Gå til innhold

Reise alene til utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nylig blitt singel og ønsker å reise en tur til utlandet. Er det noen her som har forslag til steder som ikke bare er tilrettelagt for par og familier?

Alle forslag mottas med takk 🙂

Anonymkode: 215a4...043

Skrevet

Storbyer 😍😍

Anonymkode: c7f03...923

• Liker 4
Skrevet

Hvis du ønsker å reise sammen med andre selv om du reiser alene så ta en kikk på de forskjellige gruppeturer som arrangeres.

Capre Diem. Alene men sammen.  Begge kjønn 

Jomfrureiser  , kun kvinner

Albstross reiser,  Star  tour  tema,  orkidereiser,  Peter Gynt Tours, nytt og nyttig reiser,  ok reiser, nordmann  reiser og sikkert flere andre.  Gruppeturer både med par og enslige i samme gruppe. 

På alle disse turene så er man sammen hele dagen på utflukter og under reise med guide og måltider. ,eventuelt sosialt samvær om kvelden på hotel .  Så velger man selv om man vil ha eget rom eller dele med en annen i gruppa. 

Alt er tilrettelagt og trygt så det passer for de som liker å reise sammen med andre i grupper med guide der ting er lagt opp og mann slipper å forholde seg til alle detaljer selv.

Jeg har selv reist med star  tour tema til Kina og det var en flott tur.

Er man en person som  vil bestemme alt selv så passer det ikke.

Da hadde jeg valgt meg en storby på et bra hotel og mye å finne på.  

• Liker 1
Gjest Linaria
Skrevet

Jeg elsker å reise alene. Dro selv på rundtur i Skottland og Irland som nysingel. Nå bor jeg i Skottland med irsk mann, så det funka bra! 

Gjest HanenIFlokken
Skrevet (endret)

😉

Endret av HanenIFlokken
Skrevet

Storbyferie, London, Paris, Praha osv osv! Det har jeg gjort mange ganger og har bare gode erfaringer :) 

Anonymkode: 1820d...ded

• Liker 3
Skrevet

Både dratt på charter og storby alene. Ved charterturer så hopper jeg bare over familiehotellene.

Skrevet
3 timer siden, Linaria skrev:

Jeg elsker å reise alene. Dro selv på rundtur i Skottland og Irland som nysingel. Nå bor jeg i Skottland med irsk mann, så det funka bra! 

Dette er noe for meg kjenner jeg. Kan du fortelle mer om hvordan du reiste, hva du gjorde og hvor lenge du var der? Bodde du paa hotell? Er det dyrt i Skottland og Irland?  Er det noe du vil anbefale? Steder og severdigheter? 

Tusen takk til alle som har svart.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er noe for meg kjenner jeg. Kan du fortelle mer om hvordan du reiste, hva du gjorde og hvor lenge du var der? Bodde du paa hotell? Er det dyrt i Skottland og Irland?  Er det noe du vil anbefale? Steder og severdigheter? 

Ikke den ab du spurte,men jeg har vært i Edinburgh og ble positivt overrasket over prisene. Spiste ute for under 100 lappen. Vi leie en privat leilighet via booking.com og kan virkelig anbefale det :)

Anonymkode: 52fcb...e86

• Liker 1
Gjest Linaria
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg var student og reise veldig billig. Fløy Ryanair (var da de fløy til Skottland og Irland) til Edinburgh og Dublin og tok Megabus rundt i landet. Bus Éireann i Irland. 

Jeg bodde på vandrerhjem og ble dermed kjent med flere andre reisende. Jeg reiser alene nå også selv om jeg bor med kjæresten. Til helga skal jeg to dager til Leeds og Sheffield og bo på hotell.

Jeg drev mye med geocaching så jeg gjorde det en del på dagtid. Ellers dro jeg på pub og ble kjent med folk. Var veldig ja-menneske, så traff f.eks. noen som spile NM i poker i Dublin og plutselig satt jeg og spilte poker hele natta, eller jeg dro på konsert i Skottland og bodde hos noen som kjente bandet så jeg ble med på sound check og ble invitert på fest og konsert og sånn senere. Om man reiser alene og har et åpent sinn, kan man ha det utrolig gøy. 

Ellers er det jo fine severdigheter å se også. Edinburgh har et slott, mange fine gater, du kan dra på ceilidh, det er også gøy alene. Man finner alltid noen å danse med. 

Jeg var borte i rundt tre uker første gangen. Kjøpte enveisbillett og bare reiste rundt. Var på flere turer på alt fra tre til ti dager. Har nå besøkt hvert eneste fylke i Irland, og opplevd utrolig mye gøy. Jeg synes Irland og Skottland er ganske billige om man ønsker. Man kan kjøpe meal deal på Tesco til tre pund, og det er et flott lunchalternativ. I dag spiste vi full Scottish breakfast til fire pund rett rundt hjørnet, og det har de mye veldig billig mat, suppe til 1,60, toastie til 2 pund. Man kan jo også spise fint, men om man kan gjøre litt research med google og ikke er fryktelig kresen, kommer man veldig langt.

Skrevet

Ta deg en storbytur alene, 3-4 netter. Prøv deg frem. Se om det er noe for deg :) Kanskje du finner en helt ny glede i livet..

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, Linaria skrev:

Litt nysgjerrig på hvordan du reiste? Og hvor. Har vært i både Irland og Skottland, men da i en turgruppe. Kunne virkelig tenke meg å dra tilbake og reise rundt alene. Men tør ikke kjøre bil der. 

Anonymkode: cbfce...b79

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Litt nysgjerrig på hvordan du reiste? Og hvor. Har vært i både Irland og Skottland, men da i en turgruppe. Kunne virkelig tenke meg å dra tilbake og reise rundt alene. Men tør ikke kjøre bil der. 

Beklager, ser nå at du allerede har svart. 😊

Gjest Linaria
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Buss. Megabus, National Express, Bus Éireann, JJ Kavanagh. Kan også ta tog, men jeg tok mest buss. Mye billigere. Jeg har ikke lappen en gang, men gikk heeelt fint å ta buss. Google maps har så mye info om kolletivtransport uansett, og man snakker jo språket. Er man usikker, spør man bare folk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...