Vaffelper Skrevet 22. august 2018 #1 Skrevet 22. august 2018 Hei folkens, En av mine beste venner feirer 40-årsdagen med brask og bram førskommende lørdag. Da vi er close forventer han garantert at jeg bidrar med en tale eller lignende. Nå har det seg sånn at min venn alltid har hatt et visst behov for å være i søkelyset/rampelyset. Dette nådde en topp for ca 15 år siden da han hadde et rimelig kleint stunt på tv. NRK2 viste fra høsten 2002 et interaktivt radioprogram kalt mpetre tv på fredagskveldene. I begynnelsen var det radarparet Håvard Sylte (aka Howard) og Christine Hauge som var programledere, mens etterhvert tror jeg Christine kjørte showet mer eller mindre alene. Det var på et slikt program en fredagskveld antagelig høsten 2003 (eller deromkring) at min venn dukket opp som "Kaffebjørn", og serverte middag eller noe lignende til Christine. Det kleine klimakset kom da han til dessert serverer seg selv i bar overkropp ikledd noen dotter med krem på brystet. Det ville blitt episk om jeg klarte å grave fram dette klippet og vise på storskjerm under talen min, men så langt ser det ikke ut til at det skal bli så lett. Følgende har jeg gjort: 1) Tok kontakt med programleder Christine Hauge som fortsatt jobber i nrk. Hun gjorde et kjapt søk uten å finne noen spor av programmet i det hele tatt 2) Tok kontakt med NRK publikumservice. Informasjonskonsulenten her klarte faktisk å finne selve programmet, men klarte ikke basert på informasjonen jeg hadde tilgjengelig å lokalisere den aktuelle sendingen/klippet. 3) Forsøkte å søke selv i nasjonalbibliotekets samlinger - https://www.nb.no/samlingen/kringkasting/. Dessverre dette også uten hell. 4) Forsøkte å søke selv på nrks nettsider. Dessverre dette også uten hell. Nå er god råd dyre... Anyone som har noen gode ideer/inspill her? Pleeease!!!
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #2 Skrevet 22. august 2018 Kanskje det finnes på en facebook-side? Anonymkode: 66643...b4f
Vaffelper Skrevet 22. august 2018 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje det finnes på en facebook-side? Anonymkode: 66643...b4f Bra tips, men fant dessverre bare noen mpetre vignetter. Finner også noen få klipp fra en påskesending liggende på youtube, men vet at Kaffebjørn ikke hadde sin "opptreden" da... 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #4 Skrevet 22. august 2018 Kanskje noen har opptak av dette på en gasmmel vhs-kassett? Lag en annonse på Facebook, Finn.no og overalt for å prøve å få tak i opptaket. Anonymkode: 66643...b4f
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #5 Skrevet 22. august 2018 1 minutt siden, Vaffelper skrev: Bra tips, men fant dessverre bare noen mpetre vignetter. Finner også noen få klipp fra en påskesending liggende på youtube, men vet at Kaffebjørn ikke hadde sin "opptreden" da... Men finnes det ikke et sted der alt er lagret? I et stort arkiv? Det finnes i alle fall et sted der alt som er utgitt av aviser og ukeblader etc i Norge, er lagret. Det er rart om det samme ikke gjelder for ting som har vært sendt på tv. Anonymkode: 66643...b4f
Vaffelper Skrevet 22. august 2018 Forfatter #6 Skrevet 22. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men finnes det ikke et sted der alt er lagret? I et stort arkiv? Det finnes i alle fall et sted der alt som er utgitt av aviser og ukeblader etc i Norge, er lagret. Det er rart om det samme ikke gjelder for ting som har vært sendt på tv. Anonymkode: 66643...b4f Tror du har rett i det. Forsto det slik at det skulle være her: nasjonalbibliotekets samlinger - https://www.nb.no/samlingen/kringkasting/ Mulig jeg suger på søke... 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #7 Skrevet 22. august 2018 Du finner ikke noe her? https://p3.no/tag/christine-hauge/ Anonymkode: 66643...b4f
Vaffelper Skrevet 22. august 2018 Forfatter #8 Skrevet 22. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje noen har opptak av dette på en gasmmel vhs-kassett? Lag en annonse på Facebook, Finn.no og overalt for å prøve å få tak i opptaket. Anonymkode: 66643...b4f Long shot, men slettes ikke dumt det der med Finn. Redd at om jeg legger det på facebook så fanger vennen min (aka Kaffebjørn) opp hva jeg steller i stand... 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #9 Skrevet 22. august 2018 6 minutter siden, Vaffelper skrev: Tror du har rett i det. Forsto det slik at det skulle være her: nasjonalbibliotekets samlinger - https://www.nb.no/samlingen/kringkasting/ Mulig jeg suger på søke... Finner du noen informasjon her? https://p3.no/radiostjernen-fra-90-tallet/ Kan du evt skrive i kommentarfeltet og spørre om noen av de har klippet? Anonymkode: 66643...b4f
