Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i et lite dilemma nå. Er på jobbjakt da jeg har begynt å mistrives ekstremt i min nåværende jobb. Har en god venninne som vet alt dette og som har støttet meg og heiet på meg når jeg har sendt søknader til andre bedrifter i det siste. Det har nå kommet en ledig stilling i bedriften hun jobber i (vi har samme fagfelt) og jeg ble veldig glad da jeg så det og sendte melding med en gang. Responsen var ikke spesielt bra, hun sa at jeg måtte regne med å gå ned i lønn og at det sikkert var andre jobber der ute med tilsvarende lønn som det jeg har i dag. 

Ble veldig overrasket egentlig, hun var selv på jobbjakt i fjor og søkte på en ledig stilling i min bedrift. Jeg var minst like gira som henne og kom med masse tips, råd og innspill til søknaden og selve intervjuprossessen. Stillingen i den bedriften hun jobber i er lik som hennes, men på en annen avdeling. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Det er ikke ofte det kommer slike stillinger og jeg tror jeg har en reell sjanse for å få den. Akkurat nå mistrives jeg så sterkt i jobben min at det begynner å tære psykisk og fysisk. Jeg hadde håpet hun hadde blitt glad, vi ble kjent som kolleger for noen år siden, ble gode venner på jobb og har alltid jobbet bra, målrettet og strukturert samt hatt det veldig hyggelig på jobb. 

Jeg har spurt om hun ikke vil jeg skal søke pga det labre engasjementet (i forhold til hvordan hun pleier å være), men da har hun bare svart at "joda, det kan du jo". 

Noen innspill? Vil jo ikke miste en så god venninne og får litt vondt i magen av å tenke på at hun kanskje ikke vil ha meg der og blir sint om jeg får jobben. Det vil jo kanskje også gå utover arbeidsmiljøet for min del. Hva hadde dere gjort? Ventet og søkt på noen andre stillinger?

Anonymkode: 2e150...8a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...