Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Ipad pro .... studier - luksus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gammel MacBook air , full av private ting. 

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe en iPad pro med tastatur, og bruke på forelesninger, lesing , studiene mine, den er liten og lett og ser så enkelt ut med den penna. Den er ganske dyr, men 

vil egentlig vite om noen har erfaring med denne som student - laptop, lese artikler , bruke excel, lage presentasjoner etc...? Unødig dyrt? 

Anonymkode: 4a864...192

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe en iPad pro med tastatur, og bruke på forelesninger, lesing , studiene mine, den er liten og lett og ser så enkelt ut med den penna. Den er ganske dyr, men 

vil egentlig vite om noen har erfaring med denne som student - laptop, lese artikler , bruke excel, lage presentasjoner etc...? Unødig dyrt? 

Ingen kommentarer? 

TS

Skrevet

Kjøp en notisblokk for en tier på nille. 

Hater nettbrett. Dummeste oppfinnelsen ever.

Skrevet

Ipad fungerer fint når man er student. Ingen vits i og kjøpe seg en ny pc hvis du bare skal bruke den til studiene dine. Jeg hadde valgt å bruke ipad selv, om jeg hadde hatt en ipad. Jeg bruker bare pc til å ta notater i forelesninger og til selvstudium, ellers bruker ikke jeg pc i det hele tatt. Man kan jo gjøre omtrent alt på en ipad, også er den som sagt enklere å ta med seg til forelesninger. Synes det er tungt å ta med seg en stor og tung pc.

Vet ikke om det var svar på spørsmålet ditt.

Anonymkode: 18f53...5fa

Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Det man kanskje bør finne ut er om det et er middel for bedre karakterer og resultater eller ikke. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har iPad på jobb, og irriterer meg grønn over at noen av tingene man kan gjøre på PC ikke funker på iPad. Vi snakker noen ting i office som blir veldig tungvint i forhold. Ville derfor ikke gjort det. Hadde heller kjøpt en billig lett PC hvis det kun er en digital notatbok du trenger.

Anonymkode: 338c7...942

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har iPad på jobb, og irriterer meg grønn over at noen av tingene man kan gjøre på PC ikke funker på iPad. Vi snakker noen ting i office som blir veldig tungvint i forhold. Ville derfor ikke gjort det. Hadde heller kjøpt en billig lett PC hvis det kun er en digital notatbok du trenger.

Anonymkode: 338c7...942

Ja, har tenkt på det..

Må kunne bruke excel og power point og lagre en del billedfiler.... , samtidig vil jeg at den skal være liten og lett ..Har en stasjonær uansett som jeg kan synkronisere mot, men vil ha en liten bærbar slik at jeg kan sitte og jobbe mange steder....

Aner ikke hva jeg skal gå for, blir så fristet når jeg ser på de ulike modellene, lett å gå i fella og kjøpe noe mye dyrene enn man trenger

TS

Skrevet

Hvis du trenger å får opp power point so gjerne brukes mye i forelesninger, så anbefaler jeg ikke ipad. Den sliter med å lese pp, og det blir for mye kluss, manglende bilder/tabeller og dårlig over sikt. Jeg sluttet på bruked ipad på skolen og gikk over til pc blandt annet pga det. En annen ting er at det er dritirriterende med folk som bråker med tastatur under forelesning. Bruk penn og papir, det er bedre for hukommelsen også. 

Anonymkode: 0a9ca...896

Skrevet

Om du må bruke mye power point feks så anbefaler jeg virkelig ikke iPad. Gå for en liten PC istedet, du får tak i mange nå som er nesten like små som iPad, men med bedre ytelse i tilleg til at det er mye på en PC du ikke får gjort på en iPad. 

Anonymkode: 97a74...602

Skrevet

Har du bare følt deg fram til at du må ha Pro siden det høres bedre ut, eller har du sett på spesifikasjonene? Pro-modellene har for de fleste ikke noen større nytteverdi enn den vanlige som er mye rimeligere.

Anonymkode: 213b3...490

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...