Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

usikker om dette spørsmålet går under denne kategorien- jeg prøver😊

Er i helsesektoren og jobber med utfordrende atferd i en Medleverturnus, nå er jeg blitt gravid og får ikke lov å jobbe med den type utagering.

Arbeidsgiver har kommet med tilbud at jeg går over i ren dagstilling da det ikke er noe andre ledig stilling i turnus.

Spørsmålet mitt er da, hvordan er det med lønn, beholder jeg min lønn med tillegg (kveld, natt og helg) eller mister jeg tilleggene. 

Anonymkode: cf72e...295

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro du mister tilleggene da ja. 

Anonymkode: a30e4...3ee

Skrevet

Du mister alle tillegg.

Anonymkode: 37b79...1fd

Skrevet

Ville heller søkt om svangerskapspenger.

Anonymkode: 27265...20e

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ville heller søkt om svangerskapspenger.

Anonymkode: 27265...20e

Man får ikke svangerskapspenger når man kan få tilrettelegging. Svangerskapspenger er for dem som ikke kan få tilrettelegging.

Anonymkode: fc154...175

• Liker 4
Skrevet

Dette bør du snakke med forbundet du er medlem i om (om du er det). Jeg personlig synes ikke at man skal miste tillegg fordi arbeidsplassen ikke klarer å tilrettelegge i din allerede turnus og stilling. Hvorvidt det er lov eller ei vet jeg dessverre ikke. 

Anonymkode: 060b7...878

Skrevet

Husk også at ved utregning av permisjonspenger går det på gjennomsnitt av de siste 6mnd (?) om jeg ikke tar feil. Dersom ingen tillegg pga dagarbeid mister du jo en del penger...

Skrevet

I min kommune mister man ikke tilleggene ved tilrettelegging når man er gravid. Det står i personalhåndboken hos oss, så sjekk den 🙂

Anonymkode: 287b2...749

• Liker 1
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette bør du snakke med forbundet du er medlem i om (om du er det). Jeg personlig synes ikke at man skal miste tillegg fordi arbeidsplassen ikke klarer å tilrettelegge i din allerede turnus og stilling. Hvorvidt det er lov eller ei vet jeg dessverre ikke. 

takk for tips😊

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I min kommune mister man ikke tilleggene ved tilrettelegging når man er gravid. Det står i personalhåndboken hos oss, så sjekk den 🙂

Anonymkode: 287b2...749

Takk for tipset!😊  

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk også at ved utregning av permisjonspenger går det på gjennomsnitt av de siste 6mnd (?) om jeg ikke tar feil. Dersom ingen tillegg pga dagarbeid mister du jo en del penger...

Jeg er forstått det slik at permisjonspenger er utregning av 6 mnd og synes det er litt urettferdig med tanke på at jeg går ned i lønn fordi jeg er blitt gravid! 

Skrevet

Er i samme situasjon. Siden det er tilrettelegging skal du ikke miste tilleggene dine😊

Skrevet
16 timer siden, skalbare skrev:

Er i samme situasjon. Siden det er tilrettelegging skal du ikke miste tilleggene dine😊

Godt og høre😊  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...