Gå til innhold

Snakke med seg selv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg er alene så "snakker" jeg kontinuerlig med meg selv, for det meste inni hodet, men ofte så hvisker jeg til meg selv f eks: Åh det var det jeg skulle ja. Men jeg hvisker ikke med lyd, jeg hvisker i form av at jeg beveger på leppene.... Må jo se helt idiotisk ut egentlig, men er dette normalt ? Mange her som er sånn ? Hvis noen hadde filmet meg med skjult kamera så lurer jeg på hva folk hadde trodd, må jo se ganske gal ut. 

Anonymkode: 8b1d9...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste gjør dette. Så lenge du ikke snakker med stemmer inne i hodet ditt, så er du normal nok. 

Anonymkode: 16e45...653

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lærte på lærerhøgskolen at dette var en god teknikk om man har mye å tenke på eller prøver å løse vanskelige oppgaver. Elever bør f. Eks. Oppfordres til å snakke høyt med seg selv når de løser komplekse matematikkoppgaver. 

Anonymkode: 55f3f...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at de som snakker med seg selv (foruten de med stemmer i hodet) er de mest intelligente:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Klart jeg snakker med meg selv. Da får jeg alle svarene jeg vil ha ig det av den klokeste jeg kjenner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjerper meg når det er folk rundt meg, men jeg gjør det hver eneste dag jeg også. 🤭
Selvsnakking er en bra ting så lenge en har kontrollen selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange av mine tankerekke foregår som samtaler med meg selv, men som regel lydløst. Ofte gestikulerer jeg også litt, noe som ikke ser riktig klokt ut. Prøver å ta meg sammen i sosiale settinger.

Anonymkode: 95418...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...