Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stakkars oss ditten, og stakkars oss datten. Bøndene har alltid noe å klage over. Vi subsidierer mye av landbruket i Norge bare for å være selvforsynte, så bøndene får faktisk mye hjelp til å gå hjemme og pusle med dyr og åker. 

Da er det kanskje ikke meningen at vi skal fortsette i samme spor, tenker jeg. Kunne sluttet med subsidiene, og åpnet opp for varer fra utlandet. Så kunne alle gårdbrukerne som uansett ikke er fit for survival funnet seg vanlige jobber som oss andre. 

Anonymkode: 7d2f4...d17

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som du ikke aner hvordan melk, kjøtt, egg og mel kommer til butikken. «Gå hjemme og pusle med dyr og åker»....😂

• Liker 23
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars oss ditten, og stakkars oss datten. Bøndene har alltid noe å klage over. Vi subsidierer mye av landbruket i Norge bare for å være selvforsynte, så bøndene får faktisk mye hjelp til å gå hjemme og pusle med dyr og åker. 

Da er det kanskje ikke meningen at vi skal fortsette i samme spor, tenker jeg. Kunne sluttet med subsidiene, og åpnet opp for varer fra utlandet. Så kunne alle gårdbrukerne som uansett ikke er fit for survival funnet seg vanlige jobber som oss andre. 

Kunne ikke vært mer uenig. Skulle gjerne hatt mer mat fra norske bønder i butikkene, enn de gjennomsprøyta, ekle produktene fra utlandet.

Anonymkode: 529b6...a1f

• Liker 15
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Kunne ikke vært mer uenig. Skulle gjerne hatt mer mat fra norske bønder i butikkene, enn de gjennomsprøyta, ekle produktene fra utlandet.

Anonymkode: 529b6...a1f

Ja, hvorfor spise mango når man kan spise potet? 

Anonymkode: 14d1a...219

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Foretrekker potetstappen min lagd av poteter jeg, ikke mango. 

Anonymkode: 35eda...c06

• Liker 14
Skrevet

Nei, det er jo kun i Norge vi behersker å dyrke potet 🙄

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor ta vare på bonden når jeg handler maten min på Kiwi🙄

Anonymkode: 65b72...1c2

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er jo kun i Norge vi behersker å dyrke potet 🙄

Foretrekker også potetstappa mi like norsk som den er fri for mango! 

• Liker 7
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Foretrekker potetstappen min lagd av poteter jeg, ikke mango. 

Kos deg med potetstappen din så kan jeg kose meg med pakistansk mango. 

Skrevet

"Pusle med dyr og åker"... Hva tror du egentlig bønder gjør? Hvordan tror du arbeidsdagen deres er? Jeg er genuint nysgjerrig på hva du tenker, TS.

Anonymkode: 52aff...255

• Liker 10
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

For det første, hvis du tror vi er selvforsynte med mat her i landet, tar du feil. Vi produserer vel noe sånn som 60 % av kaloribehovet til befolkningen, om jeg ikke husker helt feil. 

For det andre, hvor vil du importere fra når hele Nord-Europa er rammet av tørke og man i mange områder i verden sliter med å fø sin egen befolkning? De som tror det bare er å importere, bør åpne øynene og se seg om. 

Anonymkode: b8738...edd

• Liker 7
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

1. Vi er ikke selvforsynte. Sevforsyninggrafen vår ca. 50 %. 

2.  det er ikke "meningen" at man skal gjøre a eller b - det er et politisk valg. Men at du synes det hadde vært fint er jo din sak. 

Anonymkode: 101eb...4d2

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må man velge, egentlig? 

Anonymkode: 101eb...4d2

• Liker 2
Skrevet

Kanskje trådstarter kunne ordnet seg full jobb på en gård til neste sommer? Virkeligheten hadde kommet som et sjokk.

Anonymkode: 06f68...fda

• Liker 8
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes iallefall at det er langt mer irriterende med store mediehus som for eksempel VG og Dagbladet får sprøytet inn så vanvittig mye penger hvert eneste år. 

Det er faktisk langt verre enn at bøndene får litt bistand... 

Anonymkode: 7e764...491

• Liker 2
Skrevet

TS burde prøve å jobb som bonde.

Anonymkode: c416f...82c

• Liker 7
Skrevet

Hva skal vi med mat egentlig? Alle burde utdanne seg og jobbe i finans. Da kunne vi ha spekulert og spekulert og blitt så rike da, uten å egentlig lage noenting!

Anonymkode: 1ec46...249

• Liker 7
Skrevet

Du burde være veldig glad for at noen gidder å være bonde, mye slit i den jobben faktisk! Unner bøndene hver krone de får. 

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS burde prøve å jobb som bonde.

Anonymkode: c416f...82c

Hn er for opptatt med å sitte hjemme foran PC-skjermen, fjerte og spise grandis.

Anonymkode: 053a7...f4b

• Liker 8
Skrevet

Jeg er møkklei norske sutrebønder. Subsidiene burde blitt fjernet og markedet burde råde. Det er sykt å betale bønder for å tømme ut melken.

Jeg kjøper ikke norsk kjøtt i det hele tatt og jeg drikker ikke melk heller.

Anonymkode: b42d8...810

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...