Gå til innhold

Til dere "eksperter" ogg allvitende kvinner/menn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg reagerer sterkt på hvordan enkelte uttaler seg her på KG og hvilken komentarer de legger igjen. Det gjelder spesielt på "Barn og familie".

Her er det mange foreldre som stiller spørsmål om diverse ting angående deres barn, dele erfaringer, ber om tips/råd osv osv. Og jaggu meg er det mange her som kan ALT! Spesielt dette med å dele ut diagnoser til barn. Her er eksempler:

• Barn på 1,5 år vil ikke ha kos med mamma. Svar fra en bruker: Autisme? 
  • Barn 3,5 får raserianfall. Svar fra en bruker: ADHD? Autisme?
  • Ban 3-4 år vil ha på seg samme genser i barnehagen 3 dager på rad. Svar fra en bruker: Autisme?  
  • Barn leker kun med tog og lego: Svar fra en bruker: Autisme?

Er dere seriøs??? Hvem faen trur dere at dere er? Å komme med slike skremselsutsagn angående ens barn er helt forkastelig! Folk som dere burde nesten legges selv inn under en eller annen psykiatrisk evaluering. Hva trur dere disse foreldrene tenker når de leser slike ting?

Barn er forkjellige, og skulle man se på typiske tegn for adhd eller autisme hos alle barn, så vil du finne ett eller annet hos 90% av barna! ADHD, og AUTISME er nok mer sammensatt en dette og det gjøres en profesjonell vurdering av erfarne mennesker, og denne evalueringen foregår over lengre tid og mange faktorer spiller inn. Så kutt ut faenskapet!

Folk som dere bør seriøst søke om hjelp!

Ellers så bør KG gjøre noe med dette!

Anonymkode: 95594...0f0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drit i KG og snakk med ordentlige mennesker i den virkelige verden. Eller les med et finmasket filter. Det håper jeg virkelig at folk med reelle problemer forstår.

Anonymkode: 48849...cb1

Skrevet

Skremselutsagn? Jeg tenker man er hysterisk om man ikke klarer tenke på om eget barn er annerledes, vurdere om det kan ha en diagnose. Det betyr ikke at man bestemmer seg for at eget barn har autisme på sekundet, abre at man har tankene åpne for flere ideer og muligheter. Mulig de barna i de trådene ikke har autisme eller adhd, men synes du overdriver. Det er et spørsmål, tips, forslag, ikke et forsøk på å diagnostisere barnet i HI

Anonymkode: b50f6...250

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skremselutsagn? Jeg tenker man er hysterisk om man ikke klarer tenke på om eget barn er annerledes, vurdere om det kan ha en diagnose. Det betyr ikke at man bestemmer seg for at eget barn har autisme på sekundet, abre at man har tankene åpne for flere ideer og muligheter. Mulig de barna i de trådene ikke har autisme eller adhd, men synes du overdriver. Det er et spørsmål, tips, forslag, ikke et forsøk på å diagnostisere barnet i HI

Anonymkode: b50f6...250

Altså, på bakgrunn av kun en enkelt ting, som at ett barn ønsker å ha på seg samme genser, så konkluderer noen med autisme?

Seriøst?

Om det var flere ting med dette barnet, ok la gå... men en genser???? Ellers er ungen helt normal? Og så kommer "eksperten" in og skriver autisme?

Anonymkode: 95594...0f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...