Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Mulig jeg ikke skriver på riktig sted her inne, men jeg får prøve!

Jeg er veldig plaget med en mann som kontakter meg med flere hundre profiler over snapchat. Han sender meg nakenbilder og seksuelt trakasserer meg. Dette har holdt på i ett år nå. Jeg er rimelig lei av å se nye forespørsler daglig, og blir rett og slett dårlig. Jeg godtar aldri, men bare å vite at en så gal mann prøver å kontakte meg gjør at jeg føler meg uvel. Og hvordan han har fått navnet mitt på snapchat aner jeg ikke, da jeg ikke har delt det til noen utenom mine venner. 

Jeg har mange kontakter på snapchat, så vil helst ikke lage en ny bruker. Er det noen som vet om det er mulig å gjøre snapchat helt privat, som at bare jeg kan legge til folk eller noe lignende? Og vet dere eventuelt hva som kan gjøres hvis jeg anmelder dette til politiet? Det er jo snapchatbrukere jeg anmelder, fordi jeg har ikke noe navn. 

Anonymkode: a732e...993

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst bør du ikke synkronisere med kontaktene dine på telefonen, bli vist i andres Quick add-liste eller tillate at andre utenom venner kan sende deg snapper. Uansett er det jo bare å legge til de samme kontaktene på en ny bruker. Det ville jeg ha gjort. 

Jeg ville ha konsekvent rapportert han til Snapchat. Samtidig er det bare for han å lage en ny bruker. Du kan også levere en politianmeldelse for prinsippets skyld, men du kan ikke regne med at det fører til noe. Uansett er det jo greit at du har gjort det i tilfelle denne mannen skulle ta kontakt på andre måter. 

Anonymkode: 8aa40...62f

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville også googlet snapchat-brukernavnet mitt for å sjekke om jeg dukker opp i en forumtråd e.l. – det kan hende det er flere som kontakter deg og ikke bare en, og at noen du kjenner har lagt det ut.

Anonymkode: 0f2b5...782

Skrevet

Hvorfor blokkerer du ham ikke?

Anonymkode: d2743...1dd

Skrevet

Lagr alt han sender deg og legg det ut offentlig på hans facebookprofil eller send det på pm til alle vennene hans 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Lagr alt han sender deg og legg det ut offentlig på hans facebookprofil eller send det på pm til alle vennene hans 

TS vet jo ikke hvem det er. 

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blokkerer du ham ikke?

Anonymkode: d2743...1dd

TS skriver at han oppretter nye kontoer. 

• Liker 1
Skrevet

I innstillingene kan du velge under "Hvem kan kontakte meg" så kan du velge at kun venner kan sende deg snaps. Den står som standard på alle. Da slipper du iallfall å motta snaps du ikke ønsker. Der kan du også velge at du ikke kommer opp i quick add i andres lister. 

Anonymkode: ed94f...606

• Liker 3
Skrevet

Jeg ble en stund veldig plaget av drøssevis med folk som la meg til på snap. 
Jeg blokkerte og rapporterte alle. 
Har også satt på innstillinger at jeg kun kan kontaktes av venner, kun venner kan se posisjon, og at jeg ikke er synlig i quick add. 

Men nei, det er ikke vits å anmelde noen du ikke vet hvem er, bare fordi dem legger deg til i det uendelige på snap. politiet kommer garantert ikke til å bry seg... Men rapporter brukeren til snap hver eneste gang han prøver legge deg til. 

Anonymkode: a97c8...2cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...