Vaffelper Skrevet 23. august 2018 Forfatter #10 Skrevet 23. august 2018 Hei folkens. Nå er det en liten positiv utvikling å melde. Jeg har vært i kontakt med en veldig hyggelig kar hos NRK som bekrefter at han har tilgang på alle mpetre tv programmene som ble sendt. Han har naturligvis ikke mulighet til å kikke gjennom timevis med surretv for å finne klippet det er snakk om. Hadde jeg bare klart å finne datoen hvor dette ble sendt så mente han at han skulle klare å finne det... Hvordan i alle dager skal jeg klare å finne datoen? Noen gode ideer/råd? 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #11 Skrevet 23. august 2018 2 minutter siden, Vaffelper skrev: Hei folkens. Nå er det en liten positiv utvikling å melde. Jeg har vært i kontakt med en veldig hyggelig kar hos NRK som bekrefter at han har tilgang på alle mpetre tv programmene som ble sendt. Han har naturligvis ikke mulighet til å kikke gjennom timevis med surretv for å finne klippet det er snakk om. Hadde jeg bare klart å finne datoen hvor dette ble sendt så mente han at han skulle klare å finne det... Hvordan i alle dager skal jeg klare å finne datoen? Noen gode ideer/råd? Har han ikke mulighet til å sende deg alle klippene? Og om du poster klippene her, kan vi hjelpe deg å se gjennom Men du vet årstallet for klippet? Anonymkode: 66643...b4f 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #12 Skrevet 23. august 2018 4 minutter siden, Vaffelper skrev: Hei folkens. Nå er det en liten positiv utvikling å melde. Jeg har vært i kontakt med en veldig hyggelig kar hos NRK som bekrefter at han har tilgang på alle mpetre tv programmene som ble sendt. Han har naturligvis ikke mulighet til å kikke gjennom timevis med surretv for å finne klippet det er snakk om. Hadde jeg bare klart å finne datoen hvor dette ble sendt så mente han at han skulle klare å finne det... Hvordan i alle dager skal jeg klare å finne datoen? Noen gode ideer/råd? Har han ikke mulighet til å sende deg alle de tv-programmene fra det årstallet, slik at vi kan hjelpe til å lete etter det klippet? Anonymkode: 66643...b4f
Vaffelper Skrevet 23. august 2018 Forfatter #13 Skrevet 23. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har han ikke mulighet til å sende deg alle klippene? Og om du poster klippene her, kan vi hjelpe deg å se gjennom Men du vet årstallet for klippet? Anonymkode: 66643...b4f God tanke, men nrk selger klippene og her snakker vi om timevis med sending... I tillegg så ville nok nrk ikke like at jeg spredte masse material de har rettighetene på her... 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #14 Skrevet 23. august 2018 Akkurat nå, Vaffelper skrev: God tanke, men nrk selger klippene og her snakker vi om timevis med sending... I tillegg så ville nok nrk ikke like at jeg spredte masse material de har rettighetene på her... Er det ingen i familien din eller i kameratgjengen som husker ca dato for dette klippet? Anonymkode: 66643...b4f
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #15 Skrevet 23. august 2018 2 minutter siden, Vaffelper skrev: God tanke, men nrk selger klippene og her snakker vi om timevis med sending... I tillegg så ville nok nrk ikke like at jeg spredte masse material de har rettighetene på her... Kan du spørre programleder Christine Hauge om hun husker dato for dette klippet? Anonymkode: 66643...b4f
Vaffelper Skrevet 23. august 2018 Forfatter #16 Skrevet 23. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan du spørre programleder Christine Hauge om hun husker dato for dette klippet? Anonymkode: 66643...b4f Jeg prøvde dette, men tror hun ble lei av maset mitt for hun sluttet å svare på meldinger 🙂. Hun var vell redd jeg var en eller annen form for stalker...
Vaffelper Skrevet 23. august 2018 Forfatter #17 Skrevet 23. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ingen i familien din eller i kameratgjengen som husker ca dato for dette klippet? Anonymkode: 66643...b4f Godt tenkt, jeg skal sjekke med et par kamerater fra den tiden. 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #18 Skrevet 23. august 2018 5 minutter siden, Vaffelper skrev: Godt tenkt, jeg skal sjekke med et par kamerater fra den tiden. Var kameraten din med i kun 1 av de programmene? I så fall skulle det vel være lett for NRK å finne navnet hans og rett klipp? Anonymkode: 66643...b4f
Vaffelper Skrevet 23. august 2018 Forfatter #19 Skrevet 23. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Var kameraten din med i kun 1 av de programmene? I så fall skulle det vel være lett for NRK å finne navnet hans og rett klipp? Anonymkode: 66643...b4f Han var med et par-tre programmer. Problemet er at sendingene bare inneholder surr og rot, og er visstnok helt umulig å søke i. Kundekonsulenten hos nrk gjorde et forsøk uten hell..
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #20 Skrevet 23. august 2018 20 minutter siden, Vaffelper skrev: Hei folkens. Nå er det en liten positiv utvikling å melde. Jeg har vært i kontakt med en veldig hyggelig kar hos NRK som bekrefter at han har tilgang på alle mpetre tv programmene som ble sendt. Han har naturligvis ikke mulighet til å kikke gjennom timevis med surretv for å finne klippet det er snakk om. Hadde jeg bare klart å finne datoen hvor dette ble sendt så mente han at han skulle klare å finne det... Hvordan i alle dager skal jeg klare å finne datoen? Noen gode ideer/råd? Husker du navnet på de andre som var med i dette klippet? Kunne du spurt en av de om de husker dato eller om de har klippet? Hva het de programmene som dette klippet ble sendt i? Anonymkode: 66643...b4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå