Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ca. 8-9 dpo i dag. Til min store fortvilelse har jeg begynt å spotte lysebrunt / lyserødt. Jeg har ca. lutealfase på 11 - 12 dager, men det er vel alt for tidlig med mensen nå?! Hva kan denne blødningen være? Er håpet ute for denne måneden? Jeg kjente på tappeb og den var langt plassert og ganske lukket, men noe åpen må den vel være siden det kommer brunt / rødt utflod fra den?

Anonymkode: 2982b...1dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du menssmerter i tillegg? Jeg opplevde dette den mnd jeg aborterte. Det var noe galt med den graviditeten helt fra 9 dpo.

Anonymkode: 00150...541

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du menssmerter i tillegg? Jeg opplevde dette den mnd jeg aborterte. Det var noe galt med den graviditeten helt fra 9 dpo.

Jeg har ikke mensensmerter..

Skrevet

Har samme opplevelse som AB:..541. Var gravid, men mistet det. 

Anonymkode: 436cb...ec8

Skrevet
25 minutter siden, hotfudge skrev:

Jeg har ikke mensensmerter..

Isåfall kan det være uskyldige blødninger. Vil tro du er gravid med mindre dette har skjedd deg før eller du akkurat har sluttet på hormonprevansjon. Ta en test? 

Skrevet

Har hørt at syklusene kan forandre seg og eggløsning kan komme før eller senere enn antatt. Men det eneste sikre er å ta en test. Om den ikke satt denne mnd kan dere prøve igjen neste mnd, den sitter nok til slutt 😊

Skrevet

Jeg begynte å spotte på dpo 7-9 etter et halvt år uten prevansjon. Ble iallefall veldig overasket første gang det skjedde. Ellers er det jo mulig det er festeblødning?

Skrevet
8 timer siden, prettylittlemisfit skrev:

Har hørt at syklusene kan forandre seg og eggløsning kan komme før eller senere enn antatt. Men det eneste sikre er å ta en test. Om den ikke satt denne mnd kan dere prøve igjen neste mnd, den sitter nok til slutt 😊

Jeg har tatt eggløsningstester denne mnd, derfor jeg vet at jeg hadde eggløsning da 😊

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, hotfudge skrev:

Jeg har tatt eggløsningstester denne mnd, derfor jeg vet at jeg hadde eggløsning da 😊

Festeblødning da kanskje? :)

Skrevet
7 timer siden, bondekone skrev:

Jeg begynte å spotte på dpo 7-9 etter et halvt år uten prevansjon. Ble iallefall veldig overasket første gang det skjedde. Ellers er det jo mulig det er festeblødning?

Nå har jeg plutselig begynt å blø, men livmortappen kjennes ikke så åpen ut som den gjør ved mensen.. Får bare vente og se da, blir ikke klok av noenting..

Skrevet
48 minutter siden, prettylittlemisfit skrev:

Festeblødning da kanskje? :)

Kanskje.. Tiden får bare vise :) Har begynt å blø nå, så blir ikke klok..

Skrevet
14 minutter siden, hotfudge skrev:

Kanskje.. Tiden får bare vise :) Har begynt å blø nå, så blir ikke klok..

Krysser fingrene 🤞

Skrevet
17 minutter siden, prettylittlemisfit skrev:

Krysser fingrene 🤞

Jaa :) Men har du hørt noe om noen vitaminer mot å få lenger lutealfase hvis det jeg har nå er mensen? Kjenner jeg er ganske fortvilet..

Skrevet

Har du for kort lutealfase (under 10 dager)  kan du vurdere progesterontilskudd. Noen (inkludert meg) har effekt av wild yam. Hvorvidt kort lutealfase har å si er forøvrig noe som er under stor diskusjon.

Skrevet
33 minutter siden, bondekone skrev:

Har du for kort lutealfase (under 10 dager)  kan du vurdere progesterontilskudd. Noen (inkludert meg) har effekt av wild yam. Hvorvidt kort lutealfase har å si er forøvrig noe som er under stor diskusjon.

Hvor kan jeg få tak i progesterontilskudd? Og hvordan bruker du wild yam?

Skrevet
44 minutter siden, hotfudge skrev:

Jaa :) Men har du hørt noe om noen vitaminer mot å få lenger lutealfase hvis det jeg har nå er mensen? Kjenner jeg er ganske fortvilet..

Har ikke hørt om det nei, men anbefaler folat. Man får kjøpt på apoteket sånn pakke med alt en "trenger". Fra nycoplus, heter gravid og er fra prøvetiden og første trimester. 

Skrevet

Til info: jeg har kort lutealfase på 11 dager og har blitt gravid på første og andre forsøk, altså jeg har to barn nå. Husker jeg leste om kort lutealfase da jeg skulle prøve og jeg mener huske det ikke var påvist en sammenheng mellom kort lutealfase og infertilitet.

jeg har og fått mensen en gang 8-9 dager dpo faktisk men jeg tror ikke dette har noe med lutealfasen å gjøre, med mindre du begynner å alltid få mensen så kort etter eggløsning.

Anonymkode: 1bc16...e61

Skrevet

Jeg har også lutealfase på 11-12 dager og blir gravid. Egget fester seg rundt 6-7 dpo hos meg.

Skrevet
8 timer siden, hotfudge skrev:

Hvor kan jeg få tak i progesterontilskudd? Og hvordan bruker du wild yam?

Det må igjennom legen😉 som sagt, så er det kun teorier, ikke helt fastlåst. Wild ysm er ettilskudd, og kjøpes på helsekost. Bare pass på at du ikke begynner med den før etter EL,da den kan stoppe EL. Men hadde uansett ventet noen sykluser til du finner ut hva lutealfasen egentlig er på. (Og da kan det og være lurt å tempe så du faktisk vet det)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...