Gå til innhold

Har ikke fått sovet i natt og skal kjøre fra Oslo til Trondheim i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke fått sovet noe inatt og skal kjørel langtur idag, fra Oslo til Trondheim. Det var noe som plutselig skjedde med en i slekten i går kveld som gjør så jeg burde kommet avgårde fort. 

Er litt små trøtt nå men er vandt med å døgne og tåler det på en vanlig dag, men er litt bekymret pga så lang kjøring. Er virkelig i tvil om hva jeg skal gjøre, noen som absolutt ikke anbefaler meg å kjøre?

Anonymkode: 3f9df...7db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta toget. 

• Liker 10
Skrevet

Jeg kan være våken opp til halvannet døgn selv, men da kjører jeg ikke bil nei, selv om jeg føler meg våken. Fakta er at sansene ikke er like sterke når en ikke har fått søvn.

Jeg leste at det er som å kjøre med promille, så det er ikke ok å kjøre bil da. Du kan jo Google, så kommer det nok opp.

• Liker 6
Gjest HanenIFlokken
Skrevet

Ikke kjør og sett både ditt eget og andres liv i fare! 

Skrevet

Har lest om det på nettet, så er nok tryggest og lurest å heller ta toget. Lenge siden jeg tok det, kan jeg betale på toget eller må jeg bestille på nett? 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lest om det på nettet, så er nok tryggest og lurest å heller ta toget. Lenge siden jeg tok det, kan jeg betale på toget eller må jeg bestille på nett? 

Du kan kjøpe billett på togstasjonen, og det bør vel gå greit å betale på toget også regner jeg med. Godt du lar bilen stå. 

Skrevet

Smart å ta toget. Hvis du har vært våken over 17 timer påvirker det konsentrasjonen og reaksjonsevnen som om du skulle kjørt med promille.

Anonymkode: 02388...551

Skrevet
22 minutter siden, SoWhat? skrev:

Du kan kjøpe billett på togstasjonen, og det bør vel gå greit å betale på toget også regner jeg med. Godt du lar bilen stå. 

Takk for svar. Ja jeg vil ikke ta noen sjanser på å kjøre når jeg ikke har sovet, kan føle seg tipp topp og neste øyeblikk duppe av

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Smart å ta toget. Hvis du har vært våken over 17 timer påvirker det konsentrasjonen og reaksjonsevnen som om du skulle kjørt med promille.

Anonymkode: 02388...551

Ja, bedre å være føre var enn å ta en sjanse på at det går bra

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Ja jeg vil ikke ta noen sjanser på å kjøre når jeg ikke har sovet, kan føle seg tipp topp og neste øyeblikk duppe av

Det var lurt av deg. Kjører ikke selv hvis jeg ikke er i form til det. Bedre å komme sent fram enn og ikke komme fram.

• Liker 1
Skrevet

Kjøp billett på nettet, velg «få billett på toget». 

God tur, og dupp med god samvittighet 😊

Skrevet

Hvis du skal ta tog Oslo-Trondheim, så ville jeg kjøpt billett på NSB. Disse langdistansetogene blir utsolgt.

Anonymkode: 0bbc5...8ef

• Liker 1
Skrevet

Om du ikke har noen rabatter, er student? Så sjekk heller fly - tog er ikke billig (om du ikke får tak i billigbilletter) og tar lang tid når det er en akutt situasjon. 

Googla reiser idag for deg - kun 100 kr mer for flybilletten:

Norwegian tar 1119 kr - og du kan være i Trondheim alt kl. 11.35 - om du rekker 10.40 flyet, evt. går neste 13.20, så er du der litt over to:
https://www.norwegian.no/ipc/availability/avaday?A_City=TRD&AdultCount=1&ChildCount=0&CurrencyCode=NOK&D_City=OSL&D_Day=23&D_Month=201808&D_SelectedDay=23&IncludeTransit=true&InfantCount=0&R_Day=23&R_Month=201808&TripType=1&mode=ab

NSB tar 999 kr - rekker du 10.34 toget er du i trondheim kl.18 først. Neste går ikke får klokka to, da er du ikke framme før ni i kveld:
https://www.nsb.no/bestill/velg-togavgang?from=Oslo S&to=Trondheim S&departureDatetime=2018-08-23 09:06&pasCats=1&numPasCats=1&petFree=false

Anonymkode: 3ff31...b79

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke fått sovet noe inatt og skal kjørel langtur idag, fra Oslo til Trondheim. Det var noe som plutselig skjedde med en i slekten i går kveld som gjør så jeg burde kommet avgårde fort. 

Er litt små trøtt nå men er vandt med å døgne og tåler det på en vanlig dag, men er litt bekymret pga så lang kjøring. Er virkelig i tvil om hva jeg skal gjøre, noen som absolutt ikke anbefaler meg å kjøre?

Har selv kjørt fra Oslo til Stavanger på natta, uten å ha sovet på forhånd gikk helt greit.

Skrevet

Kan oppdatere tråden at jeg tok fly istedenfor tog, synes toget tok for lang tid

Ts 

• Liker 2
Skrevet (endret)
9 timer siden, Kjetil E skrev:

Har selv kjørt fra Oslo til Stavanger på natta, uten å ha sovet på forhånd gikk helt greit.

Selv om det gikk greit for deg den ene gangen, betyr ikke det at det går greit for TS. Takk Gud for at hun reiste kollektivt enn å sette sitt eget og andres liv i fare!

Endret av Cocosa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...