Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer, ikke noe fordommer. Både kristne og ikke-religiøse må gjerne svare ..

Lurer på, når religiøse sier at de skal be for noe. Kanskje noe de gjerne ønsker sterkt, og virkelig ønsker seg. F.eks. at de består en eksamen, eller at noen skal bli friske av en sykdom.

Men, så skjer ikke det dem ber om, men det motsatte (stryker på eksamen / personen blir ikke frisk).

Burde dem ikke uansett være lykkelige?

Fordi det må jo bety, at Gud ikke ønsket at det skulle skje? 

Og da har vel Gud en grunn, til at det ikke skulle skje?

Er det ikke da hyklerisk? Hvis man blir skuffet/trist over at det man ønsket/ba om ikke skjedde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir de lei seg da? De som tror på dette, tror jo også at Gud vet hva som er best for oss og at det er grunnen til at Han ikke alltid gir dem det de ber om.

Anonymkode: 168ac...32f

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, puppi skrev:

Bare lurer, ikke noe fordommer. Både kristne og ikke-religiøse må gjerne svare ..

Lurer på, når religiøse sier at de skal be for noe. Kanskje noe de gjerne ønsker sterkt, og virkelig ønsker seg. F.eks. at de består en eksamen, eller at noen skal bli friske av en sykdom.

Men, så skjer ikke det dem ber om, men det motsatte (stryker på eksamen / personen blir ikke frisk).

Burde dem ikke uansett være lykkelige?

Fordi det må jo bety, at Gud ikke ønsket at det skulle skje? 

Og da har vel Gud en grunn, til at det ikke skulle skje?

Er det ikke da hyklerisk? Hvis man blir skuffet/trist over at det man ønsket/ba om ikke skjedde?

Det er da ikke hyklersk å føle skuffelse og tristhet.

Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er da ikke hyklersk å føle skuffelse og tristhet.

Hvis man tror på at Gud vet best, og vil dem det beste,

så bør man jo være glad og prise seg lykkelig, uansett hva som skjer?

Man burde jo være glad, for at det man ønsket seg ikke skjedde, siden «noen» tydeligvis har skjønt at noe annet er bedre for personen?

Man kan jo ikke være skuffet, over at en som er allvitende, tar ett valg, og gjør at ting skjer. som er bedre for en, enn det man ønsket selv?

Man burde jo være evig takknemlig og fra seg, av glede og begeistring :nordvesta:

Endret av puppi
Skrevet

jeg er ikke akkurat religiøs, men har bedt. jeg opplever ofte at ting går i oppfyllelse, men det kan ta veldig lang tid. 

jeg vet at ting ikke skjer av seg selv, man må på en måte gjøre seg fortjent til ting.

dette med at "da var det ikke meningen at det skulle skje" er et litt dumt uttrykk. for hvorfor skulle du for eksempel få en person inn i livet ditt som om vedkommende var ment for deg, men så er det et så stort hinder for at dere kan bli kjærester at dere ikke blir det.. hadde vi blitt kjærester så hadde det vært mye mening i at jeg traff vedkommende, men hvorfor skulle man møte denne personen og det skulle være masse hinder? bare fordi jeg skulle innse at "da var det ikke meningen"??? enda en gang liksom.

Anonymkode: 09cb1...e01

Skrevet

Selv tenker jeg at Gud kan ikke gi alt vi ber om. Hadde vi fått alt servert med en gang og alt vi ønsket hadde vi neppe hatt motivasjonen til å gjøre det ville.

Tenker at Gud lytter og gir oss det vi trenger. Han kan dessverre ikke gi alt vi ønsker å hindre enkelte forferdeligheter. Jeg tenker fra hans synspunkt tenker han å holde en type balanse. 

Selv ber jeg hver kveld, men jeg ber om ting og mennesker jeg er takknemlig for og at helsen min er i god behold. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
13 minutter siden, Oddy said:

Selv tenker jeg at Gud kan ikke gi alt vi ber om. Hadde vi fått alt servert med en gang og alt vi ønsket hadde vi neppe hatt motivasjonen til å gjøre det ville.

Tenker at Gud lytter og gir oss det vi trenger. Han kan dessverre ikke gi alt vi ønsker å hindre enkelte forferdeligheter. Jeg tenker fra hans synspunkt tenker han å holde en type balanse. 

Selv ber jeg hver kveld, men jeg ber om ting og mennesker jeg er takknemlig for og at helsen min er i god behold. 

Men hva tenker du, om du er ett godt menneske, og ber, men likevel får en forferdelig sykdom? Eller noen du er glad i?

Tenker du, at det er ok? Kanskje blir glad? At Gud ønske deres beste, så dette er det beste for vedkommende på nåværende tidspunkt?

Beklager om det er litt søkt problemstilling ..

Endret av puppi
Skrevet

Kanskje du skulle se denne videoen?

Skrevet

Guds svar er ikke alltid våre bønner. Da han ser lenger, svarer han også bredere !

Skrevet

Jeg er religiøs, men ikke kristen. Våre bønner blir alltid hørt og besvart, men i Guds vilje. At ønsket mitt ikke går i oppfyllelse, er det fordi Gud er den som planlegger, at det kommer noe annet i min vei, eller at ønsket mitt blir oppfylt, bare senere, men jeg vet at Gud vet det beste for meg. Selvfølgelig blir jeg trist, men det er fordi jeg ikke vet bakgrunnen. Jeg må stole på Gud og ha tålmodighet. 

Når det gjelder bønner om andre mennesker, har Gud en plan for dem. At et menneske ikke blir frisk, kan være mange grunner, bare Gud vet. Sykdom renser synder, står det. Kanskje dette mennesket blir velsignet med tanker og følelser som gir det håp og glede. At et menneske dør, er fordi det er Gud som tar og gir liv, det var allerede skrevet. 

Selvfølgelig blir man trist når andre menneskers skjebne ender slik, men virkelig, Gud er den mest Barmhjertige og Kjærlige og har en plan for alle mennesker.

Anonymkode: 07e87...fd3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...