik som "du vil skjønne det når du kommer på min alder" osv. Maktforhold meg opp i ræven Anonymkode: b8f81...425 Enig!!!! Dame 45 Anonymkode: a27c7...ce8
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #14 Skrevet 23. august 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er det med dere (ja, generalisering!) kvinner og å alltid skulle tolke alt i verste mening? Det handler ikke om maktforhold, men et forsøk på humor. Feks for mange år siden når en vennine av meg var 18 og ble sammen med en som var 16, snart 17, så fikk hun høre ofte "jasså, du liker smårips?" og lignende. Det var kun ment som spøk og erting og handler slettes ikke om noe maktforhold. Eller hvis man fortsatt er ung (la oss si 25) og kommer med frasen "da jeg var ung" til en annen venn som er 23. Eller sier til personen på 23 noe slik som "du vil skjønne det når du kommer på min alder" osv. Maktforhold meg opp i ræven Anonymkode: b8f81...425 Jeg er mann hvis det er viktig for deg. Jeg tolker ikke i verste mening, men etter innfallsmetoden, hehe. Skal ikke være bastant på at min tolkning er riktig heller, Du kommer med en annen tolkning, som TS forsåvidt avviser, men jeg gidder ikke å være så bastant på at du tar feil heller. Anonymkode: be0ce...6ca
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #15 Skrevet 23. august 2018 Sånn spøker jeg også med kjæresten min. Han er 1 år yngre. 🙈 det er jo bare for gøy! Anonymkode: 775c0...be2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #16 Skrevet 23. august 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Men han sier det ikke i en spøkefull tone, heller småspydig eller monotont. Blir egentlig litt lei meg, da han kritiserer andre ting også.Ting jeg gjør. Og jobben min. Så neste gang skal jeg ta det litt mer alvorlig opp med han, for har prøvd å bare være "lett" i tonen foreløpig. Evt. latt som han bare spøkte (i god tro) og spøkt tilbake. Har bare litt vanskeligheter med å forstå hvorfor folk føler seg bedre av å få andre til å føle seg verre. Han sier han er glad i meg, så blir litt usikker på om det er jeg som er naiv/betatt, eller om han bare er ubetenksom. Han er jo litt spesiell på sine måter, uten at jeg synes det gjør noe. Har det kjempemorsomt ellers med han. Anonymkode: 7e35a...6ee Men han høres jo ikke noe OK ut i det hele tatt! Anonymkode: 904e3...f23
Dr. A. Kula Skrevet 23. august 2018 #17 Skrevet 23. august 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Men han sier det ikke i en spøkefull tone, heller småspydig eller monotont. Blir egentlig litt lei meg, da han kritiserer andre ting også.Ting jeg gjør. Og jobben min. Så neste gang skal jeg ta det litt mer alvorlig opp med han, for har prøvd å bare være "lett" i tonen foreløpig. Evt. latt som han bare spøkte (i god tro) og spøkt tilbake. Har bare litt vanskeligheter med å forstå hvorfor folk føler seg bedre av å få andre til å føle seg verre. Han sier han er glad i meg, så blir litt usikker på om det er jeg som er naiv/betatt, eller om han bare er ubetenksom. Han er jo litt spesiell på sine måter, uten at jeg synes det gjør noe. Har det kjempemorsomt ellers med han. Anonymkode: 7e35a...6ee Det beste er å si rett ut at du blir lei deg av de små kommentarene. Be han slutte! Om han er glad i deg, vil han endre seg, ta hensyn (men han kan glippe og da minner du han på det). Du merker fort om han ser at det sårer og ønsker å ta hensyn, eller bare feier det vekk og fortsetter. Ingen grunn til å gjøre det verre med å ta igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå