Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et barn på 11 og vurderer å skaffe henne et "barnebankkort" hvor hun får inn litt penger (her tenker vi en fast sum i mnd) hun kan bruke på ting hun ønsker. Har og hørt at slike kort ikke kan brukes til netthandel o.l.

Noen som har erfaring med et slikt kort? Jenta er susete og jeg er redd hun vil miste kortet (evt så vil hun føle seg veldig stor og passe godt på?) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge mine fikk bankkort når de var 10 år. De tok "bankkortlappen" på nett først, så de viste hva de var, hva man kan gjøre og ikke gjøre. 

De har begge en app på telefonen slik at de kan sjekke saldoen når de vil, på den måten har de god kontroll over hvor mye penger de har og hva de har brukt pengene på.

Fungerer veldig fint her ihvertfall.

Det står ikke noe sensitiv informasjon på kortet, som fødselsnummer. Så om man skulle miste det så må man selvfølgelig stenge kortet, men man trenger ikke å være redd for at noen har stjålet fødselsnummeret. 

For barn under 15 år så kan ikke kortet brukes på nettet nei, det har ikke kortnummer. 

Anonymkode: 56eea...7c8

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begge mine fikk bankkort når de var 10 år. De tok "bankkortlappen" på nett først, så de viste hva de var, hva man kan gjøre og ikke gjøre. 

De har begge en app på telefonen slik at de kan sjekke saldoen når de vil, på den måten har de god kontroll over hvor mye penger de har og hva de har brukt pengene på.

Fungerer veldig fint her ihvertfall.

Det står ikke noe sensitiv informasjon på kortet, som fødselsnummer. Så om man skulle miste det så må man selvfølgelig stenge kortet, men man trenger ikke å være redd for at noen har stjålet fødselsnummeret. 

For barn under 15 år så kan ikke kortet brukes på nettet nei, det har ikke kortnummer. 

Anonymkode: 56eea...7c8

Så informativt svar fra deg, takk! 😊

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Bonusdatteren min fikk bankkort tidlig, har vært en super måte for henne å disponere sine penger på. Nå er hun 15 og har fått et "ordentlig" bankkort. Mens bonussønn har ikke fått bankkort enda, han hadde mista det etter en dag uansett ;) Han blir 13 år... 

• 3 uker senere...
Skrevet
På 23.8.2018 den 9.24, MarianneE skrev:

Vi har et barn på 11 og vurderer å skaffe henne et "barnebankkort" hvor hun får inn litt penger (her tenker vi en fast sum i mnd) hun kan bruke på ting hun ønsker. Har og hørt at slike kort ikke kan brukes til netthandel o.l.

Noen som har erfaring med et slikt kort? Jenta er susete og jeg er redd hun vil miste kortet (evt så vil hun føle seg veldig stor og passe godt på?) 

Alt for tidlig!

Anonymkode: b39bb...373

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt for tidlig!

Anonymkode: b39bb...373

Hvorfor det?

Anonymkode: 4bfc6...b95

Skrevet

Vår sønn fikk bankkort ved 10-årsalderen. Det er veldig kjekt. Han handler feks middag av og til, og vi setter bare penger rett inn på kontoen hans. Skal han i svømmehallen har han penger osv. Men bruk av kontanter er helt klart bedre for å gi økonomisk forståelse. Så vi startet med det. Han fikk først kort når pengeforståelsen var på plass.

Datteren vår får også bankkort når hun blir 10.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...